*** Najaar 2008 stoppers ***

@ Connie: Bedankt voor je felicitatie's!! Ik hoop voor jou dat het ook snel raak mag zijn. Dit is toch best wel een geluksforum, dus ik ga voor je duimen!!

@ Sanpap: Wat goed van jou dat je helemaal gestopt bent met roken! Ik kan er jammer genoeg nog niet helemaal mee stoppen. Maar ik ben er druk mee bezig, 'k rook er nu nog hoogstens 4 per dag.
Fijn dat je zwangerschap zo goed verloopt! Ik hoop maar dat de 12 weken omvliegen, maar ze lijken wel te kruipen. 'k Ben nu nog maar 5 wkn en één dag.

@Iris: Wij weten eigenlijk nog niet wanneer we het onze ouders gaan vertellen, willen eigenlijk wel wachten tot na de eerste echo.
Ik weet eigenlijk niet wanneer ik de huisarts/gyn moet bellen. Wat zou jij doen? De vorige keer heb ik gebeld toen ik ruim 8 weken was. Maar misschien moet ik dat nu maar wat eerder doen??!!
Hoe voel jij jezelf? Ik heb nog nergens 'last' van. Af en toe een buikpijntje, maar verder kan ik aan niets merken dat ik zwanger ben.
Maar ja, het is ook nog zo pril.

Meiden, ik spreek jullie wel weer.

Liefs

quote: leentje86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-01-2009 23:10:53'));

NOD                                                    

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD Januari            

Mamaita
27
1
6
9

Oeps

2

W1980
28
1
5
13

Potjeongeduld
24
1
4
16

Ik1978
30
2
2
19

Krista
27
2
3
25

Tinkerbell 79        
29
1
3
30

LeonieR
24
1
2
??

Leentje
23
1
3
??                                    

Sonica
31
1
4
30

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
2 aug 2009?

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009?

SanPap
25
1e
2e
27 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
10 sept 2009??

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
15 sept 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
05 Januari        
3e
20 weken
11.00

MaikeSanne
?
?
?
?

SuusMama
24 december
1e echo
10 wkn + 2 dagen??
16.15

MissX
23 december
1e echo
8 weken en 2 dagen  
15.30

Mart
8 januari
1e echo
9 weken en 5 dagen
9.00

SanPap
??
1e echo
??
??

Mama2006        
??
1e echo
??
??

Baby77
9 februari        
1e echo
9 weken en 5dg ??
15.10
even mijn leeftijd veranderd, wordt morgen 23....
ik vul mijn nod nog maar niet in, omdat ik geen flauw idee heb wanneer deze weer is..

fijn weekend allemaal!!

Heb nog ff mijn uitgerekende datum ingevuld.
Maar dat is natuurlijk nog niet zeker. 'k Moet m'n eerste echo nog krijgen.
Maar voorlopig hou ik het even op 15 sept.

Hey meiden!!

Hier ben ik dan eindelijk weer!!! Het is al een hele tijd geleden dat ik geschreven heb en dan heeft het forum er ook nog eens een tijd uit gelegen. Ik heb helaas voor m'n vakantie geen tijd meer gehad om te reageren, sorry!!!

We hebben de 23e de eerste echo gehad, het was helemaal geweldig!! Eerst een uitwendige echo. De vk zag het hartje kloppen, maar ik zag het niet en hij had wel in de gaten dat ik nog niet helemaal gerustgesteld was. Dus daarna ook maar een inwendige echo (waar ik erg tegenop zag, maar wat helemaal meeviel) gedaan. Het was zo speciaal om zo'n lichtje te zien knipperen! Het was anderhalve cm lang, haha! Nu ben ik ondertussen alweer 11 weken zwanger en is het al zo'n 6,5 cm lang. Wat gaat dat snel he?! M'n buikje begint ook echt al te groeien! Krijg 's avonds m'n broeken amper nog dicht. Ben nog niets aangekomen in gewicht. Aankomende donderdag hebben we de volgende echo alweer! Dan kan hij ook preciezer de uitgerekende datum berekenen.

Verder was de skivakantie helemaal top! We hebben erg mooi weer gehad (wel koud!) en er lag veel sneeuw. Ik heb voorzichtig gedaan met skien, maar de vk had ook al gezegd dat het kindje nog zo klein is en ver weg gestopt is, dat als je valt, je je niet meteen zorgen hoeft te maken.

