*** Najaar 2008 stoppers ***

Ha meiden,

Tjee, rustig hier zeg! Is iedereen druk met andere dingen?

Vrijdag naar de 9maandenbeurs geweest. Wat een drukte!! En op de huishoudbeurs die ook gehouden werd, was het helemaal een gekkenhuis. Wist echt niet wat ik meemaakte. Mijn zusje en ik hebben ons rot gelachen al die vrouwen met een grote tas of zelfs koffer op wieltjes achter zich aan. Sorry als misschien één van jullie ook rondliep met zo'n grote trolley, maar ik vond het echt een beetje belachelijk bij sommigen hoor. Halen halen halen en pakken wat ze te pakken konden krijgen om die koffer maar vol te krijgen, ha ha. Zelf heb ik alleen een nieuwe tas gekocht en wat folders gescoord. Had eigenlijk gehoopt wat leuke zwangerschapskleding te scoren, maar het was zo druk bij de Miss Etam en Prenatal stands dat ik daar maar snel vandaan gevlucht ben. De modeshow was trouwens wel erg leuk. Heb me prima vermaakt hoor, maar denk niet dat ik volgend jaar weer ga. Zeker niet naar de huishoudbeurs. Zijn jullie nog geweest en hoe vonden jullie het?

Sonica: bedankt voor de tip voor het shoppen in Den Haag. Hoe heet die winkel? Heb even gezocht op internet. Is dit 'Zwanger en Co'? Die heb je ook in Den Bosch, wel een gave winkel inderdaad. Heb begin van het jaar tijdens de uitverkoop een mooi vest van Esprit gekocht daar. Misschien inderdaad maar eens naar Den Haag (dat is namelijk voor mij dichterbij) om iets moois te vinden voor het komende feestje. Wil er ook weer niet belachelijk veel geld aan uitgeven of het moet iets zijn dat ik de maanden daarna ook nog aan kan doen.

Potjeongeduld: borstvoeding geven is inderdaad niet voor iedereen weggelegd. Maar de intentie om het te gaan geven is natuurlijk al super goed. Bij mijn zoontje ben ik er eigenlijk helemaal blanco mee gestart, dus zonder enige voorbereiding omdat ik een beetje naief dacht: "Het is iets natuurlijks, dus dat moet mij toch ook wel lukken?". Daar ben ik wel van teruggekomen hoor, want het is wel iets wat je moet leren je het ligt ook aan je kindje hoe die het oppakt. Maar als je er helemaal voor wilt gaan met de gedachte dat als het echt niet gaat lukken het geen schade hoeft te zijn, dan is dat een goed begin.

Nou, meer heb ik niet te melden. Ben nog aan het bijkomen van vrijdag (tjee, wat was ik op 's-avonds zeg!), dus nu even lekker op de bank.

Liefs Suus

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Februari      

Mamaita
27
1
7
8

Leentje
23
1
3
19

W1980
29
1
6
14

LeonieR        
24
1
3
23

Oeps

2

Tinkerbell 79
29
1
4
27

Sonica
31
1
5

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Connie        
30
2
2
11  

...

...

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009??

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009??

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen                  
25
2e
3e
5 okt 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
25 februari
20 weken echo        
19+1
ochtend

MissX
18 febrauri
controle, echo??
16  weken en  1 dag
15.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
4 februari
intake vk
??
??

Baby77
9 februari        
1e echo
9 weken en 5dg ??
15.10

Binnenvaartschipper
week 8
2e echo
10 weken
??

Potjeongeduld
??
??
??
??

Babybeer/Heleen    
krista
??
2 maart
??
1e echo
??
ong. 9 weken
??
10.00

Ha meiden,

Misschien handig om ons lijstje weer een beetje bij te werken:

Mamaita,  Leentje, W1980 en LeonieR: hoe gaat het met jullie? Een aantal schrijven hier regelmatig, maar data heb ik niet mijn hoofd, sorry. Zouden jullie het lijstje aan kunnen passen?

Ik denk dat er in het lijstje 'echo's' ook wel weer het e.e.a.gewijzigd is of kan worden. Zelf krijg ik woensdag mijn 19+weken echo. Vind het heel spannend ... Wij willen trouwens niet weten wat het gaat worden, maar ze gaan natuurlijk ook kijken naar andere dingen dan geslacht. Best eng hoor ...

Mart, jij krijgt morgen je echo zie ik. Zenuwachtig? En MissX. ben jij afgelopen woensdag nou geweest? En Mama2006 en Baby77?

