Najaarsstoppers waar zijn jullie?

Hoi Leentje,

Je vroeg hoe dat gaat met een geboortekaartje. nou, je zoekt een kaartje uit,schrijft het nummer op. Het aantal wat je denkt nodig te hebben en je maakt een soort opzetje van de tekst die je wilt gebruiken.
Ik heb bijvoorbeeld aan de linker binnenkant een gedichtje namens Jarno en daaronder nog klein staan dat als ze willen komen voor beschuit met muisjes, ze even moeten bellen incl telefoonnummer.
Aan de rechterkant staat dan de aankondiging van de geboorte van ..... (de naam geef ik nog niet door aan de drukker) geboren op (datum) + eventueel tijd. Eronder gewicht en lengte.
Daaronder dochter/zoon van...en dan onze namen en ons adres. Je kunt eventueel ook nog verwijzen naar een website (als je die hebt)
Daarmee ga je naar de drukker en die maken dan een proefdruk van alleen de tekst of tekst met kaartje. Op de dag van de geboorte of een dag later, gaat je partner naar de drukker om de gegevens door te geven en laat je ze drukken. Je kan de enveloppen dan alvast meekrijgen om adressen te noteren.

Wat fijn dat je kindje gedraaid is en nu goed ligt, maarja het kan nog draaien hé??
Die van mij ligt helemaal overdwars, dat had ik toen met Jarno ook, hij is nog op tijd gedraaid dus ik hoop dat deze dat ook doet....spannend.
Ook heb ik gevraagd hoe het zit als ik toch thuis wil bevallen. Mijn verloskundige zei dat ik in ieder geval een flinke knip zou krijgen omdat ik het risico loop weer uit te scheuren (leuk om te weten, vooral dat woord 'flinke' staat me niet aan). Maar in principe kan ik gewoon thuis bevallen.
Nu is mijn man het er niet zo mee eens, maar hij vindt de prijs voor een ziekenhuisbevalling ook wel erg hoog dus hij steunt mij in mijn beslissing, wat ik ook doe.....gelukkig maar want ik kan dat geld ook wel beter besteden.
Ik ga namelijk op 8 oktober a.s.met verlof en na mijn zwangerschapsverlof heb ik ook nog 13 weken ouderschapsverlof, ik hoef dus pas 3 mei 2010 weer te beginnen. Dit kost mij uiteraard veel geld want ik krijg maar een klein gedeelte doorbetaald. Maar ik heb het ervoor over omdat ik denk dat dit mijn laatste kindje gaat worden. Ik wil er gewoon van gaan genieten.

Ik had nog een vraagje voor jou, hou jij iets van een zwangerschapsdagboek bij?
Ga je straks nog een babyboek bijhouden??
Ik ben daar benieuwd naar omdat er veel zwangeren zijn die dat niet doen, terwijl het zó leuk is om daar later nog eens in te kijken. Ik heb het bij Jarno tijdens mijn zwangerschap niet gedaan, stom. Ik heb wel een babyboek voor hem bijgehouden, maar nog leuker: ik heb een website voor hem bijgehouden vanaf de geboorte!
Zóó leuk om te doen!
Ik hou nu ook een website bij voor de tweede, hierin schrijf ik wel van alles over mijn zwangerschap en straks over de geboorte en de ontwikkeling.

Oh ja, de intake van de kraamzorg stelt niet veel voor. Ze gaan indiceren op hoeveel uren kraamzorg je recht hebt. Als er geen bijzonderheden zijn en je wilt borstvoeding gaan geven dan kom je meestal uit rond de 49 uren (over 8 dagen verdelen), meestal kun je die uren in overleg met de kraamhulp indelen.

zo en nu stop ik er even mee want ik denk dat ik Jarno zo maar ophaal van de opvang. Mijn man belde net dat hij vanmorgen geen zin had om daar te blijven. Hij rende steeds weer achter zijn papa aan en zei tegen hem: blijf jij maar hier papa dan ga ik werken!
Ach, als zijn vriendjes er eenmaal zijn dan is het goed hoor...

Tot snel!

groetjes mamajb

hoi mamajb,

hier was ik weer, kon het niet laten toch even weer te kijken.
Dankjewel voor je antwoord over het kaartje, ben zo'n leek op dat gebied, fijn dat jij dat dan wel weet!! we hebben er een uitgezocht, wel lastig vond ik dat. Ook wij hadden bij geen een kaartje direct het gevoel van dat wordt 'em, maar nu ben ik er wel blij mee, ach ja we hebben de boeken nog dus we hoeven ook niet direct te beslissen.
Ga maar eens beginnen met een opzetje qua tekst..

