*** Najaar 2008 stoppers ***

Hi meiden,

Nou hier dan weer een berichtje van mij.
Mijn man en ik hebben gekozen voor de pillen om alles op te wekken. Pff wat een narigheid allemaal. Dan eens maar nooit weer.... Ik zal jullie de details besparen, maar ik ben er weer. Gisteren heb ik het vruchtje verloren, dus nu kunnen mijn man en ik het afsluiten... Gelukkig aan de ene kant, verdrietig aan de andere kant. Maar nu kan ik het wel een plekje geven... Vandaag ben ik nog thuis, omdat ik vanacht eigenlijk niet veel heb geslapen, maar ik hoop morgen weer aan het werk te gaan.

Donderdag moet ik naar de gynocoloog toe voor controle. Om te kijken of ik helemaal schoon ben. De natuur mag daarna zijn werk weer doen.....
Ik wil dan ook graag weer met jullie meekletsen. Mijn NOD laten we nog maar even niet vanuit gaan (al hoop ik dat die met 4-5 weken weer netjes komt). Dus ergens 20 maart ofzo.... We zullen rustig afwachten. Daarna gaan we er weer helemaal voor. Hopelijk mag het voor ons snel goedkomen...

En natuurlijk voor iedereen die hier zwanger is een gezonde zwangerschap en iedereen die nog niet zwanger is, dat jullie samen met mij maar snel zwanger mogen worden.

Tot snel allemaal.
En bedankt voor jullie steun.... En al die verhalen over zwangerschap, gewoon doen hoor. Vind ik leuk om te lezen, weet ik wat me straks te wachten staan.

Liefs SanPap

Hoi Sanpap,

Wat fijn dat je er weer bent meid!

Ik ben blij dat je het meeste nu achter de rug hebt, alleen nog maar controle, wachten op je ongi en dan ga je er weer voor heb ik begrepen.

Ik heb veel aan je gedacht, ik vind het zo rot dat dit jou is overkomen!

We gaan gewoon met zn allen heel hard voor je duimen dat je maar weer snel zwanger mag worden en dan over 9 maanden een kerngezonde baby krijgt!!

Hoe voel je je verder, heb je vannacht beter geslapen?

liefs Connie

Hai Girls,

Vandaag de huisarts gebeld om een afspraak voor morgen of vrijdag te maken voor de 2e echo, Is die sufferd gewoon heel de week op vakantie!!
Ik baalde als een stekker natuurlijk. Nu kan ik a.s maandag pas bellen voor een afspraak. Hopelijk kunnen we dezelfde dag nog komen, anders weet ik weer niet of m'n mannentje mee kan. Wat een gezeur zeg. Je zit er toch de hele tijd naar uit te kijken.
Maar goed, genoeg geklaagd haha.

@MissX: Nog van harte gefeliciteerd met jullie geregistreerd Partnerschap!! Hoe was jullie etentje? Vast gezellig!!
Ben je al op controle geweest deze week? (sorry 'k weet het ff niet)
En jij de hele tijd maar kijken of wij met ons schip in de haven liggen. haha. We zijn vandaag wel langs gekomen. Zijn nu onderweg naar Amsterdam om daar te lossen.

@Leentje: Wat een romantische valentijnsdag heb jij gehad!! Lekker relax zeg in een 2 pers bad!!
Wij hebben het trouwens alleen aan onze ouders verteld aan onze beste vriend en vriendin. Verder nog aan niemand, daar willen we zoiezo mee wachten tot na de aankomende echo en dan kijken we nog ff wat we doen.
Je hebt trouwens groot gelijk hoor, dat jullie om de dag klussen!! Het moet wel leuk blijven natuurlijk!! Succes deze ronde!

@PotjeOngeduld: Fijn dat je zwangerschap zo goed verloopt! Kun je er lekker van genieten.

@Iris: Hoe gaat het met jou? Alles nog steeds goed?

