*** Najaar 2008 stoppers ***

He meiden,

Hier ben ik ook weer.

De RD's zijn hier inmiddels ook weer gearriveerd. Ik heb idd maandag 24 november mijn ei gehad want precies 2 weken later ben ik ongi geworden en weer een paar dagen vantevoren een klein beetje bloedverlies. Begin nu redelijk zicht te krijgen op mijn cyclus. Tot nu toe was ie 26, 30, 26 dus voor nu houd ik het eerst toch nog maar even op 30 dagen en dan kom ik dus op 7 januari uit. Het is natuurlijk wel weer heel erg jammer maar ik was een stuk minder teleurgesteld dan de vorige keer. Kan er echt iets relaxter mee omgaan. De kinderwens is nog wel enorm groot maar met zijn tweeen hebben we het ook erg leuk dus we zien het wel of het ons gegund is. We gaan er iig wel weer voor de komende maand.

Binnenvaartschippper...... Nou eindelijk duidelijkheid. Nu kun je eindelijk doorgaan voor de volgende ronde. Hoe lang heeft je cyclus nu geduurd?? Vrij lang zeker.  Als je cyclus zo lang blijft (hopelijk niet natuurlijk) dan zou je de etos zwanger worden pillen kunnen gaan gebruiken. Zit ook foliumzuur in en ze helpen je iig om je cyclus regelmatiger te krijgen.

Mart.... bedankt voor je glitters. Hopelijk helpt het voor de nog niet zwangeren onder ons. Hoe voel je je verder? En blijf lekker hier schrijven hoor. Vind het juist leuk om te horen hoe het nu verder met je gaat.

Mamaita.... Echt wel romantisch zeg.... verhuisd vanwege de liefde. Leuk verhaal hoor. Spreek je inmiddels ook al vloeiend spaans? En hoe voel je je verder? Nog steeds het gevoel dat je ongi er weer aan  zit te  komen??

Leentje... dus flink geklust. You go girl... ha ha ha. En nu maar weer duimen draaien he?!!!

Tinkerbell.... jouw lichaam heeft je ook goed voor de gek gehouden he?! Heel herkenbaar. Maar het verwarrende is ook dat heel veel zwangerschapskklachtjes ook kunnen duiden op een naderende ongi, dus het zegt vaak niks. Balen meid. Hopelijk nu een heel goed begin van het nieuwe jaar.

Ikke.... dus helemaal geen bruinverlies meer. Super meis!!!  En je vriendin wist het dus al als eerste. Heeft zij ook al kinderen of dat nog niet?? En leuk zeg dat je haar moeder gaat vragen of ze jouw kraamhulp wil zijn. Super zeg. Nou dat vindt ze vast helemaal geweldig. En wat vonden je van je scriptie? Kun je em definitief maken? Zou echt super zijn als je dat voor de kerst hebt afgerond. Heb je dat lekker klaar, je eerste echo gehad en lekker genieten van de kerstdagen en je vrienden het nieuws vertellen. Kijk je natuurlijk erg naar uit.

SanPap ook voor jou You go girl. Aan jullie hoeveelheid klussen kan het dus zeker niet liggen. Ik duim ook voor jou!!!

Liefs Iris

@baby: Die dingen die ik voelde had ik normaal nooit bij een naderende ongi en enkele dagen voor mijn ongi zijn de meeste klachten ook verdwenen...blijf het gek vinden, raar lichaam. maar we gaan er gewoon weer verder voor!!

Hey meiden!

@Tinkerbell, wat balen balen balen meis!!! Verdorie! Goh wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he... Ik had dat de eerste ronde zo erg. Ga volgende ronde weer heel hard voor je duimen meis.

@Potjeongeduld, fijn dat het weer iets beter gaat met je opa zeg!

@Binnenvaartschipper, shit zeg, ook de rd's. Gelukkig geen onzekerheid meer, maar we hadden natuurlijk liever gehad dat ze nog 8 maanden waren weggebleven...   Wanneer is jouw nieuwe NOD?
Dus jullie varen op de Armaris, hmm, die naam komt me wel bekend voor, hahaha! En inderdaad, ik woon in een van die drie plaatsen die je genoemd hebt!  Laat het maar eens weten als je in een van die drie ligt. Dan kom ik even aan, haha!

@Leentje, ik vind het ook erg leuk om hier te blijven schrijven hoor! Hoe gaat het verder met jou? Je hebt zeker net je vruchtbare dagen gehad of niet?