ja ik weet dat het kindje nog kan draaien.. maar hoop zo dat ie zo blijft liggen!! maar ja dat hebben we dan dus ook echt niet in de hand he?!
poeh nee dat "flinke" klinkt niet echt heel erg prettig nee!! maar vind het inderdaad ook een hoop geld, uiteraard moet je gewoon doen waar je je het prettigst bij voelt, maar begrijpt ik het goed als je zegt dat je er nog niet uit bent? wel fijn dat je man achter je keuze staat, no matter what..
Oooh wat lekker tot mei 2010 niet werken, ik moet eind februari weer beginnen ongeveer, mijn verlof begint 20 oktober en houd 17 februari op, maar heb nog wat vakantiedagen staan van dit jaar die ik er achter aan plak.
ja denk je dat dit je laatste kindje wordt? ik dacht ook altijd dat ik twee kinderen zou willen (toch een beetje zo'n ideaalplaatje, huis, man, twee kinderen, hond en stationcar) nu lijkt een groot gezin me toch ook wel heel erg leuk, maar ja dat moet financieel ook allemaal maar lukken. Laten we eerst maar eens met een beginnen, misschien denk ik er dan wel weer heel anders over haha

ja ik heb vanaf het begin een zwangerschapsdagboek bij gehouden, maar daarnaast heb ik nog een dagboek bij gehouden en dat is vanaf het moment dat we ervoor gegaan zijn. In een zwangerschapsdagboek is toch relatief weinig ruimte om dingen te schrijven. Maar heb daarin ook stukjes van het behang van de babykamer ingeplakt, foto's van mij, van ons en van de babykamer. Vind het erg leuk om dat bij te houden en lijkt me inderdaad leuk om later nog eens terug te zien.

oke dus bij het intake gesprek hoef ik me niet zoveel van voor te stellen... zal inderdaad wel standaard zijn.. Maar goed wel weer iets wat in ieder geval geweest is, weer een ding minder.

Nou was jarno blij dat z'n mama hem weer kwam ophalen? nu wil hij nog wel graag werken ipv papa, wacht maar tot hij groter is :)
fijne avond!!

liefs, leentje

Hey Meiden

Daar ben ik weer! En met goed nieuws: Ik ben vorige week zondag 06-09-09 bevallen!!
Een dikke week te vroeg, want ik was afgelopen maandag de 14e eigenlijk pas uitgerekend.
We hebben een zoon: Quinten. Hij is 3110 gr en 49 cm. De bevalling is heel snel gegaan. In 2 en een half uur tijd was tie er. Het was ff niet te bevatten.
We lagen met ons schip nog in Duitsland en ben dus daar bevallen! We hebben dus een klein duitsertje. haha.
Vandaag ben ik weer voor het eerst buiten geweest (zonder die kleine) Ik was het zo zat dat binnen zitten en nu weer ff lekker achter de computer!

Hoe gaat het allemaal met jullie?

hey binnenvaartschipper

GEFELICITEERD!!! met je zoon! mooie naam ook trouwens.
verder alles goed met de kleine? en met jou?
geniet er van!!

liefs, leentje

Ha die Binnenvaartschipper!

Joepie, een klein Duitsertje erbij hahaha!

Wat een ENORM snelle bevalling zeg!!!
Leuke naam ook en een lekker klein kindje, heerlijk toch?

Geniet er maar lekker van en wij zijn erg benieuwd naar hoe het precies is gegaan en hoe jij je verder voelt!

Gefeliciteerd met jullie zoon Quinten!

liefs mamajb

Heey Leentje,

Ik had jouw berichtje aan mij gericht over het hoofd gezien, dat kwam omdat ik eerst jouw reactie las aan Binnenvaartschipper!

Hoe voel je je momenteel??
Ik voel me aardig slecht, ik heb een enorme verkoudheid opgelopen en hoest me de ribben uit het lijf. Ik slik 2 maal daags een paracetamol om die pijn in mijn ribben een beetje te minderen maar dat helpt ook niet echt veel.
Ach, nog even volhouden, ik hoef nog maar 2 weken te werken vanaf morgen.

Het lijkt mij inderdaad heerlijk zo lang verlof, toen ik zwanger was van Jarno moest ik erg wennen aan het thuis zitten omdat ik altijd fulltime had gewerkt maar nu ben ik eraan gewend om veel thuis te zijn en lijkt het me heerlijk om mij helemaal op mijn kids te kunnen richten. Jarno gaat wel gewoon op zijn normale dagen en tijden naar de kinderopvang zodat ik dan echt even alleen ben met de baby. Het bijkomende voordeel is dat ik dan ook langer borstvoeding kan gaan geven. Als het tenminste lukt. Bij Jarno ben ik al snel overgestapt naar volledig afkolven omdat ik teveel melk had. Het spoot zó in zijn gezichtje en hij verslikte zich steeds. Ik had toen zo'n handkolf, niet echt handig dus ben ik na drie maanden overgestapt op de fles. Als ik nu weer teveel melk heb dan probeer ik eerst wat spanning af te kolven en dan alsnog gewoon te voeden. Lukt dit ook niet dan maar weer volledig kolven, maar dan wel met een dubbele electrische kolf.

Er kwam trouwens vandaag ook al wat vocht uit mijn tepels want ik had plekken in mijn beha. Heb jij dat ook?

Ik ben er inderdaad nog niet uit of ik nu thuis of in het ziekenhuis ga bevallen.
Als ik thuis beval dan hoop ik niet dat ik wéér met zoveel ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis moet.