@SanPap: Fijn dat alles nu achter de rug is. Alleen morgen nog ff naar de Gyn, hopelijk ben je helemaal schoon! Succes meid met alles.

Fijne avond

Ha meiden,
@binnenvaartschipper: hè balen zeg dat je nu langer op de echo moet wachten. Kun je niet ergens anders terecht voor je echo?

@MissX: gefeliciteerd! Een bijzonder moment, toch?

@Leentje: ik wil ook wel zo’n groot bad! Als mijn buik zo blijft groeien, dan passen we er straks samen niet meer in, ha ha.

@sanpap: goed dat je er weer bent. Jullie maken een heftige periode door zeg. Dat wij met z’n allen meeleven, misschien helpt dat een beetje?

@potjesongeduld: mijn haar verandert nog niet echt. Heb af en toe juist het idee dat het uitvalt, maar misschien lijkt dat maar zo. Leuk hè die mensen die allemaal meeleven. En zeker voor de opa’s en oma’s verandert er ook een hoop. Zij krijgen straks een kleinkind!

@Sonica: Leuk dat je er weer bent. Ik hoop ook voor jou snel goed nieuws hoor.

@Mamaita: ik leef met je mee.

@Connie: Ja, laat het voorjaar maar komen! Vreselijk hè om nu ‘s-morgens je bed uit te komen. Vind het zelf echt super moeilijk.

Ben al dat kwakkel weer zo zat. Hoewel het vandaag best lekker was. Maar ik wil die winterjas in de hoek gooien en lekker het voorjaar in. Zo lekker dat wij volgende week een weekje naar de zon gaan (als hij daar schijnt tenminste …). Even weg uit ons koude kikkerlandje. Maar eerst volgende week de echo, toch weer spannend. Heb al zo’n enorme buik, zo’n buik had een vriendin toen ze 40 weken zwanger was! En ik zit nog niet eens op de helft. En ik ben zelf niet abnormaal groot of fors normaal gesproken, dus ik vind echt dat ik een toeter heb. Heb helaas de laatste tijd veel last van maagzuur en benauwdheid en merk echt dat ik niet veel moet tillen en dat ik door mijn knieën moet gaan als ik iets van de grond moet pakken. Als dat nu al begint … Tjee, en ik moet nog zo lang. Ga zo ook lekker naar mijn bed, want ben het goed zat. Mijn zoontje is ook lekker aan het spoken de afgelopen nachten, dus dat doet een mens ook geen goed.
Slaap lekker voor straks meiden,
Liefs Suus

Hee binnenvaartschipper, balen dat je nu pas volgende week kunt bellen zeg!
Zul je altijd zien hé, dan kijk je ernaar uit en dan moet je weer wachten. Dat soort dingen heb ik ook altijd, vooral als ik mijn huisarts wil bellen. Dan stel ik het bellen steeds uit omdat ik een of ander kwaaltje heb, dat kwaaltje wordt dan erger en op het moment dat ik dan écht wel moet bellen omdat het alleen maar erger wordt dan is hij er niet!
Succes met bellen maandag!

Suusmama, wat een mooi weer vandaag hé?
Ik ben lekker met mijn moeder de stad in geweest, dat had ik echt een keertje nodig. Mijn zoontje was de hele dag op de opvang en ik had de middag vrij van het werk.
Ik heb natuurlijk alleen maar spul gekocht voor mijn zoon en mijn man en niets voor mezelf. Ik heb hele leuke dingen gezien maar ik wacht liever even met kleding kopen. Mocht ik snel zwanger raken dan heb ik in de zomer positiekleding nodig en als ik net zo snel groei al jij misschien nog wel eerder!
Ik heb nog wel even weggedroomd bij de lieve kleine babykleertjes, oh zó zacht en oh zó klein......zucht!

