Najaarsstoppers waar zijn jullie?

Hey Leentje,

Ik vind het wel leuk om af en toe eens ff lekker met jullie te beppen. En als ik dus een gaatje vind, doe ik dat zeker.

Ik ben zelf niet naar zo'n borstvoedings curcus geweest. Had mezelf er wel voor opgegeven, maar daar kwam toen iets tussen.
Ik heb hele goede begeleiding in het ziekenhuis gekregen en van de kraamverzorgster! En het gaat hartstikke goed.

Jammer trouwens dat Iris hier niet meer schrijft, zij was dezelfde dag als mij uitgerekend. Ik was zo benieuwd!!

Nou meiden, ik ga er weer vandoor.

Heey Leentje,

Wat goed om te horen dat het alweer ietsje beter gaat met je rug.
Je vroeg of ik bij zo'n borstvoedingsbijeenkomst ben geweest. Nou, dit keer niet maar toen ik van Jarno in verwachting was wel.
Ik moet zeggen dat het best wel leerzaam was maar later heb ik mij zo'n borstvoedingsboekje aangeschaft (die ik op die bijeenkomst kon kopen maar die ook wel bij de thuiszorgwinkels verkrijgbaar zijn) en daar had ik veel meer aan.
Vooral omdat je de vele informatie op zo'n bijeenkomst toch vaak weer vergeet. Zo'n boekje heeft dan echt meerwaarde. Ik kon daar bijvoorbeeld in opzoeken hoe lang ik mijn afgekolfde melk kon bewaren in de koelkast en wat te doen bij problemen....
Het boekje heet: Uit volle borst

Verder gaat het met mij goed. Ik ben dinsdag weer naar de VK geweest en mijn baby was al mooi gedraaid met het hoofdje naar beneden. Ze lag nog wel een beetje scheef dus ze kan nog wel terug als ze dat wil.
De bloeddruk was ook nog steeds stabiel en ze groeit goed.

Ik heb nu lekker verlof maar moet eerst morgen nog door zien te komen. Heb de hele dag bruiloft....pffff

Nou, ik spreek je snel weer!

groetjes mamajb

hoi mamajb,

jaa nu kan ik je reactie wel zien..

oke, ga ook maar eens op zoek naar dat boekje dan, kan begin november nog naar zo'n voorlichtingsbijeenkomst, heb me onder voorbehoud opgegeven. Moet ook nog maar eens even zien hoe ik me dan voel

hopen dat ze niet meer terug draait, dat ze nu lekker ligt zoals ze ligt.
Ik heb afgelopen maandag controle gehad, onze knul ligt nog steeds met z'n hoofdje naar beneden pff, hoop ook echt zo dat dat zo blijft.
Over 2 weken heb ik een echo om te bekijken hoe de baby ligt. Ben benieuwd.

pff de hele dag bruiloft, dat is echt wel vermoeiend zo!! wel leuk toch? zal vast een goede bekende/familielid zijn denk ik?
Probeer er van te genieten, maar wel rustig aan doen he?!
Wel lekker dat je verlof hebt. Ik moet nog 4 diensten werken verdeeld over twee weken, dus mag ook niet klagen en we hebben nog een uitje met de groep bewoners waarmee we naar de bioscoop gaan en uit eten, dus dat is wel lekker.

nou spreek je snel weer, prettig weekend!

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Nou, de bruiloft is achter de rug......pffff!
Een dochter van de Zus van mijn mannetje is getrouwd, wel leuk dat we de hele dag wat meehadden!
Het was een mooie bruiloft met perfect weer, ze zijn getrouwd in een heel mooi kasteeltje en later nog in de kerk.
Het feest hebben ze gehouden op dezelfde locatie als wij ons feest destijds hebben gehouden. Ik heb nog even een uurtje gelegen voordat we gingen eten maar slapen lukt dan toch niet. Het eten was heerlijk en om 20.00 uur begon het feest.
Na het eten was ik al helemaal kapot maar ik heb het nog vol kunnen houden tot 23.00 uur, toen zijn we vertrokken.
De kleine protesteerde tegen al dat lawaai van de band en was mij continu aan het schoppen.....de muziek was ook bijna oorverdovend, vooral als je moe bent.... dus wij zijn daar tegen 23.15 weggereden. Wat heerlijk als je dan je hoofd neer kunt leggen op je eigen kussen....
Alleen jammer dat Jarno een beetje ziek is en ons 3x heeft wakker gemaakt vannacht.
Mijn lieve mannetje heeft mij vanmorgen laten liggen tot half tien en toen heeft hij mij een lekker ontbijtje gemaakt met warme broodjes, jus d orange, koffie en een gekookt eitje, lief he?

