Najaarsstoppers waar zijn jullie?

Heey Leentje,

Dat 'slik' gevoel wat jij beschrijft is heel herkenbaar hoor. Dat had ik dus ook tijdens mijn eerste zwangerschap en nu zelfs ook nog wel eens.
We zijn nu één kindje gewend en ook wij hebben het heel goed samen. Jarno kan al heel veel, zoals lopen en praten en het is makkelijk om hem even mee te nemen. Straks is alles weer moeilijk en ga je niet zomaar even de deur uit want je moet overal aan denken!
Even snel boodschappen doen is er dan niet meer bij.

Je zult straks ook merken dat je ineens heel erg veel thuis bent, vooral ook omdat we in de herfst/winter gaan bevallen. Dat alleen is al iets waar je aan moet wennen. Wat heb ik vaak momenten gehad waarbij ik bijna tegen de muren op vloog. Wij waren gewend om altijd weg te zijn.

Daarbij zie je je partner ineens in de rol van vader en doet hij de dingen misschien heel anders dan jij. Je hebt misschien toch andere ideeen over opvoeden, ook al denk je van tevoren dat je op één lijn zit.
Wij hadden bijvoorbeeld vaak gezeur over onze huilende baby. Ik kon er gewoon niet tegen dat hij huilde (als je moeder bent gaat dat door merg en been) en stond dan ook ontelbare keren te luisteren of zei tegen mijn man dat hij de tv zachter moest zetten omdat ik hem anders niet kon horen.
Als hij dan huilde dan pakte ik hem meteen op. Daar was mijn man het dan niet mee eens omdat hij vond dat ik de kleine ook een kans moest geven om zelf weer in slaap te vallen. Tuurlijk, hij had een punt maar ik ook.....daar gingen onze discussies dan vaak over.
Eigenlijk is het krijgen van een baby gewoon een relatieproef. Je hoort zo vaak om je heen dat relaties op de klippen lopen na het krijgen van een kind.

Weet je wat het meest vervelende is als je een kind hebt?
De gebroken nachten.

In het begin dan weet je van tevoren dat het zwaar is maar als die gebroken nachten maar door blijven gaan (zoals bij ons het geval was) dan moet je echt oppassen voor je relatie.
Het is gewoon erg zwaar, vooral als het langer duurt. We hebben allemaal onze slaap hard nodig, maar op die momenten kan je soms echt gefrustreerd raken als je partner de baby weer eens niet hoort of gewoon blijft liggen in zijn warme bedje. Terwijl jij van iedere kik al wakker wordt en maar weer eens gaat kijken. Op een gegeven moment reageer je dat op elkaar af, heel logisch.

Wat leuk dat zwangerschapsgym je goed bevallen is. Soms moet je gewoon even stil staan bij je zwangerschap, het gaat allemaal al zo snel.
Even lekker beppen over alles wat daarmee te maken heeft is gewoon fijn!

Nou, ik kap er even mee, ik hoor mijn ventje roepen. Ik denk dat hij vandaag geen middagdutje doet. Ach hij is al bijna 3,5 jaar dus het zal wel minder worden.

Oh ja, ik voel me alweer een stukje beter, alleen nog wel vaak hoofdpijn.
Ik ben blij dat jij je ook goed voelt verder!

liefs mamajb

hoi mamajb,

wat fijn dat jij dat gevoel ook had en hebt... wat jij beschrijft daar ben ik inderdaad ook bang voor. Niet dat ik nu gelijk bang ben voor onze relatie, maar wel dat het zwaar gaat worden...
Hoe zijn jullie daar over heen gestapt? op een gegeven moment moet je toch weer verder (eeuwig ruzie maken kan ook niet, lijkt mij)

Aan de andere kant lijkt het me juist ook wel geweldig om hem als vader te zien, al zal ik vast wel eens denken dat hij het misschien beter anders kan doen, wat hij ongetwijfeld ook wel eens van mij zal denken.
Het lijkt me ook wel geweldig om samen met hem een gezinnetje te vormen, soms wil ik me gewoon ook alles even erg romantisch voorstellen en het ideaal plaatje zien, even lekker dagdromen moet ook kunnen toch?

fijn dat je je weer beter voelt! houden zo, alleen balen van die hoofdpijn...

