Najaarsstoppers waar zijn jullie?

Hoi Leentje,

Mijn man, ach, praat me er niet van.....
hij eet NOOIT fruit, hij beweegt alleen maar op zijn werk, hij rookt en hij is (bijna nooit)ziek.
Hij was de afgelopen dagen alleen een beetje neusverkouden en ik kan het niet UITSTAAN!

Ik slaap nu gelukkig wel héél ietsje beter, vanmorgen was ik om 5 uur wakker en toen pas beginnen te hoesten.
Ik hoop dat het dit komende weekend beter gaat.

Hoe was je bezoek aan de verloskundige verder dan?
Mijn bezoek was goed, mijn baby is al behoorlijk ingedaald....dat had de verloskundige niet gedacht. Meestal dalen ze bij een tweede veel later in. Ze denkt dat het misschien wel van het hoesten komt.

Dit weekend halen wij de bedklossen op (dan hebben wij die vast). Mijn mannetje moet de box nog in elkaar zettten, dus dat gaat ook gebeuren en verder heb ik bijna alles klaar. Wel een fijn gevoel, vooral omdat ik steeds om mij heen hoor dat mijn baby eerder zal komen omdat ze al zo laag hangt...ach, ze zeggen wel meer, ik probeer me er niet teveel van aan te trekken.
Van mij mag ze nog wel even blijven zitten hoor, alhoewel ik ook erg nieuwsgierig ben naar mijn baby.

Zie je op tegen de bevalling of heb je zoiets van, ik zie het wel?
Volgens mij kun je het beste op die manier vooruit kijken want elke bevalling is anders.

ik spreek je nog....

liefs mamajb

hoi mamajb,

oh ja vervelend is dat he?! zelf hartstikke verkouden en je man heeft nergens last van. Niet dat je je man ziek wenst, maar toch wel heel irritant soms dat sommigen nergens geen last van hebben... ken dat gevoel erg goed!!
hoe gaat het nu? ik hoop dat je je al weer wat beter voelt!! en eindelijk echt kunt gaan genieten van je verlof!!
mijn man was gisteren en eergisteren ook vrij, dus wat dat betreft voor mij wel een lekker begin van m'n verlof. Lekker even ergens lunchen, beetje winkelen en verder lekker rustig aan gedaan... heerlijk!!

bij de verloskundige was op zich alles wel goed. Ze hebben de baby ook gemeten en alles was mooi gemiddeld... natuurlijk duurde die echo weer even, want onze kleine vent heeft dus echt geen zin om stil te liggen zodra er een echo word gemaakt.. Vond het wel leuk om weer even te zien.
Hij was alleen nog niet ingedaald, was op zich nog niet zo'n punt vertelde ze, maar bij de volgende controle moet hij wel ingedaald zijn anders moet ik langs de gynecoloog, dit is een standaard procedure bij hen.... Nou ja we zien het wel.. 2 november moet ik weer..
vanaf dan iedere week!

't zou wel mooi zijn als ze wat eerder komt toch? al kan ik me ook voorstellen dat je eerst nog wel even wilt gaan genieten van je verlof

ik zie nu nog niet echt op tegen de bevalling, ik heb echt wel zoiets van ik zie het wel. Kan me wel druk gaan maken, maar weet toch niet hoe het zal gaan verlopen. Soms heb ik wel even weer zo'n *slik* moment van oh ja dat moet ook nog gebeuren... aan de andere kant zie ik er ook wel naar uit, omdat ik hem dan eindelijk kan zien en kan vasthouden...
Jij? zie jij op tegen de bevalling? voor jou is het misschien toch anders omdat je weet dat je een flinke knip gaat krijgen..?

fijn weekend!!

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Ik dacht dat je verlof had, ben je nog zo vroeg uit de veren of kon je niet meer slapen??
Voor mij is dat niet vroeg hoor want wij waren er al om kwart voor zeven uit maar jullie hebben nog geen kids dussss ik dacht die slaapt wel lekker uit!

Lekker dat je nu verlof hebt he, het grote genieten kan beginnen.....
Hier loopt het nog niet zo gesmeerd, vannacht weer vaak wakker geweest en veel gehoest, het lijkt maar niet echt veel beter te worden.
Ik heb nu van die flesjes actimel gehaald in de hoop dat dát helpt.
Veel fruit eten en veel drinken doe ik nu ook.

Ga er maar vanuit dat jouw baby ook snel in zal dalen, je moet dus nu over 2 weken terug komen, ik ook op 4 november, maar of ik dat haal....?
Ik heb nu al best vaak harde buiken die ook al pijnlijk beginnen te worden....ik weet het niet.....het kan allemaal best nog 4 weken duren maar zo voelt het niet.

