Nou, daar ben ik weer. Jeetje wat is er veel geschreven!!!
@SanPap, onze vk is ook een man. Ik moest ook wel even aan het idee wennen ja. Vooral toen ik een inwendige echo kreeg! Had het er later met m'n vriend over, die erbij was, en voor hem was het ook wel even vreemd om een man zo bij mij van onder bezig te zien, haha! Maar goed, het is werk voor hem en hij schijnt heel goed te zijn met bevallingen, ideaal! Ik moet maar gewoon die onwennigheid opzij zetten. Toen we ook eenmaal beeld hadden, ben je er helemaal niet meer mee bezig en denk je alleen maar aan het wondertje in je buik! Je vroeg nog naar sport. Op het moment doe ik even niets. Ik was fanatiek aan het hardlopen. Maar toen ik ontdekte dat ik zwanger was, had ik ook nog een tijd dat bruinverlies, dus werd ik met alles voorzichtig en durfde ik niet meer. Maar je mag gewoon (risicoloze) sporten beoefenen hoor! Als je maar niet ineens zonder enige conditie te hebben, heel fanatiek bezig gaat. En ik heb gelezen dat je gewoon heel goed naar je lichaam moet luisteren. Vul je het echo-lijstje even in? Trouwens irritant he, dat vele plassen 's nachts?! Ik moet er ook zeker twee keer uit te laatste paar nachten. Wat lekker dat je nog op wintersport gaat! Ik zou het even goed met je huisarts overleggen. Ook even bekijken of je dan al een flinke buik hebt of niet. Misschien is het allemaal nog goed ingekapsel. Ik weet ook niet of je in een drukke periode gaat? Als het nou rustig is, zou je het kunnen overwegen. Of je gaat 's ochtends heel vroeg even lekker skien, maar dan voorzichtig. Je moet doen waar jij een goed gevoel bij hebt. Volgens mij is het ook erg lastig om op je buik te vallen hoor! Ik ben twee keer (zacht) gevallen, maar zie maar eens op je buik terecht te komen....
@Mama2006, oh meis wat heb jij ons (en jezelf natuurlijk) laten schrikken zeg met die buikpijn! Wat was ik blij om te lezen dat alles goed met je is! Vul je het echo-lijstje even in?
@SuusMama, oh wat mooi om je verhaal over de echo te lezen! En zo herkenbaar! Ik kan je helaas niet helpen met het ouderschapsverlof. Heb me er nog helemaal niet in verdiept... Ik denk zelf nog na over m'n zwangerschapsverlof. Denk dat ik ga proberen om 4 weken voor de uitgerekende datum te stoppen met werken, zodat ik na de bevalling dan nog 12 weken heb. Gelukkig ben je niet meer zo misselijk, fijn! Ik hoor dat gele vla goed helpt tegen maagzuur, een tip misschien? Zelf heb ik daar (nog) geen last van.
@Iris, meis ik vind het zo geweldig dat je zwanger bent! Misschien een persoonlijke vraag en als je er niet op wilt antwoorden is het oke hoor! Maar heb je nu een grotere kans op een tweeling? En wat zou je ervan vinden als het weer zo is? Kan me voorstellen dat je daar toch over nadenkt... Maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat het gezond is en dat jij je lekker voelt. Lekker proberen te genieten he! Je hebt het zo verdiend! Het is zo 9 februari!
@Potjeongeduld, bijna je NOD!!! Hoe gaat het met je??? Voel je je anders?
@Mart, wat fijn dat je zo'n mooie echo gehad hebt! Das niet zo leuk nee, als dan blijkt dat je minder ver bent. Bij mij kwam de vk op twee dagen minder ver uit en dat vond ik al erg! Maar goed, ik heb ook gehoord dat een milimeter verkeerd meten al zo een week kan schelen, dus wie weet loop je bij de volgende echo wel gelijk! En anders heb je misschien nu toch een langere cyclus gehad? Ik denk dat dat bij mij wel het geval is. Fijn dat je de inwendige echo ook vond meevallen. Ik had het ook erger verwacht. Had verwacht dat ze met zo'n eendeklem aan de slag zouden gaan, maar nee hoor. Alleen met zo'n staaf erin. Deed geen pijn gelukkig, alleen een beetje een irritant gevoel als hij dat ding beweegt om goed zicht te krijgen. Wat een leuke manier hoe jullie het aan jullie (schoon)ouders hebben verteld! Mooi he, die reacties... Hopelijk is je misselijkheid al wat minder.