Heb je nog plannen voor dit weekend?
wij gaan vanavond op bezoek bij een goede vriendin van mij en morgenavond hebben wij verjaardag... zondag dus even weer bijtanken denk ik..

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Ik heb een druk weekend achter de rug. Vandaar dat ik niet kon schrijven hier.

Zaterdag had ik een personeelsfeest en vandaag was mijn schoonmoeder jarig. Ben dus wel aardig kapot.
Gelukkig heb ik een korte werkweek, morgen de hele dag werken en woensdag en vrijdag hoef ik maar een halve dag.

Je vraagt hoe wij over die problemen heen zijn gestapt. Nou, eigelijk door te accepteren dat je allebei anders bent en door de positieve kanten daarvan dan ook te zien. Een kind went heel gemakkelijk aan de manieren waarop er met hem/haar wordt omgegaan. Bij de kinderopvang hebben ze weer een heel andere manier waarop ze met hem omgaan.
Niet alleen mijn manier is de beste denk ik nu vaak. En ik laat mijn man nu soms ook gewoon een beetje aanrommelen want daar leert hij van.
Over de nachtelijke ongemakken hebben we afspraken gemaakt, al worden die niet altijd even consequent nageleefd.
Mijn man hoort Jarno nu eenmaal niet zo snel als ik maar als ik het beu ben dan maak ik hem gewoon wakker en laat hem opstaan.
Momenteel is dat bijna niet te doen voor mij want zodra ik wakker ben moet ik al plassen dus kan ik er net zo goed zelf uit gaan.

Maarreeeee, het kan best zijn dat jullie een heel gemakkelijke baby krijgen die al na 6 weken lekker doorslaapt en een echte slaapkop is. Ik hoop het voor jullie, net zoals ik hoop dat dit kindje ook zo makkelijk zal worden!!

Romantiseren moet je vooral ook blijven doen, dat is gewoon erg lekker en zolang je zwanger bent is dat ook helemaal geweldig.

Hoe voel jij je verder nu dan?
Ik krijg een behoorlijke last van mijn benen, ik merk echt dat lange wandelingen haast niet meer lukken.

zo, ik kap er even weer mee want mijn batterij geeft het bijna op. Ik kom snel weer even beppen!

liefs mamajb

hoi mamajb,

je kunt echt kapot zijn van een druk weekend he?! heb ik ook. al hebben we gisteren helemaal niks gedaan, maar wel was het en vrijdag en zaterdag erg laat...
vandaag alleen even naar de vergadering en dan dinsdag en donderdag werken... beetje bijkomen hoop ik.. Jij hebt al bijna verlof denk ik toch?
ik moet nog 3 en 1/2 week, kan er echt naar uitzien.
Gisteren had ik echt last van m'n rug, wist echt niet meer hoe ik moest gaan zitten of liggen pff erg vervelend, kon het beste staan en even wandelen, maar ja als je moe bent heb je daar ook weer niet zoveel zin aan.
verder voel ik me nog prima, maar moet alles gewoon echt rustiger aan doen..
lange wandelingen zijn soms nog prima te doen, geen last van m'n benen, wel van m'n buik soms als ik zo lang wandel. Kan het in ieder geval beter bij kleine stukjes houden.

ja als je er dan toch uit moet, kan ik me voorstellen dat je je man dan laat liggen. Is jarno vaak wakker 's nachts?
Ik wordt nu al standaard 2 keer per nacht wakker om naar de wc te gaan, gelukkig slaap ik daarna zo weer verder, dus erg lastig vind ik het nog niet.

dat zou niet verkeerd zijn een baby die met 6 weken al doorslaapt, laten we het hopen en als het anders is zien we het vanzelf.
Ik hoop ook voor je dat jullie baby een makkelijke slaper is. ook omdat je niet alleen de baby hebt, maar ook jarno die (soms) wakker is 's nachts..

dat was het even voor nu.
spreek je snel weer

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Volgende week woensdag is mijn laatste werkdag. Ik zie er echt naar uit en ik kan mij voorstellen dat jij er ook naar uitziet!
Ik trakteer nog wel even op wat lekkers bij de koffie, anders is het ook zo kaal.