Ben benieuwd ...

Liefs Suus

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Februari      

Mamaita
27
1
7
8

Leentje
23
1
3
19

W1980
29
1
6
14

LeonieR        
24
1
3
23

Oeps

2

Tinkerbell 79
29
1
4
27

Sonica
31
1
5

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Connie        
30
2
2
11  

...

...

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009??

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009??

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen                  
25
2e
3e
5 okt 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
25 februari
20 weken echo        
19+1
ochtend

MissX
18 febrauri
controle, echo??
16  weken en  1 dag
15.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
4 februari
intake vk
??
??

Baby77
9  maart        
2e echo
13 weken
15.50

Binnenvaartschipper
week 8
2e echo
10 weken
??

Potjeongeduld
??
??
??
??

Babybeer/Heleen    
krista
??
2 maart
??
1e echo
??
ong. 9 weken
??
10.00

Zo even mijn echo bijgewerkt  

He meiden,

Binnenvaartschipper... dus jullie weten nog niet zeker of je wil weten wat het is? Jij eigenlijk wel maar je man niet. Misschien verandert 1 van jullie van gedachten. Ik twijfelde bij de eerste zwangerschap  ook wel of ik het wilde weten of niet maar dat maakt me nu echt niet meer uit. Het blijft sowieso een verrassing hoe hij of zij eruitziet. Ik kan echt niet wachten tot ik het weet. Was gisteren in de prenatal en daar zag ik zulke leuke kleertjes hangen maar heb me nog in kunnen houden... moet nog maar even niet..... zucht waren we maar wat weken verder. Of nog beter... was het maar september voor ons... ha ha ha. En balen zeg dat je deze week niet voor een echo kon. Hopelijk kun je nu heel snel terecht en kan je man ook mee.

Mamaita.... kan me helemaal voorstellen dat je het soms even niet meer ziet zitten en bang bent dat het niet weggelegd is voor jou.... Gelukkig gaan er de komende tijd allemaal onderzoeken plaatsvinden en tegenwoordig kunnen ze heel veel. Jij gaat echt wel mama worden hoor. Ik duim iig voor je.

Leentje... en dat geldt natuurlijk ook voor jou. Fijn om te lezen dat jullie weer vol goede moed de volgende ronde in zijn gegaan. Met mij gaat het wel goed. Blijf wel heel angstig hoor en kan niet wachten tot de volgende echo maar aan de andere kant probeer ik ook wel weer zo positief mogelijk te zijn en vooruit te kijken en te dromen en dat lukt toch ook wel hoor.

Suus.... dus het was erg leuk op de 9-maandenbeurs. En fijn zeg dat je je zo goed voelt. En straks ook nog even lekker op vakantie!! Heerlijk.

Ikke.... hoe was het ondertekenen van de akte voor het geregistreerd partnerschap?? Hebben jullie een leuke dag gehad?
En hoe was je controle/echo afgelopen woensdag?? Vertel vertel...
Ook lief van je dat je aan me vraagt hoe ik me voel. Op zijn tijd nog wel misselijk en erg moe maar het gaat wel de goede kant op.  Balen zeg dat je last blijft houden van puistjes. Kun je er niet iets voor krijgen van de huisarts?
En ja wij denken zeker al over namen na (vooral ik) maar ik vind het toch wel heel moeilijk hoor. Zijn jullie er al definitief uit??

Connie.... jullie zijn dus ook al weer vol goede moed de nieuwe ronde ingegaan. Mooi hoor. En wat een leuke vragen heb je gesteld zeg. Ik zal ze even beantwoorden:
Ik doe nu nog niet aan zwangerschapsgym oid maar ik wil straks denk ik wel aan zwangerschapszwemmen mee gaan doen en ik wil denk ik ook meedoen aan een zwangerschapscursus. Dan heb je een aantal lessen voor de bevalling en een aantal lessen na de bevalling. Eerst om je voor te bereiden op de bevalling en daarna om weer fit te worden. Lijkt me wel handig.
En over de voeding: ik wil eerst proberen om borstvoeding te geven. Maar ik weet ook dat er kindertjes zijn die na een periode van borstvoeding niet meer uit de fles willen drinken dus ik wil het wel gaan afwisselen of kolven. En als het niet wil dan ga ik gewoon over op flesvoeding. Daar zit tegenwoordig ook alles in.

PotjeOngeduld... fijn dat je tot nu toe zo'n goede zwangerschap hebt. Heb je nog helemaal geen last van kwaaltjes?

