Hey meiden!
Ben vandaag ziek thuis, bah! Voel me behoorlijk grieperig. Heel erg verkouden, en keel- en oorpijn... Morgen heb ik m'n eindgesprek en dan studeer ik af, dus hoop dat ik me dan wat beter voel!
@Potjeongeduld, GEFELICITEERD!!! Wat super joh! Ik heb je in het lijstje gezet hoor! Op de site van Moeders voor Moeders kun je er veel informatie over vinden. Ik doe er ook aan mee en eigenlijk is het een kleine moeite. Oke, 's nachts is het niet altijd even leuk om in een kannetje te plassen, maar het is niet je hele zwangerschap en het is voor een heel goed doel. Je krijgt er zelfs nog een presentje voor! De eerste echo vindt meestal plaats tussen de 8e en de 12e week van de zwangerschap. Hangt er ook een beetje vanaf of je verloskundige zelf een echo apparaat heeft of niet. Je kunt wel nu alvast bellen naar een vk in de buurt om een afpraak te maken. Dat is helemaal niet te vroeg hoor! Het is ook verstandig om alvast bij kinderdagverblijven (indien van toepassing natuurlijk) en kraamhulp te informeren. Lijkt allemaal natuurlijk heel erg vroeg en hoeft ook echt niet meteen. Maar houd rekening met lange wachttijden tegenwoordig bij de kraambureau's en kdv! En straks ook je verzekering inlichten he... Ook kun je je aanmelden voor de gratis blije doos met allemaal handige spulletjes voor de kraamtijd.
@Mama2006, hopelijk kun je dan snel terecht voor een echo!
@LeonieR, meis balen dat je een negatieve test had... En nu zijn de rd's toch doorgezet lees ik, shit! Hoop voor je dat het nu snel raak is!
@W1980, meis wat ontzettend balen voor je zeg dat het toch heeft doorgezet! Shit!! Oh wat kan ons lichaam ons toch voor de gek houden he?! Het zou volgende maand wel een heel mooi verjaardagscadeautje zijn! Ik ga weer voor je duimen hoor.
@Oeps, meis wat een vreselijk bericht zeg! Das niet niks hoor... Hoe voel je je nu? Ik hoop dat het goed met jou en je mannetje gaat. Neem hier de tijd voor hoor! Als je je beter voelt, kom je dan weer buurten hier?
@Iris, fijn dat er op internet zoveel te lezen is over de ontwikkeling van zo'n kleintje in je buik he?! En van die mooie foto's erbij vaak. Hoe gaat het met jou? Kun je al een beetje genieten? En hoe is het met je man? En wat mooi hoe je ouders gereageerd hebben! Kreeg er tranen van in m'n ogen toen ik het las...
@Binnenvaartschipper, als je een keer in een van die vluchthavens aanmeert, dan laat het maar even weten. Leuk!! Hopen dat je gauw langs mag komen bij je ha!
@Leentje, lastig is dat als je niet precies weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Dan kun je idd maar het beste regelmatig blijven klussen, om alle kansen te benutten, haha! Ik duim voor je!
@Connie, oh wat lees ik nu!! SUPER jullie gaan er weer voor!!! Haha!!! Wat ben ik blij dat je van je twijfels af bent zeg! Wat fijn dat je zo goed met je huisarts hebt kunnen praten. Was vast een moeilijke stap! Oh nu hoop ik zo dat het ook gauw raak is. Anders moet je straks weer wachten! Het klinkt wel alsof je er goed over na gedacht hebt en helemaal achter je beslissing staat, toppie!
@Tinkerbell, voor jou is het wachten weer aangebroken. Hoe gaat het met je? Voel je je al anders?
@Mamaita, goed dat jullie er deze maand minder 'mee bezig' gaan. Dat helpt vaak wel! Wat gaaf dat je een kinderdagopvang wilt openen! Hoe staat het met de plannen? Al iets concreets?
@SuusMama, wat speciaal dat je het kindje al voelt! Geen enkel lichaam is hetzelfde, dus het kan denk ik best hoor dat je het al zo snel voelt! Een klein druktemakertje daarbinnen, haha!
@Hoopvol, ik moet je zeggen dat ik niet bekend ben met Provera. Hoe lang zijn je cyclussen normaal? Als je op dag 12 zat en toen oud bloed in je broek had, dan doet het mij denken aan of je eisprong, of een innestelingsbloeding? Sorry, maar ik heb niet echt een antwoord op je vraag... Hoop dat het allemaal een goed tegen is en je snel een positieve test in handen hebt!
Hier gaat het goed. Ben af en toe nog misselijk, maar heb het al twee weken weten binnen te houden. Zit nog een kilo onder m'n eigen gewicht, maar dat komt er straks vast heel hard allemaal weer aan! Ik heb naar een kdv hier in de buurt gebeld en we krijgen daar woensdag een rondleiding. Dat is voor ons de dichtstbijzijnde, alleen moet je daar volgens mij minimaal 1 dag in de week je kindje brengen en dat gaat voor ons niet op. De ene week is het voor ons nodig van ongeveer 8.30 tot 14.45 uur en de andere week van 14.00 uur tot 18.15 uur. Dus niet een hele dag. Moet nog even verder informeren naar hoe en wat. Gisteren hebben we bij een ander kdv een rondleiding gehad. Daar hebben we nu zelfs al een flexplek (minimaal 16 uur per maand) gereserveerd! Het zag er daar allemaal zo geweldig uit! Toch eerst die andere nog even afwachten.... Kraamhulp is nu ook geregeld.
Verder heb ik de gemeente gebeld en gaan we 16 februari een geregistreerd partnerschap aan! Aankomende woensdag al in 'ondertrouw'. We doen het puur om alles goed geregeld te hebben straks, dus gewoon gratis op een maandagochtend. Ik heb m'n beste vriendin als getuige gevraagd en ze wil heel graag! M'n vriend gaat z'n zus vragen. Ik heb een broer en zus (zus in buitenland) en wilde niet tussen hen kiezen. Mijn beste vriendin wilde ik sowieso als getuige. Je mag er twee, maar ik kan ook echt niet tussen m'n ouders kiezen, dus vandaar dat ik gekozen heb voor alleen m'n beste vriendin. Gelukkig zijn m'n ouders hartstikke blij voor ons en vinden ze het helemaal niet erg! In de toekomst laten we het geregistreerde partnerschap dan omzetten in een huwelijk. Maar dan ook met alles erop en eraan (ceremonie, jurk, ringen, groot feest en veel gasten). Dat is nu nog niet mogelijk voor ons, dus dan maar eerst zo. Moeten daarna nog wel erkenning aanvragen. Maar dat is zo geregeld...
Liefs en dikke kus, ikke
NOD
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD Januari
Krista
27
2
3
25
Tinkerbell 79