Jarno heeft de laatste 2 nachten gelukkig weer doorgeslapen, ondanks dat hij een beetje verkouden is. Wij smeren hem dampo op zijn rug en borst en doen hem preventief neusspray in. Dat lijkt aardig te helpen.
Jij hebt geluk dat je zo weer doorslaapt na het plassen, soms lukt mij dat ook maar soms ga ik liggen malen in mijn hoofd. Dan lig ik ineens te denken wat ik allemaal nog moet doen....

Wat vervelend dat je zo'n last van je rug hebt, hopelijk gaat het nu beter??

Heb je de kraamzorgintake nu al gehad of hoe zat dat ook alweer, neem me niet kwalijk als ik het even niet meer weet want ik ben soms echt een warhoofd.
Als mensen mij vragen hoe ver ik al ben dan moet ik soms nog nadenken, stom hé?

Vanavond weer zwangerfitcursus, ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Ben gewoon te moe.
Eigenlijk moet ik nu ook even gaan liggen maar dat doe ik dan weer niet omdat ik nu even tijd voor mezelf heb als Jarno slaapt......kan ik mooi even wat dingen doen zoals het eten voorbereiden, de was sorteren etc. etc.
Meestal als ik ga liggen overdag dan ben ik nog vermoeider dan als ik dat niet doe.

Nou, ik spreek je weer snel, doe het rustig aan en belast jezelf ook niet teveel.

liefs mamajb

Hey Meiden,

Eindelijk daar ben ik weer.
Wat heb je het gelijk druk met die kleine zeg! Heel je rustige leventje staat op z'n kop.
Maar het is erg leuk, maar echt wennen.
Gistere voor het eerst buiten geweest, wat voelde ik me trots achter de kinderwagen. haha. En op controle geweest op het consultatiebureau. Hij is bijna een pond gegroeid in 3 en een halve week en 2 cm langer geworden.
Dat is erg fijn, want met borstvoeding is dat toch een beetje onzeker of ze genoeg binnen krijgen.

Maar goed, jullie wilden weten hoe de bevalling precies is gegaan!!

Nou, we hadden die zondag 6 sept lekker uitgeslapen en ontbeten. Toen was er nog niks aan de hand, alleen last van m'n rug, dat was eerder die week begonnen.Om 12.15u had ik het bad aan gezet om lekker er in te liggen voor m'n rug. Eerst ging ik nog ff naar de wc en verloor ik bloed! Daar schrok ik toch wel van, want het bleef lopen.
Heb toen de Vk gebeld, die zei houd het even in de gaten er hoeft niks aan de hand te zijn. Maar ga maar niet in bad voor de zekerheid.
Nog geen 5 min later had ik het gevoel dat ik moest poepen en mijn rugpijn (achteraf waren het rugweeen) werd erger. Elke keer zat ik op de wc en had ook een drukkend gevoel in mijn liezen.
Mijn man heeft toen de Vk weer gebeld en die zei dat we beter ff naar het ziekenhuis konden gaan, omdat het haar niets zou verbazen als ik al onsluiting had!! We dachten dat het allemaal wel los zou lopen en zeiden nog tegen elkaar: moeten we de ziekenhuis tas al meenemen? Toch maar meegenomen die tas en naar de auto, in de auto kreeg ik om de paar minuten weeen. In het ziekenhuis aangekomen om 14.00 umoest ik gelijk gaan liggen en zei ze dat ik 7 cm ontsluiting had!!! Baby komt snel zei ze!! We wisten niet wat we hoorden!! Ik zei nog: 'dat kan toch niet!'
Na nog een paar weeen kreeg ik al persweeen en na ongeveer 8 x persen was tie er om 10 voor half 3!
Op het laatst moest ik wel ff doorzetten, want z'n hartslagje werd langzamer. Ik kreeg een knip en daar was tie! Echt niet te bevatten allemaal! Ik kon het niet geloven toen tie op mijn buik lag. Het was zo onwerkelijk, Ook omdat het zoo snel is gegaan en natuurlijk een dikke week te vroeg!
Heb die hele nacht geen oog dicht gedaan, ik moest de hele tijd naar dat kleine poppetje kijken wat naast me in een klein bedje lag!
Het drong de volgende dag pas tot me door dat het ons kind was!

