*** Najaar 2008 stoppers ***

Goedemorgen dames....

Allereerst iedereen een heel fijn, gezond, gelukkig en bovenal vruchtbaar 2009!

Alle nieuwe zwangere: PROFICIAT! Geniet ervan!
En Iris, als ik het iemand gun ben jij het wel! Probeer er lekker van te genieten meis! Komt allemaal goed!

Met mij gaat het wel, heb nu echt al 3 weken bloedverlies, en raak dat nu best behoorlijk zat! Heb de afgelopen weken ook behoorlijk wat uurtjes  op de bank gelegen  van de buikkrampen!  Vakantie was  heerlijk, ff lekker een paar dagen met ons gezinnetje op pad! Dan  denk je niet aan wat  je niet hebt maar ben je gelukkig met wat je wel hebt!

MissX:  doe je voorzichtig op de ski's!!!

MamaJB:  Leuk vooruitzicht!

Ga nu snel weer aan mij werk!

Tot snel!

hallo allemaal,

nou de rd's zijn hier in alle hevigheid gekomen..... ach ja ik wist al dat ik niet zwanger was, dus dan kunnen ze ook maar beter komen. maar toch zolang er geen rd's zijn blijf je toch altijd een beetje hoop houden...
nou ja volgende ronde nieuwe kansen, zullen we maar zeggen. We gaan er weer voor!!

vandaag en morgen lekker twee daagjes vrij, ga het huis maar eens even opruimen, tijdens de feestdagen is daar ook weinig vna gekomen...
fijne dag allemaal!

liefs, leentje

Hai meiden,

Hier alles goed, nog geen rd's te bekennen. Maar ja, de vorige keer kwamen ze ook een week later. Dus nog ff afwachten hier, wel spannend!!
Een tante van mij is ook zwanger, al 12 jaar getrouwd en twee aangenomen kinderen. En nu Zwanger!!! echt ongelooflijk!!

Leentje: Toch fijn dat de rd's zijn gekomen. Helemaal als je testen niets uitwijzen, dan kunnen ze maar zo snel mogelijk komen. Want net zoals je zegt: je blijft toch hoop houden. Je wordt er hartstikke onzeker van. Goed van je dat je zo positief blijft.

Verder hier weinig te melden, ik houd jullie op de hoogte.

Liefs

hai meiden,

nou, vanmorgen was t zover hoor. Flink lopen spugen! haha. nou ja voor mij is t ook een bevestiging dat ik toch echt zwanger ben! de rest van de dag nergens meer last van gehad gelukkig.
Donderdag echo!!! zo zin in, kan bijna niet wachten.

@W1980; ook voor jou weer een spannende tijd. wij willen het geslacht van t kindje niet weten, t lijkt me een mooie verassing!

@mama2006; ik ben blij dat de buikpijn enzo over is en dat je nu kan gaan genieten van je zwangerschap.

@baby77: Jeeaaah!!! je bent gewoon zwanger! wauw! t is je zo gegund! ben heel blij voor je.

@potjeongeduld; ik wens jou ook heel veel succes met wachten! zo spannend weer!

@mamaita; succes met verhuizen en natuurlijk met wachten op NOD! ik hoop t zo voor je, dat zou toch een prachtige start zijn in een nieuw jaar en een nieuw huis.

@sanpap; ik heb idd ook last van supergevoelige tepels, soms doet het gewoon zeer.
over het sporten; ik fitness en ik ga daar voorlopig nog wel mee door zolang het gaat. maar ik wil wel ff een nieuw schema opstellen met wat ik echt mag doen.

@mamajb; wat ontzettend leuk om te horen dat jullie er toch eind van het jaar weer voor gaan! ik denk ook dat het goed is dat je er nu echt even goed over nagedacht hebt.

@tinkerbell79; wat vervelend dat de rd's toch zijn gekomen terwijl je er best een goed gevoel over had.

@leonieR; welkom op dit forum! ik hoop dat je cyclus snel weer een beetje op orde is. ik kan er verder geen tips over geven aangezien ik er geen last van heb gehad en al snel zwanger raakte.

@binnenvaartschipper; ik ben heel benieuwd of je al getest hebt! laat je t weten?

@sonica; voor jou schiet je NOD ook al op, succes met wachten he!

@missX; ben jij soms op vakantie? namelijk niks voor jou om zolang niks te schrijven.

@leentje86; jammer dat je rd's toch zijn gekomen, maar je hebt nu wel duidelijkheid! op naar de volgende ronde.