@Oeps, dan was het bij jullie ook lekker snel raak ja! Haha, wat leuk zeg wat je zoontje zei over een meisjesbaby, hahaha! Zo leuk die uitspraken op die leeftijd! Wij willen trouwens heel graag weten wat het gaat worden en dan mag van ons ook iedereen het weten hoor. Ben er heel eerlijk over dat het puur uit praktisch oogpunt is. Kunnen we toch net iets meer qua inrichting naar de jongens of meisjeskant en ook qua kleertjes. Verder zijn we gewoon veel te nieuwsgierig, haha! Ook wil ik heel graag bv gaan proberen. Lijkt me iets heel moois, maar heb wel gehoord dat het niet altijd even makkelijk en fijn is en dat het een hele investering is...

@Mamaita, bijna je NOD, spannend! Dat van die gevoelige borsten zou wel eens een teken kunnen zijn hoor! Ik heb ook drie dagen voor m'n NOD bruinverlies gehad en omdat ik dat altijd had voor m'n ongi, dacht ik dat het niet goed zat. Maar ben ondertussen al 6 weken zwanger en het bruinverlies heeft nog 12 dagen aangehouden. Het kan alle kanten op hoor meis! Over het leeftijdsverschil moet je je echt niet te druk maken hoor! Voor mannen ligt het sowieso qua vruchtbaarheid heel anders en ach, ze zijn zo jong als ze zich voelen he. Mijn vriend is ook bijna 8 jaar ouder.... Wat een romatisch verhaal zeg hoe jij en je man/vriend elkaar hebben leren kennen! Elke drie weken naar elkaar toe, ze zeg, jullie hadden/hebben heel wat voor elkaar over, mooi!!!  En wat leuk klinkt je werk zeg. Afwisselend!

@Mart, wat fijn dat het met jou ook zo goed gaat. Apart wakker worden is dat he? Tot nu toe was  nog elke ochtend het eerste waar ik aan dacht: Ik ben zwanger!!

@Iris, meis toch, bij jou zijn ze ook doorgebroken. Vind het zo vervelend voor je! Gelukkig kun je er relaxed mee om gaan, maar ik gun het je toch zo na alle ellende die je hebt meegemaakt! Hoop dat 2009 een heel erg mooi begin zal hebben voor jullie!
Die vriendin van mij heeft is nog vrijgezel en heeft ook geen kinderen. Ondanks dat vindt ze het wel helemaal geweldig voor me. M'n vriendinnen roepen al jaren dat ze denken dat ik de eerste zal zijn die zwanger wordt. Nou krijgen ze nog gelijk ook, haha!
M'n begeleidsters waren erg tevreden. Moet nog wel het een en ander aanpassen, vooral aan het laatste gedeelte dat ze voor het eerst zagen. Heb gezegd dat ik ze dat morgen door zou sturen, maar het komt er toch niet van en het wordt vrijdag. Dus dan heb ik echt de eindversie ingeleverd die we dan dinsdag gaan bespreken. Misschien dan nog een paar laatste dingen aan de lay-out en dan kan ik 'em uitprinten en inbinden. Zij regelen een tweede beoordelaar en dan zal in januari m'n eindgesprek plaatsvinden, eindelijk!!! Ga denk ik wel een heerlijke Kerst in hoor, als ik het eenmaal heb ingeleverd!

Verder voel ik me prima. Vandaag een paar keer een vlaag van misselijkheid, maar dat waren tekenen dat ik even wat moest eten want daarna ging het alweer beter. Voel wel af en toe steekjes in m'n buik. Kan me dan meteen weer zo druk maken! Maar het is gelukkig niet pijnlijk en niet veel. Zal er wel bij horen.

Liefs, ikke

P.S. Ik heb Jessica uit het lijstje gehaald. Denk niet dat we nog wat van haar horen...

@MMWS, hoe is het met jou????

NOD                                              

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD December

Mamaita
27
1
5
12

W1980
28
1
4
17

Ik 1978
30
2
1
18

Leentje                                                          
22        
1
2
19

Potjeongeduld
24
1
3
19

Sonica
31
1
2
?

SanPap        
24
1
2
20

krista
26
2
2
20

Mama2006
28
2
7
25

NOD                                                    

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD Januari            

Tinkerbell
29
1
2
1 of 3

Binnenvaartschipper
25
1
2 (na mk)

Baby77
31
3
4
7

Wachtbankje
Leeftijd
Reden
Kindje
Ronde

MMWS
24
28 nov NOD, nog geen rd's!
1e
3e

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Sannie75
dochter en een zoon
4 jaar en 2jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

Sannie75
33
3e
3e
3 juli 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

Zoe
25
1e
2e
22 juli 2009

Debby
26
1e
1e

MissX
24
1e
3e
2 aug 2009?

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009?

Oeps

2e

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
?
11:20

Sannie
13 december
2e
?
?

Debby
16 december
1e
?
?

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

Mart

Buenas Noches Chicas!!!