SanPap.... fijn dat je er weer bent. Hoe was de controle afgelopen donderdag bij de gynaecoloog? Kunnen jullie er weer voor gaan? Duim voor je dat het de volgende keer wel goed gaat. Heb je nu natuurlijk nog niks aan want het had natuurlijk gelijk al goed moeten gaan. Maar ik hoop het wel voor je.

Nou hier is alles goed. Heb gisteren mijn eerste zwangerschapsspijkerbroek gekocht. had van vorig jaar alleen maar 2 linnen broeken en die zijn nog iets te koud om te dragen. Maar zit lekker hoor. Was ook echt wel nodig want heb de afgelopen week echt een buikje gekregen. Zo snel als dat dat dan  inenen gaat. Maar ja het is natuurlijk wel mijn 2e zwangerschap in vrij korte tijd en de kilo's van de vorige zwangerschap ben ik eigenlijk ook nooit kwijt geraakt. Ben best wel een emotie-eter en de afgelopen maanden heb ik heel wat afgegeten en gesnoept. Nou ja dat zien we later wel weer hoor. Verder zijn we afgelopen vrijdag met zijn tweetjes naar de musical Tarzan geweest. Was heel erg leuk! We hadden er ook nog een hotelletje bijgeboekt dus we hebben heerlijk gerelaxt.

Connie had leuke vragen... ik heb er ook nog 1 voor de mama's of voor de aanstaande mama's..... Kinderwagens!!!! Je kunt er overal wel wat over lezen maar ik blijf het moeilijk vinden. Wat voor kinderwagen hebben jullie en zijn jullie er helemaal tevreden over?? Ik heb me er gisteren even een paar uurtjes (!!) in lopen verdiepen en ik neig naar de bugaboo cameleon maar die is nieuw wel heel erg duur. Ben ook al druk op marktplaats aan het kijken en het moet natuurlijk wel een goede wagen zijn. Hoor graag jullie ervaringen.

Oh ja en dan nog een vraag voor de zwangeren: zijn jullie er al uit qua namen?? Vind het zelf supermoeilijk. Houd wel van korte, stoere namen iig.

Liefs Iris

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Februari      

Mamaita
27
1
7
8

W1980
29
1
6
14

LeonieR        
24
1
3
23

Oeps

2

Tinkerbell 79
29
1
4
27

Sonica
31
1
5

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Connie        
30
2
2
11  

leentje                                
23
1
4
14?

...

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009??

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009??

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen                  
25
2e
3e
5 okt 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
25 februari
20 weken echo        
19+1
ochtend

MissX
18 febrauri
controle, echo??
16  weken en  1 dag
15.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
4 februari
intake vk
??
??

Baby77
9  maart        
2e echo
13 weken
15.50

Binnenvaartschipper
week 8
2e echo
10 weken
??

Potjeongeduld
??
??
??
??

Babybeer/Heleen    
krista
??
2 maart
??
1e echo
??
ong. 9 weken
??
10.00
zo heb het lijstje even aangepast, kom later nog wel een keer om te reageren, moet nu zo weg, cursus.... bleh!!

liefs, leentje

hee dames!

Nee ik heb niet echt last van de kwaaltjes, wel af en toe een beetje misselijk, en die dingen maar verder gaat het hartstikke goed. gelukkig! ook nog niet over gegeven!

gister wel een baal dag gehad. ik had echt helemaal nergens geen zin in. lekker op de bank gelegen met mijn badjas aan. hihihi

x

quote: leentje86 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2009 08:12:28'));

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Februari      

Mamaita
27
1
7
8

W1980
29
1
6
14

LeonieR        
24
1
3
23

Oeps

2

Tinkerbell 79
29
1
4
27

Sonica
31
1
5

NOD                                                  
Leeftijd
Kindje
Ronde
NOD  Maart

Connie        
30
2
2
11  

leentje                                
23
1
4
14?

...

Moeders      

Dochter / Zoon                                          

Leeftijd

Jazzie
zoontje
1,5 jaar

Connie
zoontje
2 jaar

Toppertje
2 zoontjes
13 maand en 3 jaar

Mama2006
dochter
2 jaar

Oeps
zoon
5 jaar

Baby77
*2 jongetjes*

SuusMama
zoontje
3 jaar

Heleen
dochter
2 jaar  9 maanden

Krista
dochter
2 jaar

Zwanger      
Leeftijd            
Kindje          
Ronde                          
Uitgerekend op

Jazzie
25
2e
1e
27 mei 2009

MaikeSanne
24
1e
1e na mk
3 juni 2009

SuusMama
34
2e
3e
20 juli 2009

MissX
25
1e
3e
4  aug 2009

Mart
23
1e
2e
8 aug 2009

Mama2006
28
2e
7e
5 sept 2009??