Misselijk ben ik ook niet echt meer. Heb vorige week op vakantie een ochtend gehad dat ik heel plotseling misselijk werd en alles eruit kwam, daarna was het meteen weer over. Ook ben ik niet echt meer moe dan anders. Tja, ik zorg dat ik 's avonds op tijd in bed lig en nachten maak van in ieder geval 8 uur. Maar ik mag dus niet klagen, voel me helemaal geweldig!!!

Verder heb ik m'n scriptie ingeleverd en heb ik 23 januari m'n eindgesprek. Dan ben ik lekker afgestudeerd!!! De scriptie is al goedgekeurd, dus nu alleen nog verdedigen en m'n cijfer. Ook werk ik nu 3 dagen in de week bij een orthopedagogenpraktijk hier in de buurt (15 minuten met de auto). Nu is dat nog op vrijwillige basis, dus onbetaald. De afspraak was dat we dat zo'n 3 maanden zouden aankijken, om te zien of het van beide kanten klikt. Het is een erg kleine praktijk en zij moet natuurlijk ook genoeg clienten aangemeld krijgen om nog een werknemer erbij aan te kunnen nemen. Maar het loopt gelukkig erg goed en ik heb haar gisteren verteld van m'n zwangerschap. Vond dat heel spannend, want wie weet zou dat haar keuze om me straks een contract aan te bieden wel negatief beinvloeden?! Maar ze reageerde super enthousiast en heeft al laten doorschemeren dat er een contract in zit en dat ze heel tevreden met me is. Denk dus dat ik vanaf maart daar wel ga verdienen. Ondertussen moet ik m'n bijbaan bij het callcentre er nog bij aanhouden, dus ook nog wat avonden en de zaterdag werken. Pff, tis wel even veel nu, maar goed. Ik ga ervoor!

Zo, nu ga ik eerst alles eens terug lezen en op iedereen reageren. Daar zal ik wel even mee bezig zijn, haha!

Liefs en dikke kus, ikke

Hey Ikke,

Jij hebt het inderdaad lekker druk nu! En dan ook nog zwanger? Niet al te veel last van klachtjes hoop ik? Anders zijn de dagen lang!

Van mij mogen er nog veeeeeel meer meiden zwanger worden. Ik leef met jullie mee hoor.

Hier is het een rare periode vind ik zelf: de eerste klachten van de eerste maanden zijn afgelopen en de baby voel ik nog niet. Het is een soort stilte voor de storm. En daardoor ook super spannend. Volgende week weer naar de verloskundige en hopelijk krijg ik dan het hartje weer te horen. Mijn echo 24 december lijkt alweer zo lang geleden ... (is het ook toch?). Een vriendin die ongeveer net zo lang zwanger is als ik (ja toevallig hè), moest vorige week naar de verloskundige en toen konden ze het hartje (nog) niet horen. Dat was schrikken. Nu mocht ze vandaag terugkomen en toen hoorden ze het gelukkig wel. Een hele week voor niets in de zenuwen gezeten dus. Ik ben daarom wel blij dat ik 14 weken 'pas' naar de vk terug, want dan moeten ze het hartje wel kunnen horen. En als ik het niet hoor. Tja, dan word ik heel verdrietig, want dan is er   neem ik aan iets mis.
Ondertussen stiekem al aan het denken aan de komende maanden, vakantieplannen maken voor maart (omdat dat er deze zomer niet van gaat komen), wanneer start mijn verlof, wil ik 4 of 6 weken vooraf?, wil ik ouderschapsverlof opnemen etc. etc. En hoewel ik het zelf bijna nog te vroeg vind om over te denken, vragen ze er op mijn werk al wel naar, dus dan ga je toch een plannetje maken. Ik merk wel dat ik nog zo onzeker ben. Eerst zei ik: eerst de echo afwachten en als die goed is, dan mag ik blij zijn en plannetjes maken. Maar nu denk ik weer: eerst maar eens naar de vk volgende week en als ik dan een hartje   hoor, dan mag ik.... etc. Niet goed natuurlijk, maar mijn gevoel werkt nu eenmaal anders dan   mijn verstand. Kennen jullie dat?

Zo, nu lekker op bed liggen, want na een dag hard werken en een zieke collega (dus dubbel druk) heb ik daar wel zin in.

Fijne avond meiden, veel succes voor de klussers en heel veel *************************************************************************************

Nou, daar ben ik weer. Jeetje wat is er veel geschreven!!!