Ik zie aan de ene kant best wel op tegen de bevalling maar aan de andere kant ben ik er ook heel nuchter in. Ze zal er toch uit moeten, hoe dan ook!
Ik heb vandaag op hyves nog een baby van mijn collega bewonderd, zijn vrouw is 18 oktober bevallen van een zoon Stijn, 4000 gram en 54 cm...Een flinkerd maar een mooi kindje!
Wat een enorm schatje zeg, als ik dat dan zie dan kan ik ook niet meer wachten want ik ben zóóó nieuwsgierig naar mijn kleintje!

Ik heb trouwens voor de bevalling 2 flesjes extran gehaald, ik kon m e nog herrinneren dat ik tijdens mijn eerste bevalling zo'n enorme dorst had en mijn energiepijl erg laag lag. Ze gaven met slokjes water te drinken maar dat hielp niet echt. Ik dacht vandaag ineens, in extran zitten druivensuikers, die worden snel opgenomen in het bloed. Dus ik heb twee van die flesjes gekocht met van die tuitjes eraan zo kan ik ze zelf vasthouden.
Misschien ook een tip voor jou.

nou ik ga maar weer eens stoppen, ik wens jou ook nog een fijn weekend
liefs mamajb

hoi mamajb,

ja kan ik lekker uitslapen en dan nog zo vroeg eruit... mijn man is aan het klussen in het huis van vrienden van ons en werd om 8:00 opgehaald, ik lag toen al even wakker en ben er toen maar gelijk met hem uit gegaan...
Dat slapen is toch een stuk minder geworden hoor, ben zo vaak wakker 's nachts..
ben wel van plan om lekker uit te gaan slapen de komende weken, lekker even van genieten, geen wekker zetten etc.

ik hoop inderdaad dat de baby snel in gaat dalen.. heb wel steeds last van menstruatiepijnen, maar wat dat dan weer te betekenen heeft?
dus jij denkt zelf ook dat de baby eerder komt? zou toch ook wel mooi zijn... ik ga er maar van uit dat die van mij nog lekker lang blijft zitten. Heb niet het idee dat hij eerder komt dan de uitgerekende datum, denk eerder dat hij later komt. maar goed, zo veel hebben we daar niet over te zeggen. Af wachten maar.

Kennisen van mijn schoonouders zijn afgelopen week weer opa en oma geworden .Hun schoondochter was bijna tegelijk met mij uitgerekend, maar is dus al bevallen. Als je daar dan inderdaad foto's van ziet, dan denk ik echt van ik wil ook!! zo schattig.
aan de andere kant kan ik me het gewoon echt niet voorstellen dat met een aantal weken we een kleintje in onze armen kunnen houden. Toch nog zo onwerkelijk allemaal... Heb er wel ontzettend veel zin aan..

dat van die extran is inderdaad een goede tip, ga dat ook maar eens even inslaan dan.
Heb nu wel echt de drang om echt alles voor elkaar te hebben. alles voor de baby, maar ook gewoon in huis. Dat heb ik nu echt stukken erger nu ik thuis zit, want ik ben toch met verlof omdat ik met een aantal weken ga bevallen... Voor me gevoel moet ik nog heel veel doen, terwijl dat helemaal niet zo is...
ach ja lekker rustig aan doen..

Mijn man is trouwens helemaal voorzichtig nu, nu ze bij de kennisen van zijn ouders een baby hebben gekregen, zoveel te vroeg. Hij hamert er continu op dat ik m'n batterij van de telefoon vol heb, niet alleen zo ver weg ga etc. Vind dat wel schattig hoor, hij wil zo graag alles goed doen, is zich ook echt aan het inlezen in de boekjes van de kraamzorg etc. komt dan 's avonds in bed weer met dingen die hij dan gelezen heeft. Ben erg blij dat hij zo betrokken is!!
Merk je bij jouw man verschil met de eerste zwangerschap en nu de tweede?

nou fijn weekend nog,

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Nou jij bent niet de enige die alles goed voor elkaar wil hebben voordat de bevalling begint. Vandaag ben ik maar even naar de thuiszorgwinkel gegaan voor die bedklossen en po, wij zouden daar afgelopen zaterdag heen maar toen was die winkel gesloten.
Meteen een sluitlaken meegenomen. Ik had daar al eens over gelezen en mijn moeder heeft ze ook gehad na haar bevalling. Het lijkt mij zo fijn om na de bevalling ingesnoerd te worden door zo'n strakke band en dan heb ik ook geen last van die "rollende baarmoeder" als ik mij omdraai in bed.

