Ha lieve meiden,
Ja, ik ben er weer hoor. Ik heb jullie gemist

.
Het op het moment dat ik op 24 december wilde gaan vertellen over onze echo, lag het forum plat en dat duurde dus wel een paar dagen. Aansluitend zijn wij ruim een week weg geweest en vandaag ben ik eindelijk weer even in de gelegenheid om op internet te gaan. Heb helaas nog niet al jullie berichtjes terug kunnen lezen, dus dat moet ik nog doen. Maar nu even snel een echo-berichtje, zodat jullie wat mij betreft weer helemaal op de hoogte zijn. Lief dat jullie naar mij vragen!!
De echo was super. Oh, wat was ik zenuwachtig, maar de verloskundige zette de scanner (heet zo iets zo?) op mijn buik en meteen was er een kindje in beeld. Zo mooi! Ik schrok ook wel een beetje, want het baby'tje bewoog niet, maar gelukkig zei de verloskundige heel snel dat ze het hartje zag kloppen. Oh, wat was ik gelukkig. Ik durfde mij bijna niet te bewegen, want dan ging ook het beeld heen en weer. Wel had ik tranen van geluk.
De echo gaf aan dat ik inderdaad 10 weken en 2 dagen was en dus klopt de datum 20 juli.
De zenuwen zijn nu iets minder, maar nog merk ik dat ik nog best gespannen ben. Gaat het allemaal wel goed enzo. Zo spannend allemaal. Was het maar vast 21 januari, dan mag ik weer naar de verloskundige en krijg ik hopelijk het hartje weer te horen. Blijft eng allemaal.
Kerstavond hebben we al onze vrienden gebeld met het goede nieuws. Veel enthousiaste reacties. Vervolgens was ik vrij tot afgelopen maandag en toen heb ik het ook op mijn werk verteld. Ook veel blijde gezichten en een dikke knuffel van mijn bazen. Leuk hè! Die leven echt heel gaaf mee en gunnen het mij echt. Dat maak je denk ik niet overal mee. Tuurlijk gingen ze ook meteen rekenen wanneer ik dan met verlof zou gaan en wanneer ik terug zou komen. Ik heb gezegd dat bij mij het kwartje net gevallen was dat ik echt zwanger was en dat ik daar nog niet echt over nagedacht heb. Tuurlijk heb ik dat wel een beetje, maar nog niet concreet. Wel denk ik er over om na mijn zwangerschapsverlof (als alles goed gaat natuurlijk) ouderschapsverlof op te nemen. Vandaag even gezocht op internet en ik las dat het per 1 januari 2009 veranderd is en dat je nu 26xarbeidsduur per week op kan nemen voor maximaal de helft van je arbeidsduur gedurende een jaar. Ik werk nu 3 dagen per week, dus ik zou straks een jaar lang 1,5 dag kunnen gaan werken. Het liefst wil ik echt voltijd ouderschapsverlof opnemen, maar ik weet niet of mijn bazen dat goed vinden. Dat is namelijk volgens mij wettelijk niet zo geregeld. de eerste optie mogen ze niet weigeren, maar wat ik wel volgens mij wel. Weten jullie dit wellicht??
Maar goed, dat duurt nog zoooo lang.
Ondertussen voel ik mij qua misselijkheid al een heel stuk beter. Af en toe met vlagen nog wel of midden in de nacht, maar niet meer constant. Ook nog wel moe, maar niet meer extreem. Helaas heb ik nu wel weer heel veel last van maagzuur en dat is echt geen pretje. Had dit ook tijdens mijn eerste zwangerschap, maar was even vergeten hoe lastig dit kan zijn en hoe vreselijk het kan voelen. Tips?? behalve dan Antagel, Rennie en je hoofdeinde iets hoger zetten??
Ik ga, liefs voor allemaal en ik ga snel jullie berichtjes lezen.
Suus