@SanPap,  onze vk is ook een man. Ik moest ook wel even aan het idee wennen ja. Vooral toen ik een inwendige echo kreeg! Had het er later met m'n vriend over, die erbij was, en voor hem was het ook wel even vreemd om een man zo bij mij van onder bezig te zien, haha! Maar goed, het is werk voor hem en hij schijnt heel goed te zijn met bevallingen, ideaal! Ik moet maar gewoon die onwennigheid opzij zetten. Toen we ook eenmaal beeld hadden, ben je er helemaal niet meer mee bezig en denk je alleen maar aan het wondertje in je buik! Je vroeg nog naar sport. Op het moment doe ik even niets. Ik was fanatiek aan het hardlopen. Maar toen ik ontdekte dat ik zwanger was, had ik ook nog een tijd dat bruinverlies, dus werd ik met alles voorzichtig en durfde ik niet meer. Maar je mag gewoon (risicoloze) sporten beoefenen hoor! Als je maar niet ineens zonder enige conditie te hebben, heel fanatiek bezig gaat. En ik heb gelezen dat je gewoon heel goed naar je lichaam moet luisteren. Vul je het echo-lijstje even in? Trouwens irritant he, dat vele plassen 's nachts?! Ik moet er ook zeker twee keer uit te laatste paar nachten. Wat lekker dat je nog op wintersport gaat! Ik zou het even goed met je huisarts overleggen. Ook even bekijken of je dan al een flinke buik hebt of niet. Misschien is het allemaal nog goed ingekapsel. Ik weet ook niet of je in een drukke periode gaat? Als het nou rustig is, zou je het kunnen overwegen. Of je gaat 's ochtends heel vroeg even lekker skien, maar dan voorzichtig. Je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt. Volgens mij is het ook erg lastig om op je buik te vallen hoor! Ik ben twee keer (zacht) gevallen, maar zie maar eens op je buik terecht te komen....

@Mama2006, oh meis wat heb jij ons (en jezelf natuurlijk) laten schrikken zeg met die buikpijn! Wat was ik blij om te lezen dat alles goed met je is! Vul je het echo-lijstje even in?

@SuusMama, oh wat mooi om je verhaal over de echo te lezen! En zo herkenbaar! Ik kan je helaas niet helpen met het ouderschapsverlof. Heb me er nog helemaal niet in verdiept... Ik denk zelf nog na over m'n zwangerschapsverlof. Denk dat ik ga proberen om 4 weken voor de uitgerekende datum te stoppen met werken, zodat ik na de bevalling dan nog 12 weken heb. Gelukkig ben je niet meer zo misselijk, fijn! Ik hoor dat gele vla goed helpt tegen maagzuur, een tip misschien? Zelf heb ik daar (nog) geen last van.

@Iris, meis ik vind het zo geweldig dat je zwanger bent! Misschien een persoonlijke vraag en als je er niet op wilt antwoorden is het oke hoor! Maar heb je nu een grotere kans op een tweeling? En wat zou je ervan vinden als het weer zo is? Kan me voorstellen dat je daar toch over nadenkt... Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat het gezond is en dat jij je lekker voelt. Lekker proberen te genieten he! Je hebt het zo verdiend! Het is zo 9 februari!

@Potjeongeduld, bijna je NOD!!! Hoe gaat het met je??? Voel je je anders?

@Mart, wat fijn dat je zo'n mooie echo gehad hebt! Das niet zo leuk nee, als dan blijkt dat je minder  ver bent. Bij mij kwam de vk op twee dagen minder ver uit en dat vond ik al erg! Maar goed, ik heb ook gehoord dat een milimeter verkeerd meten al zo een week kan schelen, dus wie weet loop  je bij de volgende echo wel gelijk! En  anders heb je misschien nu toch een  langere cyclus gehad? Ik denk dat dat bij mij wel het geval is. Fijn dat je de inwendige echo ook vond meevallen. Ik had het ook erger verwacht.  Had verwacht dat ze met zo'n eendeklem aan de slag zouden gaan, maar nee hoor. Alleen met zo'n staaf erin. Deed geen pijn gelukkig, alleen een beetje een  irritant gevoel als hij dat ding beweegt om goed zicht te krijgen. Wat een leuke manier hoe jullie het aan jullie (schoon)ouders hebben verteld! Mooi he, die reacties... Hopelijk is je misselijkheid al wat minder.

@W1980, ben je weer beter? Hoop dat jullie toch nog genoeg hebben kunnen klussen! Vandaag je NOD meis, en en en en en??? Laat je wat van je horen? Meldplicht!! Ik duim voor je meis. Je vroeg nog of we wilden weten wat het gaat worden straks. Ja, dat willen we graag. Dan mag ook iedereen het van ons weten hoor. Kan het dan toch niet voor me houden, haha!