Wat fijn om te lezen dat je nog even een echo krijgt om te zien hoe de kleine precies ligt.
Die krijg je dus over 2 weken?
Ik denk dat ik ook wel een echo krijg want ik heb steeds het idee dat ze het niet precies weten hoe ze ligt.
Ze zeggen alles met een slag om de arm. Ben dus benieuwd. Ik moet volgende week dinsdag weer komen voor controle.

Dus jij hoeft ook nog maar 4x te werken?
Wat een heerlijk vooruitzicht hé.
Voor mij voelt het as maandag pas echt want dan blijf ik thuis en gaat Jarno een halve dag naar de opvang. Mijn vriendin komt dan langs met haar dochtertje die al bijna 4 is. Daar hebben we 7 november ook nog een verjaardag van. Mijn vader wordt ook nog 60 deze maand. Waar haal ik de energie nog vandaan, heb jij een tip?

Ik heb trouwens wel zin om hier in huis de boel lekker te soppen en zo....zal het een beginnende nesteldrang zijn??
Heb jij daar ook last van?
Oh, we hebben de babykamer opnieuw geverfd, had ik dat al gezegd?

nou ik kap er mee...ik spreek je snel

liefs mamajb

hoi mamajb,

oh toch nog tot 23:00 kunnen vol houden knap!
met harde muziek heb ik ook altijd meer last dat de kleine begint te trappen, kan erg vermoeiend zijn.
Jarno ziek? grieperig?
wat lekker, lekker even blijven liggen en dan nog lekker ontbijten, lief hoor van je man! vooral als het ook nog eens onverwacht komt...

as dinsdag over een week krijg ik die echo, is standaard bij de verloskundigenpraktijk waar ik naar toe ga, vind dat niet erg hoor! toch fijn om even zeker te weten hoe de kleine dan ligt, ben dan 36 weken... gaat toch snel he?!

ja nog maar 4 keer werken, heerlijk hoor. Ook al vind ik het wel lastig aan de ene kant. de bewoners weten dat ik binnenkort stop en willen me dan 's avonds aan het einde van een dienst niet eens laten gaan, ze kunnen me niet zo lang missen zeggen ze dan.... Wel lastig om dan weg te gaan, maar moet zeggen dat als ik eenmaal in m'n auto zit ik dat alweer vergeten ben hoor! lijkt me heerlijk om thuis te zijn, lekker even rustig aan te doen, want ook ik heb soms erg weinig energie. Probeer nog wel eens te gaan liggen af en toe, maar als ik dan weer uitgerust ben is het gevaar dat ik gelijk weer teveel ga doen.
Jij heb ook best nog wel wat verplichtingen dan in november, ja waar haal je de energie van daan? misschien kan je man wat meer doen wat betreft huishouden en verzorging van jarno? weet niet hoe dat nu is, verder op tijd en regelmatig uitrusten, maar ben me er zeer zeker van bewust dat dat natuurlijk niet echt makkelijk gaat met een klein mannetje dat ook aandacht wil.

soppen in huis, ja ik ben altijd al zo een geweest die graag alles netjes en schoon wil, moet zeggen dat de drang er wel meer is, want straks komt er veel visite en dan moet de boel er wel netjes bij liggen. Wil dus eigenlijk alles nog wel even een grote beurt geven voordat het niet meer kan, pff soms kun je het jezelf ook wel zo moeilijk maken he? maar goed, ik probeer alles wel rustig aan te doen en af en toe even een uurtje te gaan slapen.