Baby77
31
3e
4e
14sept 2009

Binnenvaartschipper        
25
1e
2e na mk
14sept 2009

Potjeongeduld
24
1e
4e
22 sept 2009??

Krista
27
2e
3e
2 okt 2009??

Babybeer/Heleen                  
25
2e
3e
5 okt 2009??                                                                                              

Echo's              
Datum                              
Hoeveelste                  
Hoe ver dan?
Hoe laat    

Jazzie
??
??
??
??

MaikeSanne
??
??
??
??

SuusMama
25 februari
20 weken echo        
19+1
ochtend

MissX
18 febrauri
controle, echo??
16  weken en  1 dag
15.30

Mart
23 februari
3e echo??
??
8.30

Mama2006        
4 februari
intake vk
??
??

Baby77
9  maart        
2e echo
13 weken
15.50

Binnenvaartschipper
24 feb
2e echo
11 weken en 1 dag
14.30

Potjeongeduld
??
??
??
??

Babybeer/Heleen    
krista
??
2 maart
??
1e echo
??
ong. 9 weken
??
10.00
Hey Meiden,

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld en heb voor morgen middag een afspraak gemaakt! Eindelijk!
En dan kan m'n mannetje ook mee.
Heb afgelopen weekend het eerste pakje gehad. Zo leuk!! Een mutsje en slofjes erbij! Echt schattig.
Nu morgen nog afwachten, best wel spannend allemaal.
Nou ik reageer binnenkort weer op jullie hoor, maar mijn Pa en Ma komen er aan. Die gaan een dagje meevaren! Dus da's wel gezellig.

Tot snel

Hoi Dames,

Binnenvaartschipper, wat fijn dat je morgen terecht kunt, laat je ons even weten hoe het gegaan is?

Leentje, alleen wij tweeen staan voor de NOD's van maart ingeschreven in dit topic...spannend.
Ik denk dat ik ietsje eerder vruchtbaar ben deze maand....bij het afvegen zag ik het....vandaag dus flink klussen!
Zou ook wel kunnen omdat mijn vorige cyclus ook 2 dagen korter was...huh, wat een raar lettertype ineens?!

Iris, leuk om te weten hoe de dames over bepaalde dingen denken.Ik ga zelf ook weer borstvoeding geven. Ik vond het erg makkelijk maar soms had ik er veel te veel druk op staan en spoot de melk er gewoon uit. Mijn zoontje kon dan niet eens de tepel in zijn mondje krijgen dus kolfte ik eerst wat af om de spanning eraf te halen. Dus dan had ik nog werk met het afwassen van die spullen, dat was iets minder makkelijk.
Ik wil deze keer langer proberen bv te geven, dus ook als ik weer aan het werk ga (met afgekolfte melk) Ik weet niet óf ik het volhoudt maar ik probeer het toch.

Ik wil ook graag op zwangerschapszwemmen en   ik ben afgelopen zaterdag bij Prenatal geweest, ohh lekker wegdromen bij al die mooie babykleertjes.
Ik heb mijzelf een badpak gekocht , ja ik weet het': véél te vroeg want ik ben nog niet eens zwanger maar ik kon hem niet laten hangen, het was een hele mooie (eentje die echt goed staat) en er hing er nog maar eentje in mijn maat. De nieuwe collectie was onderweg zei de verkoopster dus hij kwam ook niet meer binnen. Ik heb hem gewoon meegenomen....kan mij het schelen. Hij eet geen brood.

Je had het over de kinderwagen, wij hebben een Mutsy (sport) met drie dubbele wielen....en een hoog model (kleuren bruin/creme). Wij zijn allebei niet echt klein en dan vind ik zo'n bugaboo een beetje raar overkomen.
Toen ik zwanger was van onze zoon was bugaboo net bekend aan het worden omdat de sterren er ook mee liepen. Ik vind ze heel mooi hoor en voor mij zou het wel kunnen maar mijn man loopt er echt raar achter.
Onze Mutsy bevalt heel goed,hij rijdt lekker en is stevig van constructie,mijn zoontje zit er nog steeds graag in en hij is bijna 3 jaar.

Nou, ik kruip nog even lekker op de bank en tot snel!

Connie

Terug
Bovenaan