Maar jij heb dus al echt een dikke buik, maar het is ook niet jouw eerste kindje hé, ze zeggen dat je het dan veel eerder kunt zien.
Wel leuk dat je het snel kunt zien, niet leuk is dat je er al last van hebt want je moet nog zo lang!
Met hoeveel weken kon je het bij jou al zien dan??
Ik ben zelf normaal van postuur, alhoewel ik vóór mijn zwangerschap wel 7 kilo lichter was dan nu.....ik ben ook wel een snoeperd hoor. Ik lust graag wat en ik doe ook niet echt veel aan sport......Wat zeg ik, niet veel aan sport??  
oh oh oh ik houd mezelf voor de gek want ik doe helemaal niets aan sport!!!

Zijn jullie wél allemaal actief bezig of schiet het er ook bij in?
Doen jullie nog aan een zwangerschapscursus, -gym of zwangerschapszwemmen??
Bij mijn eerste heb ik op zwangerschapsgym gezeten, dat doe ik nu niet weer want ik wil straks als het zover is graag naar zwemmen. Dat lijkt mij wat actiever en lekker dobberen in het water....

En ik heb nog een leuke vraag: geven jullie straks  borstvoeding of flesvoeding??
hihihi, ik probeer geen discussie uit te lokken hoor want dit onderwerp kan soms zulke discussie's teweeg brengen dat ik echt niet kan geloven waar sommige moeders elkaar mee om de oren slaan (met woorden dan). soms praten ze elkaar echt een schuldgevoel aan en dat is iets wat moeders juist niet moeten doen!
Ik  zal nooit iemand om zo'n onderwerp  veroordelen, elke moeder moet vooral doen waar zij zich het beste bij voelt.

nou ga ik maar eens stoppen want straks ben ik miin tekst weer kwijt.....

liefs Connie

Hey Connie,

Nou nou, wat een vragen . Nee, kom maar op hoor. Leuk!

Bij mij kon je het met 12 weken toch echt wel goed zien. De weken daarvoor eigenlijk ook al, maar kon ik het nog met kleding 'verdoezelen'. Had toen eigenlijk maar één broek die ik naar het werk aan kon en dat ze het daar niet aan gezien hebben op mijn werk (vooral de vrouwelijke collega's), dat verbaast me nog steeds. Vanaf ruim 10 weken ben ik zwangerschapskleding gaan dragen. De broeken dan. Andere broeken zaten gewoon echt niet lekker meer en omdat ik het met 10+ weken tegen familie en vrienden verteld heb en met 12 weken (had geluk dat kerst en oud-en nieuw ertussen zat) op het werk, kon ik die kleding ook gerust gaan dragen. Nu draag ik nog wel af en toe een shirt of vestje dat geen positiekleding is, maar het prettigst voel ik mij in zwangerschapskleding. En daar zitten een aantal dingen eigenlijk alweer te strak of niet lekker bij mijn buik. Tjee, errug hè. Oja, ik draag sinds een week ook alleen maar positieondergoed, om dezelfde reden. Ok, ik zie er dan wel totaal niet sexy meer uit, maar alles beter dan een zere buik, toch? Een voordeel bij mij is dat ik nog wel wat kleding en dus ook ondergoed had liggen van mijn eerste zwangerschap en heel veel heb kunnen lenen. Heb zo een leuke garderobe bij elkaar. Ben nu eigenlijk alleen nog op zoek naar iets feestelijks en chiques (maar wel zomers getint) voor een feestje dat ik binnnenkort heb en waar ik dus met dikke buik zal verschijnen. Heb al wel wat rondgeneusd, maar nog niet echt iets passends gevonden. Tips??
Bij mijn eerste zwangerschap kon ik trouwens tot 12 weken nog wel mijn normale kleding aan en daarna nog even met een knoop open. Nu gaat het echt veel sneller en heb ik af en toe het gevoel alsof ik hoogzwanger ben! Een vriendin van mij die wel iets langer en iets slanker is dan ik, had zo'n buik als ik nu heb toen ze hoogzwanger was! Tja, tis nu eenmaal zo en ik ben natuurlijk ook wel heel blij met mijn buik, maar ben wel benieuwd naar hoe ik er straks bij zal lopen ...