Hier ben ik weer eens even, om weer een stukje te schrijven. Volgens mij ben ik verslaafd aan dit forum en vooral hier bij jullie heb ik het reuze naar mijn zin. Het voelt echt goed, de steun die we hier aan elkaar kunnen geven en nu ben ik niet zo vervelend voor mijn mannetje. Hij vroeg me net, "zit je nu alweer te schrijven, hihihi, het is daar echt leuk he? Dat kunnen alleen maar Nederlanders bedenken, zo'n forum, geweldig!" Hij is allang blij, volgens mij....

Nouja, hier dus in afwachting van de NOD, ik kan de hele dag aan niets anders denken en ik begin mezelf nu al echt vervelend te vinden. Ik ben zo nerveus, voel dingetjes, steekjes, en die borsten, echt niet meer normaal. Maar ik durf niet meer te hopen, ik ben zo bang voor de teleurstelling. Het wordt echt elke maand zwaarder om laconiek te doen. Maar goed, hup, kin omhoog, en doorgaan, dat weet ik. Ik wilde vandaag zelfs al een test gaan halen, omdat 12 dec voor mij dag 33 is en dat is niet elke maand zo, soms 28, 30, 31. Ik ben gewoon van de langste cyclus uitgegaan. Maar heb me dus weten in te houden. Ik vind het zo zonde van het geld elke keer.

@Tink: He, jij ook al in die sector? Wat leuk, zeg! Wel pittig werk,he, maar goed, het is een soort roeping, anders kun je dit werk niet doen, denk ik.
Hoe is het met je? Weer op naar de volgende ronde met frisse moed, he?
Net na nieuwjaar, dat duurt niet zo lang, nu met al die drukke feestdagen, gelukkig maar! Klusze, meissie!

@Mart23: Lief dat je voor me duimt, dankjewel, jullie zijn hier zo lief en steunen me echt!! Hoe is het met je? Voel je je goed?

@Iris: Bah meissie, jammer zeg, wel even goed balen, he. Wat goed dat je er zo relaxed mee om gaat, vind het bewonderenswaardig, het lukt mij nl niet zo goed meer en dat had ik nooit van mezelf gedacht... Raar, wat het met je doet. Maar goed, jullie weer op naar de volgende ronde met heel veel klusplezier!
Inmiddels spreek ik Spaans ja, we spreken thuis Spaans, ik geef les aan Spaanse ouders en kinderen, dus ik zal wel moeten! Wel heel leuk en het heeft mijn leven echt verrijkt, je bekijkt het Nederlands van een andere kant. Soms kost het Nederlands me zelfs een beetje moeite. Ik droom nl al in het Spaans! Maar onze kinderen zullen we tweetalig opvoeden, Nederlands met Mama en Spaans met Papa. Zoals Maxima en Willem-Alexander, hahaha!
Heb dus deze keer niet echt het gevoel dat mijn ongi begint te komen, alleen het bruinverlies baart mij zorgen, maar zoals MissX dat heeft bewezen hoeft bruinverlies niet op ongi te wijzen......

@MissX: Ja, steek me maar een hart onder de riem, hoop doet leven, olé! Tja, we moeten maar afwachten, of denk je dat ik toch wel een testje kan gaan proberen?? Ik weet dat het voor mannen niet uitmaakt qua vruchtbaarheid, de leeftijd,  maar ik wil gewoon niet te lang wachten.  Maar goed, dat is nu wel het laatste waar ik me zorgen over maak hoor, hij is een geweldige  papa, dat is  iets wat ik zeker weet, met zijn lieve dochtertje.  
Ja, ze zijn idd zo jong als ze zich voelen en met zo'n lekkere  jonge bloem (wij) aan de  hand kan dat ook niet anders, hahahaha!  
Ben je alweer wat minder bezorgd?  Je  hebt dus wel last van misselijkheid? Heb je wel eetlust?  
Heel veel succes met de finishing touch van je scriptie! Lekker als je daar vanaf bent, he?

Ik sta dus bovenaan het lijstje, ah wat een raar gevoel...
Ik hou jullie op de hoogte....
Trusten/ klusze  aan iedereen!