@W1980, ben je weer beter? Hoop dat jullie toch nog genoeg hebben kunnen klussen! Vandaag je NOD meis, en en en en en??? Laat je wat van je horen? Meldplicht!! Ik duim voor je meis. Je vroeg nog of we wilden weten wat het gaat worden straks. Ja, dat willen we graag. Dan mag ook iedereen het van ons weten hoor. Kan het dan toch niet voor me houden, haha!
@Sonica, meis bij jou ook alweer de rd's, balen!!! Hoe gaat het verder met je?
@Leentje, he meis, wat shit dat je na al die tijd toch ongi bent geworden!! Waarom dan niet meteen zou je denken? Wanneer is je nieuwe NOD? En nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een mooie leeftijd, 23! Heb je een leuke dag gehad?
@Mamaita, Oh wat een onzekerheid door die test zeg! En wat nog meer shit dat je toch ongi bent geworden.... Kl#te gewoon!!
Zijn jullie ondertussen verhuisd? Hoe bevalt jullie nieuwe stekje? Oh wat erg zeg van je vader... Wonen je ouders in Nederland?
@Krista, wat shit dat de rd's toch weer gekomen zijn bij je zeg... Balen! Ondertussen hebben jullie je vruchtbare dagen alweer gehad en is het aftellen weer begonnen. Spannend! Hoe voel je je?
@Connie, meis dus toch begon het weer te kriebelen bij je! Wat gaaf dat jullie deze beslissing genomen hebben zeg. Het duurt nog wel even, dus je hebt nog alle tijd om weer aan het idee te wennen. Het gaat erom dat je achter je beslissing staat, samen met je man. Ben zo blij voor je dat je weet wat je wilt, super!
@Tinkerbel, meis wat balen voor je dat je weer ongi geworden bent! Hebben jullie nu ergens je vruchtbare dagen? En flink aan de klus? Ik duim voor je!
@Leonie, welkom hier! Beetje laat, haha, sorry! Leuk dat je hier mee komt kletsen. Het is een erg gezellig clubje! Wat leuk dat jullie ook voor een kindje gaan. En ook nog pas getrouwd, nog gefeliciteerd!! Wat zijn onze lichamen toch raar he?! Dat een cyclus zo onregelmatig kan zijn! Wat leuk trouwens dat je op een kdv werkt! Ik ga morgen eens even twee kdv hier in de buurt bellen voor wat informatie.. Leuk!
@Oeps, wat vervelend dat je zo lang bloedverlies hebt (gehad)! Hopelijk ben je er ondertussen vanaf? Laat je weten wanneer je nieuwe NOD is? Als je dat zelf tenminste weet, haha! Ik hoop voor je dat het snel raak is meis.
@Binnenvaartschipper, meis ook zo super voor je dat je zwanger bent!! En wat goed dat je gestopt bent met roken, knap! Hebben jullie eigenlijk ook nog een woning op het vaste land? Hoe regel je dat eigenlijk met al je afspraken met de vk? Zorg je dan dat jullie niet op 'reis' zijn? (of hoe zeg je dat, haha!) En de bevalling, weet je al of je dat in het ziekenhuis wilt of op het schip? Haha, sorry voor al m'n vragen hoor, ben gewoon erg nieuwsgierig! En weet je al wanneer je eerste echo is? (voor het lijstje!)
@Jazzie en MaaikeSanne, hoe is het met jullie?? Vast al flinke buiken!
Nou, dat heeft me bijna de hele avond gekost, maar dan ben ik wel weer helemaal bij...
Liefs en dikke kus, ikke
NOD
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD Januari
Mamaita
27
1
6
9
Oeps