Sportief, ik?? Eehhhh. Om eerlijk te zijn ook helemaal niet. Heb er niet veel tijd en zin in eigenlijk. Zou eigenlijk veel meer moeten bewegen, maar het komt er niet van. Heb andere (leukere vind ik) hobbies die tijd kosten. Ik heb mij nu net als tijdens mijn eerste zwangerschap opgegeven voor zw.yoga, omdat ik daar tijdens mijn bevalling super veel aan gehad heb. Maar of dit nu weer het geval zal zijn, weet je natuurlijk nooit.

Borstvoeding of flesvoeding: voor mij absoluut borstvoeding. Ben er bij mijn zoontje toen hij geboren was eigenlijk 'gewoon' aan begonnen zonder enige voorbereiding en moet zeggen dat ik dat als ik het nogmaals mag doen, toch beter zou aanpakken. Ik mag absoluut niet klagen en tenslotte heb ik hem 1,5 jaar borstvoeding mogen geven, maar ook met pieken en dalen. Het viel af en toe en zeker in het begin echt niet mee hoor. Nu ben ik van plan om in ieder geval een borstvoedingsworkshop te gaan volgen om toch weer een beetje voorbereid te zijn. Misschien ben ik alles straks wel vergeten ...
Ik zal nooit zeggen dat iemand borstvoeding moet gaan geven, maar diep in mijn hart vind ik het wel jammer als iemand het helemaal niet probeert. En tuurlijk zijn er redenen waarom het niet  lukt, super tegenvalt of echt niet gaat en dan is flesvoeding een super goed alternatief, maar mijn ervaring leert ook dat veel meiden te snel en te makkelijk opgeven en daar een heel verhaal van gaan maken in de 'verwachting' dat ik dan ga zeggen dat ze het goed hebben gedaan, terwijl ik de reden dan niet begrijp. Maar het belangrijkste: je moet happy zijn met borstvoeding, anders kun je er maar het beste mee stoppen. Ik ben er, zoals ik al schreef, gewoon mee begonnen en heb nooit een einddatum gesteld of geeist en ben zo mijn gangetje gegaan. Had het een paar weken geduurd, ook prima, maar ben nu super blij dat ik mijn zoontje een goede start heb kunnen geven met mamamelk. Maar iedereen zijn eigen keuze. Hopelijk gaat het nu ook weer lukken, maar of ik het dan ook weer zo lang vol ga houden  ....???

Zo, genoeg vragen beantwoord .

Liefs Suus

Hi,

@Sanpap: Goed om je weer hier te zien en dat je dit hoofdstuk nu kunt afsluiten. Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te moeten maken. Ik hoop ook voor je dat je binnenkort weer het geluk aan je kant hebt.
@Suus: Bedankt, gezellig om weer mee te doen. Kom je wel eens in Den Haag? Ik heb een tijdje terug met een vriendinnetje in Den Haag in de Frederik Hendrikstraat geshopt. Als je nou echt geld over hebt (of iemand die je graag een dure luxe positiejurk wil geven ) moet je daar eens kijken. Ze hebben er ook leuke babykleren, kinderspeelgoed, maar wel: alleen maar exclusief en/of dure merken. Wel goed voor als je je weer wel sexy wilt voelen, maar slecht voor je portemonnee.
Oeps, moet mijn trein pakken, moet werken, bye!

hee dames!

MamaJB: Als het allemaal goed gaat wil ik heel erg graag borstvoeding geven, maar ja helaas is dat niet voor iedereen weg gelegd.

Ik ga iniedergeval naar zwangersschapsgym, maar ik heb ook al zitten kijken bij zwangerschapzwemmen. Iemand tips!!! want ik moet me toch binnenkort gaan aanmelden!

suus mama: hehehe ja nou ik ben dus nu bijna 10 weken zwanger en ik kan ook nog maar een broek aan naar mijn werk. buikje voel ik ook al opkomen maar het is nog heel makkelijk om hem te verbergen!

X

Terug
Bovenaan