@oeps03; wat vervelend dat je van die bloedingen krijgt, hoop dat t snel over is. wel lekkr dat je nog op vakantie bent geweest, dan ben je idd gelukkig met wat je hebt!

nou ik ga ff eten maken, tot later!

liefs mart

He lieve meiden,

Hier is nog steeds alles goed. Ben nog steeds niet ongesteld dus ik ga nu steeds meer geloven dat ik echt zwanger ben. Ga komende vrijdag met het ziekenhuis bellen voor het maken van een afspraak. Vind het allemaal zo eng en onwerkelijk maar we proberen positief te blijven dat het deze keer wel goed mag gaan!!!

Ikke.... oh jij bent natuurlijk met vakantie. Ik dacht dat je begin januari weg zou maar je bent dan waarschijnlijk al eerder met vakantie gegaan. Voor als je dit leest als je terugkomt.... heb je een fijne vakantie gehad? En hoe gaat het met je zwangerschap???

Mamaita.... ben  je al verhuisd?? Nog 2 dagen meid tot je NOD.... spannend spannend.. duim duim...

Oeps3.... mooie gedachte van je... gelukkig zijn met wat je hebt!!! Is er echt eentje voor aan de muur.
Hoe is het met je bloedverlies?? Al 3 weken lang.... dat is niet niks. Wordt het bloedverlies wel minder? Anders zou ik toch contact opnemenmet de huisarts als ik jou was.

Leentje.... dus eindelijk zijn de RD's gearriveerd. Eindelijk. En vanaf nu  maar heeeelllll eeerrgggg lannnnggggg niet!!!! Zou mooi zijn he?!

Binnenvaartschipper.... bij jou ook nog steeds geen RD's?? Spannend hoor. Hoop het voor je meid. Echt.....

Mart.... morgen je echo.... spannend meis. Kan me voorstellen dat je er helemaal zin in hebt. En al weer ruim 9 weken zwanger. Gaat snel he??! Ik ben morgen 5 weken maar het kan mij niet snel genoeg gaan. Van mij mocht het wel september zijn met een goede afloop natuurlijk. En fijn dat je nog niet vaak misselijk bent geweest. Houden zo.

Leonie.... is dan je 2e of 3e ronde?? Ik vul wel even 2e in en als het niet goed is geef je het maar even door.

Tot snel maar weer.

Liefs Iris

NOD                                                    

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD Januari            

Binnenvaartschipper
25
1
2 (na mk)
5

Mamaita
27
1
6
9

Sonica
31
1
3
9

Oeps

2

W1980
28
1
5
13

Potjeongeduld
24
1
4
16

Ik1978
30
2
2
19

Krista
27
2
3
25

Tinkerbell 79        
29
1
3
30

LeonieR
24
1
2
??

Leentje
22
1
3
??  

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
2 aug 2009?

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009?

SanPap
25
1e
2e
27 aug 2009??

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
10 sept 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
10 wkn + 2 dagen??
16.15

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

Mart
8 januari
1e echo
9 weken en 5 dagen
9.00

SanPap
??
1e echo
??
??

Mama2006        
??
1e echo
??
??

Baby77
??
1e echo
??
??

Zo even weer een up to date lijstje.

Ikke hoe is het met jou? Meestal schrijf je wat vaker. Hoop dat alles nog goed is.
Geldt ook voor Suusmama. Hoe was je echo?? Sorry hoor maar word een beetje ongerust als ik dan een tijdje niks hoor. Hopelijk maak ik me druk om niks.

Leentje..... zijn de RD's er al??? Hopelijk niet en ben je gewoon zwanger.

Oeps... hoe is het met jou? Heb je lekker van je vakantie kunnen genieten?

Ha lieve meiden,

Ja, ik ben er weer hoor. Ik heb jullie gemist :).

Het op het moment dat ik op 24 december wilde gaan vertellen over onze echo, lag het forum plat en dat duurde dus wel een paar dagen. Aansluitend zijn wij ruim een week weg geweest en vandaag ben ik eindelijk weer even in de gelegenheid om op internet te gaan. Heb helaas nog niet al jullie berichtjes terug kunnen lezen, dus dat moet ik nog doen. Maar nu even snel een echo-berichtje, zodat jullie wat mij betreft weer helemaal op de hoogte zijn. Lief dat jullie naar mij vragen!!