Misschien nog een tip voor jou, bespreek met de kraamhulp hoe jij de dingen in huis doet. Met name het bezoek tijdens voedingen. Ik gaf borstvoeding en de kraamhulp liet mijn vader en broer naar boven gaan terwijl ik daar aan het voeden was. Zelf vind ik dat niet zo erg maar ik voelde dat mijn vader en broer zich opgelaten voelden en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Je vroeg of mijn man anders betrokken is dan bij de eerste. Ik vind hem nu juist meer betrokken, hij weet nu wat hem te wachten staat en ook hij heeft een soort nesteldrang nu. Gisteren heeft hij de hele afzuigkap uit elkaar gehaald en schoongemaakt, hij heeft gestoft en gezogen en ook hij leest de boekjes over borstvoeding en wat hij moet doen als de bevalling begint en wanneer je de verloskundige mag bellen.
Wat lief dat jouw man ook zo betrokken is!
Zo voelt het tenminste dat je het samen doet en jij niet alleen. Nu maar hopen dat ze na de geboorte ook van aanpakken weten.

Ik ben nu trouwens weer wat beter te pas, heb afgelopen nacht maar liefst 6 uren achter elkaar geslapen zonder naar de wc te moeten of te hoesten!
Wat was dat fijn zeg!
Nu de klok een uur terug is gezet is Jarno om 5 uur wakker, ik hoop niet dat die trend doorzet...alhoewel hij gewoon op zijn kamertje moet blijven tot onze wekker gaat. Hij roept wel de hele tijd dat de wekker op moet schieten omdat hij naar mama wil.

Lig jij 's nachts ook te piekeren over de bevalling, de baby en alles wat daarbij komt kijken?
Ik heb dat wel, voor mij is het weer net zo onwerkelijk als voor jou hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat wij straks nóg een gezinslid hebben.
Ik denk steeds aan hoe druk ik het ga krijgen als ik straks alleen thuis ben met de twee....als ik alleen met die twee op pad moet en als ik de baby moet voeden terwijl Jarno opstandig is of zo...
Ik hoop alleen met heel mijn hart dat ik mijzelf beter voel dan in die eerste tijd met Jarno.

Wat eten jullie vandaag?
Ik maak zuurkool, daar had ik echt zin in toen ik in de winkel liep.
Het begint hier al lekker te ruiken, mmmm

Nou, ik spreek je snel weer, doe het kallum an!

liefs mamajb

hoi mamajb,

ook ik heb vandaag de bedklossen en een po gehaald... dan is het maar mooi in huis.
Heb tijdens de intake al gehad over het aangeven van wensen, lijkt mij inderdaad ook niet erg prettig als ik net aan het voeden ben en er komt visite boven, wel afhankelijk van wie het is natuurlijk.
Dit toen al aangegeven en ze heeft het ook al genoteerd...

wat fijn dat jouw man ook zo betrokken is, grappig dat hij dat nu meer heeft dan bij de eerste, hij weet nu wat hem te wachten staat... dat zal vast een rol spelen ja.. Maar toch hoor soms toch ook hele andere verhalen.
Ik hoop inderdaad dat ze na de bevalling ook van aanpakken weten. Moet zeggen dat ik er bijna zeker van ben dat mijn man dat wel doet.. Hij is zo betrokken en zorgzaam wat dat betreft. Maar goed het is een nieuwe situatie dus 100 procent zeker weten doe je dat nooit!!

wat fijn dat je je weer beter voelt, EINDELIJK!! mag ook wel een keer toch??
Hopen inderdaad dat Jarno niet iedere ochtend zo vroeg wakker wordt, maar je hoort het wel meer dat net nadat de klok is verzet dat ze dan even weer een ander ritme hebben..

Ja soms kan ik echt wel wakker liggen, en kan dan inderdaad piekeren over van alles. nog niet eens zozeer debevalling, maar meer de tijd er na.!! hoe gaan we dat doen, hoe gaan we dit doen etc.. Heb me ook nog nooit druk gemaakt over de crisis, nu denk ik soms echt van als we maar genoeg geld hebben, onze baan houden etc.. Terwijl er absoluut geen tekenen aan de wand zijn dat er iets aan onze situatie zou veranderen.. Het zal er allemaal wel bij horen, alleen lastig dat je dan 's nachts piekert, overdag kan ik alles veel beter relativeren..
We zien het wel allemaal...
De nieuwsgierigheid en de zin om ons kindje te zien overheersen nog steeds gelukkig!!
Kan me voorstellen dat je dat met twee kindjes ook hebt, wordt dubbel zo druk.... Ook omdat je toch met Jarno ook al wel eens je handen vol hebt toch?
Hoe gaat het trouwens met de obstipatie van Jarno, gaat dat al wat beter?