@Sonica, meis bij jou ook alweer de rd's, balen!!! Hoe gaat het verder met je?

@Leentje, he meis, wat shit dat je na al die tijd toch ongi bent geworden!! Waarom dan niet meteen zou je denken? Wanneer is je nieuwe NOD? En nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een mooie leeftijd, 23! Heb je een leuke dag gehad?

@Mamaita, Oh wat een onzekerheid door die test zeg! En wat nog meer shit dat je toch ongi bent geworden.... Kl#te gewoon!!
Zijn jullie ondertussen verhuisd?  Hoe bevalt jullie nieuwe stekje? Oh wat erg zeg van je vader...  Wonen je ouders in Nederland?

@Krista, wat shit dat de rd's toch weer gekomen zijn bij je zeg... Balen! Ondertussen hebben jullie je vruchtbare dagen alweer gehad en is het aftellen weer begonnen. Spannend! Hoe voel je je?

@Connie, meis dus toch begon het weer te kriebelen bij je! Wat gaaf dat jullie deze beslissing genomen hebben zeg. Het duurt nog wel even, dus je hebt nog alle tijd om weer aan het idee te wennen. Het gaat erom dat je achter je beslissing staat, samen met je man. Ben zo blij voor je dat je weet wat je wilt, super!

@Tinkerbel, meis wat balen voor je dat je weer ongi geworden bent! Hebben jullie nu ergens je vruchtbare dagen? En flink aan de klus? Ik duim voor je!

@Leonie, welkom hier! Beetje laat, haha, sorry! Leuk dat je hier mee komt kletsen. Het is een erg gezellig clubje! Wat leuk dat jullie ook voor een kindje gaan. En ook nog pas getrouwd, nog gefeliciteerd!! Wat zijn onze lichamen toch raar he?! Dat een cyclus zo onregelmatig kan zijn! Wat leuk trouwens dat je op een kdv werkt! Ik ga morgen eens even twee kdv hier in de buurt bellen voor wat informatie.. Leuk!

@Oeps, wat vervelend dat je zo lang bloedverlies hebt (gehad)! Hopelijk ben je er ondertussen vanaf? Laat je weten wanneer je nieuwe NOD is? Als je dat zelf tenminste weet, haha! Ik hoop voor je dat het snel raak is meis.

@Binnenvaartschipper, meis ook zo super voor je dat je zwanger bent!! En wat goed dat je gestopt bent met roken, knap! Hebben jullie eigenlijk ook nog een woning op het vaste land? Hoe regel je dat eigenlijk met al je afspraken met de vk? Zorg je dan dat jullie niet op 'reis' zijn? (of hoe zeg je dat, haha!) En de bevalling, weet je al of je dat in het ziekenhuis wilt of op het schip? Haha, sorry voor al m'n vragen hoor, ben gewoon erg nieuwsgierig! En weet je al wanneer je eerste echo is? (voor het lijstje!)

@Jazzie en MaaikeSanne, hoe is het met jullie?? Vast al flinke buiken!

Nou, dat heeft me bijna de hele avond gekost, maar dan ben ik wel weer helemaal bij...

Liefs en dikke kus, ikke

NOD                                                    

Leeftijd

Kindje

Ronde

NOD Januari            

Mamaita
27
1
6
9

Oeps

2

W1980
28
1
5
13

Potjeongeduld
24
1
4
16

Ik1978
30
2
2
19

Krista
27
2
3
25

Tinkerbell 79        
29
1
3
30

LeonieR
24
1
2
??

Leentje
23
1
3
??                                    

Sonica
31
1
4
30

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Februari      

Mamaita
27
1
1
8

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Ik1978
zoon
3 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
2 aug 2009?

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009?

SanPap
25
1e
2e
27 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
10 sept 2009??

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
15 sept 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
21 januari
2e echo
??
??

MissX
15 januari
2e echo
11  weken en 2 dagen  
9.50

Mart
22 januari
2e echo
??
8.15

SanPap
??
??
??
??

Mama2006        
??
??
??
??

Baby77
9 februari        
1e echo
9 weken en 5dg ??
15.10

Binnenvaartschipper
??
??
??
??

Hey MissX

Ik zou graag het echo lijstje aanvullen, als ik een datum had hahahaha!!

Liefs Mama2006

Hallo allemaal,

Tjee wat gebeurt er toch veel in korte tijd! Ik ben nog niet eens uitgelezen... Ik wil in elk geval binnenvaartschipper van e feliciteren, super!! En potjeongeduld, ik duim voor je (zo niet, in elk geval beterschap)!

xx Sonica

Terug
Bovenaan