Ik had mezelf echt druk gemaak om niets! Ik zag zo op tegen de bevalling! Maar ik zou er zo weer voor tekenen!

Maar goed, ik lees wel dat het met jullie ook goed gaat. En dat nu af en toe de laatste loodjes gaan opspelen. Ik hoop voor jullie dat jullie ook zo'n super bevalling krijgen!
Nou ik ga m'n kleine man eens even eten geven, want die ligt te brullen. 's Nachts gaat het gelukkig hartstikke goed. Hij krijgt tussen 11 en 12 's avonds de laatste voeding en slaapt dan 5 a 6 uur aan één stuk. Alleen 's avonds heeft tie wel last van een paar huiluurtjes, dat is best pittig.

Nou ik ga snel. doei doei

Heey Binnenvaartschipper!

Wat leuk dat je tussen je drukke schema door nog even komt beppen!

Jaaaaa, een baby brengt veel werk met zich mee, hij kan dan wel veel slapen maar hij produceert wel enorm veel was en de voedingen nemen veel tijd in beslag, het badritueel en de schone luiers zijn per dag haast niet te tellen.....Dan heb ik het nog niet eens over de spullen die je allemaal mee moet nemen als je eens een keertje op visite gaat. Overal moet je aan denken!
Dat zal voor mij net zo goed weer wennen worden, nu hebben wij het makkelijk, we pakken Jarno's Cars-rugtas met de luiers en lotiondoekjes erin en we gaan!
(hij is nog niet zindelijk door zijn obstipatie)
Straks moeten we weer denken aan de kinderwagen/maxicosi, luiertas, voedingen, spuugdoekjes, reserve kleding, etc etc.
Maar hoe je het ook went of keert, het is allemaal wel (weer) heel erg schattig, dat kleine spul!

Geniet er wel van want ze zijn zóóó snel groot. Ik weet het klinkt erg cliché maar het is echt wáár!
Ik probeer Jarno nog klein te houden door zwitzal-geurbuiltjes in zijn kast te leggen, zo ruiken zijn kleertjes nog lekker baby-achtig. Maar hij heeft gewoon niks baby-achtigs meer, hij zoekt zijn eigen kleren uit, heeft een eigen willetje en begint nu zelfs al dialect te spreken.

Maar, wat heb jij een goeie bevalling gehad zeg, wel erg snel maar wat heerlijk lijkt me dat zeg!
Ik kan me voorstellen dat je deze dag nog vaak door je gedachten laat gaan om het allemaal goed te bevatten!
Die dagen dat je met rugpijn hebt gelopen waren allemaal ter voorbereiding op je bevalling. Wel fijn dat je dan niet zolang hebt gelegen met die heftige weeen.
Ook leuk om te horen dat je kleine het zo goed doet op je eigen melk, dat is altijd goed toch??
Hij slaapt 's nachts ook al zo lekker door, een voorbeeldig kindje heb je....ik ben jaloers hahaha!

Heey, geniet ervan en kom af en toe nog even beppen hier want het is hier zóóó rustig!

liefs mamajb

hey binnenvaartschipper wat leuk dat je nog even wat van je laat horen, kan me voorstellen dat je echt minder tijd hebt nu de kleine er is.
wat fijn dat de kleine wel goed slaapt 's nachts, dan kun je dan nog even weer bijtanken.
Geniet lekker van je kleine knul!!! laat af en toe nog eens van je horen, zoals mamajb ook al zegt het is erg rustig hier..

mamajb; morgen je laatste werkdag of niet? lekker hoor!! veel plezier dan ook nog!
met mijn rug gaat het beter, maar moet wel echt rustiger aan gaan doen.
de intake van de kraamzorg heb ik al gehad inderdaad 49 uur...
hoe gaat het met jou?

vraagje; zijn jullie nog naar een voorlichtingsavond geweest over borstvoeding? zo ja was het nuttig, zo nee waarom niet? Ik weet het niet hoor, word zo moe van al die avonden weg. pfff. maar goed als het zinvol is wil ik wel gaan.. dilemma dilemma

groetjes leentje

Terug
Bovenaan