Hmmmm zuurkool, lekker he!! echt fijn weer de tijd voor stampot, wij hebben dat vorige week al gegeten, dus vanavond maar niet.
Vanavond eten wij iets van chicken tonight denk ik, lekker makkelijk...

Nou spreek je snel weer!!
doe jij ook rustig aan? moet zeggen dat ik dat nog wel lastig vind, wil nog wel van alles doen. Gelukkig geeft m'n lichaam zelf al wel aan dat dat niet kan, anders zou ik echt teveel doen volgens mij

Liefs, Leentje

Hoi Leentje,

Alles nog goed??
Kun je het nog volhouden met die dikke buik??
Hij begint mij nu aardig in de weg te zitten en eigenlijk heb ik er wel genoeg van nu.
Aan de andere kant is al die aandacht die je nu krijgt ook erg leuk maar toch.....het is gewoon erg zwaar met zo'n buik.
Heb je al voorweeen gehad of harde buiken?
Ik krijg nu wel steeds meer harde buiken en op dit moment zit mijn baby te duwen en te porren, ik voel het zelfs helemaal onderin, in mij vagina zeg maar.....heel vreemd.
Soms als ik loop dan kan het ineens zijn dat ik niet verder kan omdat er dan een zenuw in mijn linkerbeen bekneld raakt. Volgens mij is ze al heel erg ver ingedaald.....we zullen zien of ze zin heeft om eerder te komen.
Ik hoop het eigenlijk wel.

Dat piekeren wat jij doet is volkomen normaal hoor, het is ook allemaal niet niks wat je meemaakt.
Je hele leven staat straks op zn kop, natuurlijk ook in positieve zin maar aan de andere kant is een kind niet alleen erg duur maar neemt je helemaal in beslag. Je kind gaat voortaan voor álles, als hij huilt dan wil je alles doen om hem tevreden te laten zijn.
Dat huilen van je kind, daar kom je pas achter als je zelf een kind hebt, gaat door jouw hele lijf en je rust niet voordat hij stil is.
Ik zeg altijd, mijn man heeft de navelstreng dan wel doorgeknipt maar er zit nóg een onzichtbare navelstreng die niet is doorgeknipt. Ik heb zelfs een tijdje gehad dat ik al wakker was voordat Jarno wakker zou worden.

Met Jarno's obstipatie gaat het al ietsje beter, vandaag zijn we weer bij de kinderarts geweest en zijn forlax poeder dosering wordt wel weer verhoogd. De kinderarts wil dat zijn ontlasting zo zacht wordt dat hij het niet meer tegen kán houden. Verder hebben wij nu een truck bedacht dat op het moment dat hij bezig is om zijn poep tegen te houden, dat wij met zijn speelgoed gaan spelen. Hij wil dan graag meedoen maar dat kan niet omdat hij nodig moet poepen. Op die manier laat hij het sneller gaan.

Nou, ik spreek je snel weer want ik heb steeds problemen met mijn internetverbinding, ik hoop dat dit bericht nog geplaats wordt.

hoi mamajb,

Dacht al, had al even niet meer wat van je gehoord, was al benieuwd of de kleine toch besloten had iets eerder te komen...

harde buiken heb ik inderdaad al wel gehad, verder zit de baby nog goed volgens mij... soms wel echt een zeurderig gevoel en hij port er ook flink op los, bij mij ook soms flink onderin...
we zullen zien, mag van mij nu ook wel komen hoor, heb het idee dat m'n buik met de dag nog groter word en zit me soms inderdaad behoorlijk in de weg.
De aandacht is wel leuk, maar heb toch liever m'n kleintje in m'n armen straks.

dat je pas weet wat het is als je zelf een kind hebt kan ik me goed voorstellen. Lijkt me ook erg lastig als je baby huilt, je zelf niet weet wat er is, wat hij nodig heeft... dat lijkt me inderdaad soms erg vervelend! Inderdaad de navelstreng is door, maar je hoort veel vaker dat mensen dat zo ervaren, dat er emotioneel gezien nog een navelstreng zit. We zullen het allemaal wel zien. Vind het zo spannend allemaal!! het komt nu echt dichtbij!! aan de andere kant kan het ook nog wel weer even duren.
Hoop het van niet, maar ga er maar van uit dat die van mij te laat komt.

Ik hoop voor je dat die van jou zich snel laat zien!! ben wel benieuwd hoor!!!

fijn dat het met jarno iets beter gaat!! Ik hoop voor hem en voor jullie dat het over een tijdje helemaal weer goed zal gaan. Is toch ook een hele belasting voor jarno zowel als voor jullie!!

Nou fijn weekend, en spreek je (snel) weer..

liefs, leentje

Terug
Bovenaan