De echo was super. Oh, wat was ik zenuwachtig, maar de verloskundige zette de scanner (heet zo iets zo?) op mijn buik en meteen was er een kindje in beeld. Zo mooi! Ik schrok ook wel een beetje, want het baby'tje bewoog niet, maar gelukkig zei de verloskundige heel snel dat ze het hartje zag kloppen. Oh, wat was ik gelukkig. Ik durfde mij bijna niet te bewegen, want dan ging ook het beeld heen en weer. Wel had ik tranen van geluk.
De echo gaf aan dat ik inderdaad 10 weken en 2 dagen was en dus klopt de datum 20 juli.
De zenuwen zijn nu iets minder, maar nog merk ik dat ik nog best gespannen ben. Gaat het allemaal wel goed enzo. Zo spannend allemaal. Was het maar vast 21 januari, dan mag ik weer naar de verloskundige en krijg ik hopelijk het hartje weer te horen. Blijft eng allemaal.

Kerstavond hebben we al onze vrienden gebeld met het goede nieuws. Veel enthousiaste reacties. Vervolgens was ik vrij tot afgelopen maandag en toen heb ik het ook op mijn werk verteld. Ook veel blijde gezichten en een dikke knuffel van mijn bazen. Leuk hè! Die leven echt heel gaaf mee en gunnen het mij echt. Dat maak je denk ik niet overal mee. Tuurlijk gingen ze ook meteen rekenen wanneer ik dan met verlof zou gaan en wanneer ik terug zou komen. Ik heb gezegd dat bij mij het kwartje net gevallen was dat ik echt zwanger was en dat ik daar nog niet echt over nagedacht heb. Tuurlijk heb ik dat wel een beetje, maar nog niet concreet. Wel denk ik er over om na mijn zwangerschapsverlof (als alles goed gaat natuurlijk) ouderschapsverlof op te nemen. Vandaag even gezocht op internet en ik las dat het per 1 januari 2009 veranderd is en dat je nu 26xarbeidsduur per week op kan nemen voor maximaal de helft van je arbeidsduur gedurende een jaar. Ik werk nu 3 dagen per week, dus ik zou straks een jaar lang 1,5 dag kunnen gaan werken. Het liefst wil ik echt voltijd ouderschapsverlof opnemen, maar ik weet niet of mijn bazen dat goed vinden. Dat is namelijk volgens mij wettelijk niet zo geregeld. de eerste optie mogen ze niet weigeren, maar wat ik wel volgens mij wel. Weten jullie dit wellicht??

Maar goed, dat duurt nog zoooo lang.

Ondertussen voel ik mij qua misselijkheid al een heel stuk beter. Af en toe met vlagen nog wel of midden in de nacht, maar niet meer constant. Ook nog wel moe, maar niet meer extreem. Helaas heb ik nu wel weer heel veel last van maagzuur en dat is echt geen pretje. Had dit ook tijdens mijn eerste zwangerschap, maar was even vergeten hoe lastig dit kan zijn en hoe vreselijk het kan voelen. Tips?? behalve dan Antagel, Rennie en je hoofdeinde iets hoger zetten??

Ik ga, liefs voor allemaal en ik ga snel jullie berichtjes lezen.

Suus

hey iedereen!!
nou wat fijn om te horen dat je een goede echo hebt gehad suus!! het is ook wel ontzettend spannend lijkt me. oja over het probleem met je maagzuur. ik heb daar zonder zwanger te zijn ook vaak last van en bij mij helpt een glas melk altjid heel goed. En is het vaak meteen over. melk neutraliseerd.
en iris dit is officieel gezien mn derde ronde. maar aangezien mn tweede ronde maar 14 dagen duurde is het prima dat je dit de 2e ronde hebt genoemd. Want die tweede ronde stelde niets voor.   dus hou het maar gewoon op tweede ronde.
Vandaag weer zulk mooi nieuws gehoord op mn werk. Er zijn al twee collegas zwanger en nu kwam er weer een collega vertellen dat ze zwanger is. ik gun het ze zo. (stiekem ben ik wel een beetje jaloers, ach mijn tijd komt vast ook). ik werk in een groot team met alleen maar vrouwen dus bij ons is het aan de lopende band.
Ik werk trouwens op een kinderdagverblijf dan kriebelt het de hele dag!! en loop je de hele dag te fantaseren dat er ooit misschien ook een klein krummeltje van jezelf tussen kruipt
nog een fijne avond iedereen tot snel

Terug
Bovenaan