nee je had nog niet gezegd dat je de babykamer had geverft, welke kleur? heb je verder alles klaar? wij wel, moet nog wel alles even wassen, maar dat doe ik tijdens m'n verlof.
vandaag nog even wat laatste praktische dingetjes gekocht

fijn weekend!! rust lekker uit! en veel plezier maandag, dan wordt het echt inderdaad!
was het afscheid op je werk leuk??

spreek je snel

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Daar zit ik dan, op mijn eerste vrije maandagochtend.
WAT HEERLIJK!!!
Ben net bij AH geweest, een paar boodschappen doen en naar de bakker voor brood.
Gewoon alles lekker relaxed.
Die vriendin stuurde me net een sms dat ze niet komt omdat ze grieperig is....nou dan heb ik inderdaad ook liever niet dat ze komt.
Nu komen ze zondag (als ze zich beter voelen) en dan kook ik lekker voor hun.

Wel fijn dat jullie verloskundige zo'n echoapparaat heeft, dat heeft die van ons niet.
Maar ik vermoed dat ze me nog wel even naar het ziekenhuis zullen sturen om een echo te laten maken voor de ligging.
Aanstaande woensdag krijgen wij een rondleiding in het ziekenhuis. Bij ons is een heel nieuw gedeelte gekomen, een vrouw en kind centrum. Hier zit alles wat te maken heeft met vrouwen en kinderen, dus ook de verloskamers en zo. Ben benieuwd.
Ook al heb ik nu besloten om thuis te bevallen, er kunnen zoveel redenen zijn om uiteindelijk toch naar het ziekenhuis te moeten...

Ja, we hebben het kamertje opnieuw gedaan. We hadden glasvezelbehang op de muur met op de helft een houten lat. Onder die houten lat hadden we de muur groen geschilderd en boven die lat was hij cremekleur. Best mooi maar omdat we nu weten dat het een meisje wordt, liepen we toch steeds te denken aan roze.
Uiteindelijk is mijn man er zelf over begonnen en toen hebben we besloten om het overnieuw te doen. Hij is er een hele dag druk mee geweest maar het resultaat mag er zijn. Onder een hele mooie zoete roze kleur en boven een hele licht-roze kleur. Ik ben nu helemaal tevreden.

Het afscheid op mijn werk was leuk, iedereen die ineens heel belangstellend is naar hoe je het gaat regelen als je weer begint en dat ze zo benieuwd zijn naar het resultaat. Ik heb op lekkere, grote, (nog warme) met amandelspijs gevulde speculaaskoeken getrakteerd en die vielen erg in de smaak.
Er zullen genoeg collega's zijn die komen kraamschudden en tussendoor zullen er ook nog wel enkele even langskomen, gezellig!

Oh, nog even over dat boekje mbt borstvoeding. Ik had hem er gisteren even bijgepakt maar nu blijkt dat je dat boekje niet bij de boekhandel kunt kopen. Hij is namelijk van het kraamzorgbureau waar ik mijn kraamzorg vandaan had. Bij hun heb ik dat boekje gekocht, ik had me vergist. Wellicht hebben ze bij jouw kraamzorgbureau ook zo'n mooi naslagwerk.

Ja, volgende week alweer 36 weken, ik ook. Het gaat écht heel snel....Hoe houdt jouw mannetje zich ermee bezig??
Die van mij begint nu over de bevalling te praten, hij vindt het echt weer spannend, dat kan ik echt aan hem merken.
Hij heeft gisteren ook de zolder opgeruimd, al het speelgoed van Jarno heeft hij in dozen gepakt, jeetje ik stond echt te kijken van hoeveel zo'n kind heeft aan speelgoed, gewoon schandalig!
De box is achter de schotten weg zodat hij hem binnenkort op kan zetten beneden.
Hij wordt nu echt productief hahaha!