Dus jij zou wel een groot gezin willen??
Ik wou ook altijd wel een groot gezin van 3 of meer kinderen maar toen ik Jarno eenmaal had en ik het in het begin best wel moeilijk met hem had, kwam ik daar wel van terug. Het lijkt mij al moeilijk de aandacht te verdelen tussen twee kinderen. Eigenlijk is het ook heel lekker dat je af en toe wat voor jezelf kunt doen. Of samen met je partner.
Wij kunnen dat haast nooit. Wij hebben alleen de ouders en schoonouders die op kunnen passen en die doen dat al als wij moeten werken en als wij bijvoorbeeld naar een verjaardag moeten. Wij willen ze dus niet voor ieder wissewasje vragen om op te passen. We zijn al meer dan een jaar lang niet samen uit eten geweest.
Vorige week waren wij tien jaar getrouwd, eigenlijk moeten wij hiervoor ook nog uit eten, maar dat hebben wij nog van 3x tegoed!
Tevens zijn kinderen echt heel duur, tuurlijk je kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar ik vind het bijvoorbeeld heel belangrijk dat zijn kleding er schoon en goed uitziet, dat hij goede stevige schoenen draagt (een paar schoenen voor hem kosten zo 80 euro!) Ze zijn overal zó weer uit gegroeid en je blijft aan het kopen. Jarno doet momenteel 3 maanden met een paar schoenen. De winterjassenperiode komt eraan, dus weer tijd voor nieuwe kleding enz enz.....en dan moet je zelf ook nog in de kleren blijven.
Ik weet nog niet of het bij twee kinderen blijft, dat ligt denk ik ook wel aan het karakter van de kleine die nu onderweg is. Als ik nog zo'n kleine druktemaker krijg dan laten wij het hierbij. Ik moet ook aan mezelf denken.

Oke, dat was een heel verhaal....tjonge als je eenmaal aan het schrijven bent,.....

liefs mamajb

hoii mamajb,

geeft niet hoor, dat je mijn berichtje niet gelezen had, kan gebeuren toch?

ik voel me nog wel goed, moet zeggen dat ik het nu wel zwaarder begin te worden en met name de vroege diensten (ben gewend om 's middags / 's avonds te werken) breken me nu wel op.. Helemaal omdat het dus kan voorkomen dat ik dinsdagavond nog tot 22:00 werk en dan de volgende morgen om 7:00 weer, maar ja, ik moet nog 4 weekjes werken, en heb nog maar 1 keer een vroege dus dat scheelt.

nee, is zo'n handkolf niet wat? wil wel graag borstvoeding geven, maar zal toch ook moeten kolven, maar de meesten zeggen dat je pas een kolf moet aanschaffen als je weet hoevaak je van plan bent te kolven...

al meer dan een jaar lang niet samen uit eten geweest??? jammer zeg.. heb je geen vrienden/ vriendinnen / buren etc. die een keertje kunnen oppassen? is toch ook wel belangrijk inderdaad dat je samen af en toe nog wat doet.
Daar ben ik inderdaad ook wel bang voor, laatst lag ik 's morgens een poos wakker en toen ineens flitste er een gedachte door m'n hoofd dat we nu dus echt gewoon een baby krijgen en dus niet meer met z'n tweeen zijn. Dit wist ik wel natuurlijk toch bekroop me dat gevoel ineens. We hebben het zo goed samen nu dat het me even een angstig gevoel gaf dat we straks gewoon niet meer met z'n tweetjes zijn. Als dat allemaal maar goed gaat tussen ons, als we nog maar tijd hebben voor elkaar etc.
Nu lijkt het me geweldig om onze knul te zien, te knuffelen etc en is het absoluut niet zo dat ik er spijt van heb. Toch had ik even zoiets van *slik*..
en inderdaad financieel moeten meerdere kinderen ook nog te doen zijn .Moet wel leuk blijven inderdaad en ook ik vind het erg belangrijk dat ze er goed bij lopen en 80 euro is inderdaad zo weg...

wat betreft vocht uit m'n tepels, nee dat heb ik nog niet gehad... maar goed wat niet is kan nog komen natuurlijk..:)

Gisteravond zwangerschapsgym gehad, wel leuk hoor. we hebben een klein clubje van 6 personen. Leuk om het echt eens over zwanger zijn te praten, en alle kwaaltjes te praten, zonder het gevoel te krijgen dat je niet alles kunt zeggen, omdat zwanger zijn immers geen ziekte / handicap is. Vind het ook leuk om er zo mee bezig te zijn, anders gaat gewoon alles z'n gangetje, dan sta je even helemaal stil bij het zwanger zijn...

nou dat was het wel weer even...
mamajb nog gefeliciteerd met je trouwdag trouwens en wel even gaan vieren he?!
Iedereen verdient eens een lekker avondje uit toch?
ik hoop voor jullie dat het er ook daadwerkelijk van komt... Misschien tijdens je verlof, als je (schoon)ouders minder hoeven op te passen omdat jij dan niet meer werkt?

liefs, leentje

Terug
Bovenaan