Liefs Mamaita  

Hey lieve dames,

Hier even een egoberichtje.... hahaha
Gisteren had ik een beetje een baaldag.... Kan gebeuren toch, hihi. Maar gelukkig maakte manlief alles weer goed. We zaten heerlijk op de bank, toen hij begon over zwanger worden. Dat hij het wel ziet zitten, helemaal nu wij er mee bezig zijn. Hoe het vrouwenlichaam eigenlijk precies in elkaar zit. Hoe het kan dat je maar 2 dagen per maand bevrucht kunt worden, enz. enz. Wel grappig, hij wou van alles weten. Ik proberen uit te leggen (ik heb alles ook van internet). Vroeger op school gingen ze met Biologie niet ze diep, ieieie. We hebben gefantaseerd welke kamer onze baby kamer wordt. Ook hebben we het gehad over als het niet zou lukken, tot hoever we zouden gaan enzo. Hebben jullie het ook daar goed met je manlief over gehad, of jullie de MM in zouden gaan, en/of adopteren...... Nou goed, dat hoofdstuk hebben we maar even snel afgesloten, omdat we er natuurlijk vanuit gaan, dat het op de natuurlijke manier gaat lukken met ons .
Oja hij vroeg ook nog, als je zwanger bent, wanneer begint de misselijkheid, als je daar last van zou hebben. Pff dat is toch heel verschillend per vrouw, haha. Maar ik moest er wel om lachen ineens. Hij had wel eerder gevraagd, maar niet zo precies.
Ook hebben we het gehad over namen, zooooo leuk.
Nu maar afwachten of het deze maand raak is. Ik denk het zelf niet, want ik voel helemaal niets. Geen zere borsten (dat had ik de eerste keer met de eisprong wel) en ik voel me gewoon: GEWOON. Rustig afwachten..... En ondertussen lekker klussen voor de ontspanning!!

Volgende maand wil ik eigenlijk wel ovulatietesten kopen, gewoon om te bevestigen dat ik voel wannneer ik mij "ei" heb. Ter bevestiging. Heeft iemand een tip voor goede ovulatietesten?

@ Mamaita: OWWWW spannend voor jou! Dat je kon wachten met testen, rrr moeilijk is dat hé! Ik duim echt voor je! En hopen dat de RD'tjes nu wegblijven.... Spannend, want je hebt wel allerlei klachten die wijzen op iets... Maar ja ons lichaam is een bijzonder ding... Niet te vertrouwen soms

Verder dames: Ik ga even niets schrijven, morgen ben ik er weer. Ga nu aan het werk. Veel succes

@ Alle zwangeren: Jaaaa julliemoeten hier blijven schrijven hoor. Is veel te gezellig en ik zou ook graag jullie verhalen volgen. We hopen erop dat wij ook met ons alle super snel zwanger zijn! Op naar de dikke buiken. En dan kunnen we mooi elkaar steunen als het even niet wil. En jullie kunnen af en toe sterretjes strooien voor de niet zwangeren onder ons! Dus lekker blijven kletsen zou ik zeggen!

Ha lieve meiden,

Een paar dagen echt geen fut gehad om de computer op te starten. Tjee, wat kost zwanger zijn energie zeg. Ik hoorde pas iemand zeggen dat het fijn zou zijn als er een soort verlof zou bestaan voor de eerste weken van je zwangerschap. Nou, daar ben ik het helemaal mee eens. Hopelijk gaan de weken snel voorbij en voel ik mij straks weer een stuk beter ...
Ik hoor jullie denken: meid, zeur niet zo, je bent toch zwanger! Wees blij!!
En dat ben ik ook, echt! Maar ondertussen ben ik ook super zenuwachtig en zo bang dat het verkeerd gaat. Hoor zoveel verhalen van vriendinnen om mij heen waar het niet goed is gegaan. En dat na een week of 8, 9 of 10. Mijn buurvrouwtje zelfs in week 16. Zo eng. Zit echt te zenuwen. Wat duurt het dan nog lang tot mijn echo op 24 december zeg ...

Ik wilde jullie even laten weten dat ik hier zeker blijf lezen en schrijven, maar dat ik er nu gewoon niet te veel energie voor heb om op iedereen te reageren. Hopelijk verandert dat snel, want het doet mij echt goed om jullie reacties te lezen en ik zou het ook fijn vinden om jullie wat meer te steunen.

Voor nu wil ik dan ook graag wel even heel veel sterretjes strooien voor jullie allemaal.
Vangen maar!!!

Liefs Suus

jaaaaaaaaa de sterretjes heb ik ontvangen. En nu maar duimen draaien tot 20 december. Pff klinkt nog zo ver weg. Ik heb het idee dat het niet raak is deze maand, maar toch ben ik wel in staat om te willen testen, maar ik ga het niet doen!! Wacht tot 21 december..........

Dus hopelijk doen de sterretjes hun werk!!!!

Hoi Meiden

Even een snelle reactie, ik ga ook gewoon door naar januari.
Ben al meer an 4 dagen ziek en zins vandaag ook nog koorts, bah!!!
Mijn ei was vandaag, dus het gaat niks worden deze maand.

Liefs Mama2006
( even een ego berichtje, want ben echt niet lekker )

Terug
Bovenaan