Nou, ik kap er maar eens weer mee want anders doe ik vandaag niks nuttigs meer.

liefs mamajb

hoi mamajb;

wat heerlijk verlof!! voor mij nog drie dagen werken, verspreid over twee weken, maar goed volgende week donderdag begint dan ook eindelijk mijn verlof. lijkt me inderdaad lekker om gewoon alles rustig aan te kunnen doen, zonder alles te plannen en rekening te houden met je werk...
Gisteren m'n postvak alvast maar eens leeg gehaald, lekker gevoel.

Ik merk dat mijn man het nu ook wel erg spannend begint te vinden, hij slaapt, in tegenstelling tot mij, nu ook al een stuk slechter en wordt bij iedere keer dat ik mij om draai wakker.
Ook is hij bezig met het opruimen van de garage, zolder etc. en hij zou nog wat dingen doen in huis van een vriend van ons (keuken plaatsen) en ook daar maakt hij vaart mee. HIj wil echt alles voor elkaar hebben voordat de kleine komt. Vind dat wel leuk hoor dat hij daar zo druk mee is, echt schattig om te zien..

Leuk een roze kinderkamer, ook wel mooi om de kinderkamer een beetje aan te passen en het niet hetzelfde te laten toch? Kun je alvast aan de kleur roze wennen, je krijgt straks vast genoeg spullen in die kleur :)

fijn dat je afscheid zo leuk was. vroegen je collega's je tussendoor niet hoe het ging, wat je ging doen etc? die van mij kunnen nergens anders meer over praten als ik er ben lijkt wel. haha.
Lijkt me ook leuk hoor als collega's op kraamvisite komen, bij ons komt altijd iedereen overal zeg maar.

oke je hebt dus nu besloten om thuis te bevallen... fijn om een beslissing gemaakt te hebben denk ik, wel fijn om te weten waar je terecht komt mocht je toch naar het ziekenhuis moeten.
Ja m'n verloskundige heeft een echo apparaat, wel fijn heb daar gewoon alle echo's, met uitzondering van de 20 weken echo, kunnen doen.

Kan me voorstellen dat je je vriendin dan liever een andere keer ziet. Je hebt toch ook geen zin om zelf grieperig te worden, net nu je eindelijk verlof hebt.

Geniet van je vrije tijd!!

spreek je snel

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Wat grappig dat jouw man nu ook slecht slaapt, haha die van mij niet hoor, hij ligt gewoon steeds op zijn rug te snurken, hij hoort Jarno niet en als ik hem vraag zich op de zij te draaien dan moet ik hem eerst een flinke por geven.
Wel lief dat hij zo druk is met alles voor elkaar te krijgen, die van mij zit op dit moment in de schuur de kinderwagen op te poetsen, ik had hem nog steeds in gebruik als wandelwagen voor Jarno maar hij wordt er nu echt te groot voor dus gaat nu de babybak erop.

Wat betreft het grieperig worden, die vriendin had rustig langs kunnen komen want ik voelde gisterenavond mijn keel al en nu zit ik hier met hoofdpijn, keelpijn,hoesten en een lamlendig gevoel. Bah, ik had nog zó gehoopt eronderuit te komen.
Jarno is ook nog steeds erg aan het hoesten, vooral 's nachts....dan zit zijn neusje verstopt en dan hoest hij net zolang tot hij moet spugen.
En ik ben al zó moe, vanmiddag ben ik ook even gaan liggen toen Jarno ging slapen maar daar lijkt het alleen maar erger van te worden. Toch ga ik er even mee door want ik wil van die verkoudheid/griep af.

Mijn moeder heeft morgen vrij genomen zodat wij lekker voor de laatste keer de stad in konden. Ik hoop maar dat ik me goed genoeg voel om te gaan.

Oh, je vroeg me naar mijn collega's, die hadden het er wel veel over hoor maar de laatste tijd steeds meer.
Opmerkingen over mijn gestaag groeiende buik, (val je nog niet voorover?) Ha dikke moeke etc etc...
Ach, ik kan er wel om lachen...

Nou, ik ga nu slapen want daar ben ik wel aan toe. Doe jij het rustig aan en we spreken elkaar snel weer!

liefs mamajb

Terug
Bovenaan