Ha Connie,
Niet ziek worden hoor meid! Balen dat het dan net zo druk op je werk is. Dan heb je ten eerste niet eens ´tijd ´ om ziek te worden, maar ook geen tijd om even rustiger aan te doen. Iets wat je nu net nodig hebt, toch? Hopelijk lig je nu lekker te slapen en knap je daar van op.
Mijn zoontje is ruim 3 maanden (van oktober) en het is een hele strijd om zindelijk te worden. We heben al van alles geprobeerd, maar het blijkt maar weer: het laat zich niet dwingen bij onze kleine vent. Thuis probeer ik hem zoveel mogelijk zonder luier te laten lopen en dat gaat best goed. Ik zet meestal de kookwekker en dat werkt ook wel. Buitenshuis zonder luier gaat nog niet. En poepen wil hij niet op de wc. Vanavond riep hij zelf ineens dat hij moest poepen en op de wc wilde (hij weet dat als het lukt, dat hij dan een cadeautje krijgt trouwens), maar helaas kwam er geen poep toen hij een hele tijd op de wc gezeten had. Jammer, maar wel goed geprobeerd.
Ik heb al een keertje gezegd dat hij als hij straks naar school gaat, de juf geen luiers zal gaan verwisselen. Hij zei toen doodleuk: oh, dan doe ik toch zelf een schone luier om ... De slimmerd.
Ach, we zien wel hoe het loopt. We doen ons best, maar maken ons er maar niet al te druk om. Ik begreep van mijn moeder dat ik ook 3,5 was voordat ik zindelijk werd. Er is dus nog hoop.
Fijn om te horen dat het poepen bij je zoontje weer beter gaat. De vaseline tip had ik eigenlijk ook geweten. Mijn nichtje heeft er ook last van gehad. Zo zielig om dat te horen. Met vaseline en diverse bezoekjes aan het ziekenhuis (wat haar poepgaatje bleek niet klein, maar dat is een ander verhaal) is het goed gekomen.
Ik ga lekker slapen, truste, Suus