Najaarsstoppers waar zijn jullie?

Hoi Leentje,

Alles nog goed hier hoor!
Ik heb nog geen tijd gehad om te reageren.

Ook ik heb het idee dat mijn buik elke dag nog groeit, gelukkig heb ik nog geen striemen. Het is wel zwaar nu hoor. Als ik even de trap op loop dan ben ik helemaal bek af!

Het gepor en geduw blijft ook gewoon onderin, wel meer pijnlijke harde buiken maar verder is alles nog rustig.
Bij jou ook??

Had jij nou nog een oproep gekregen voor een inenting tegen de mexicaanse griep?
Ik al 4 weken geleden, ik weet alleen niet of ik dat nog moet doen....Wat heb jij gedaan of ga je nog doen?
Je hoort zóveel verhalen, ik weet niet wat ik ervan denken moet.

Nou, ik ga even stoppen, Jarno wil graag nog even in bed televisie kijken, dat vindt hij zo gezellig.....ik zeg nu geen nee hahaha!

Tot snel!

groetjes mamajb

hoi mamajb,

nee heb geen oproep gekregen voor de mexicaanse griep, moet zelf naar de huisarts bellen. Zit er sterk over te denken om het wel te doen... Je weet maar nooit met alle kraamvisite e.d.
op grieppandemie.nl staat ook wel het een en ander. Wat adviseert je vk? die van mij mogen niet wat adviseren, moet een eigen keuze zijn.. wel lastig hoor

vanmorgen naar de vk geweest. Moet donderdag weer komen, bloeddruk (onderdruk) was te hoog, donderdag weer kijken, moet dan ook urine inleveren... is het dan nog niet beter dan moet ik door naar het ziekenhuis. Verder moet ik het rustig aan doen de komende dagen...
moet hoe dan ook naar de gynacoloog, omdat de baby nog niet ingedaald is... wanneer hoor ik nog. Niet dat de gyn. veel kan doen, was meer een formaliteit volgens mijn vk.. zie het allemaal wel.

verder gaat het op zich prima, wel moe!! maar niks geen gerommel of iets dergelijks.

ik heb dus wel last van striemen, op m'n zij, niet echt heel leuk maar goed dat is niet anders...

nou ga maar eens lekker op de bank liggen met een boek erbij

spreek je snel weer!

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Je bent dus aan het knoeien met je bloeddruk?
Dat is niet zo mooi, je kindje is dus ook nog niet ingedaald?
Ik ben benieuwd hoe het met je urine staat, aanstaande donderdag moet je dus terug naar de verloskundige of naar de gynaecoloog?
Hoe hoog had je de onderdruk dan??

Ik ben vandaag ook weer naar de VK geweest, mijn bloeddruk was 130/85,heel mooi dus.
Verder ben ik wel even doorverwezen naar het ziekenhuis om aan de CTG te liggen. Soms voel ik de baby heel weinig en 's avonds juist heel veel. De verloskundige wou toch even het zekere voor het onzekeren nemen en stuurde mij door. Gelukkig was alles goed.
De CTG wees uit dat de baby goed actief is en dat mijn harde buiken/oefenweeen ook flink aanwezig zijn.
Grappig om dat op zo'n grafiek te zien.
Die harde buiken gaan wel steeds meer pijn doen zeg!
Wat dat betreft rommelt het al wel bij mij.

Mijn verloskundige zei over de vaccinatie dat de kans heel klein was dat ik binnen nu en mijn bevalling besmet zou worden met de mexicaanse griep. Ze zei ook heel eerlijk dat ze ook niet wist wat de vaccinatie aan kan richten op de langere termijn. Bijvoorbeeld over 10 jaar....
Ze heeft mij een folder meegegeven over dit onderwerp maar ook hier wordt ik niet veel wijzer van.
Ik ga mijn huisarts nog maar eens bellen.

Nou, ik hoop dat alles goed blijkt te zijn met je bloeddruk en urine donderdag....doe het vooral hééééééé'l rustig aan en ik spreek je nog!

liefs mamajb

hoi mamajb,

mijn bloeddruk was 130/85-90.... niet eens zo heel verschillend met die van jou dus, maar aangezien die van mij altijd 110-60 was, wil ze het toch nog maar eens even nakijken... en mag ik nu dus praktisch niks doen.
Wel lastig hoor, moet ik terugkomen voor m'n bloeddruk, ik wil dan juist graag dat deze niet te hoog is, maak me daar druk om... gevolg; een te hoge bloeddruk.. we zullen het wel zien.
ik moet as donderdag naar de verloskundige, als het dan niet goed is, moet ik naar het ziekenhuis.
Ik krijg hoe dan ook een brief wanneer ik naar de gynaecoloog moet, dit is dan voor het indalen en staat los van de bloeddruk, urine e.d.

Ik hoop voor je dat al dat gerommel betekend dat de kleine er aan komt!! wordt nu zelf wel ongeduldig hoor soms, maar denk echt dat de kleine nog wel even op zich laat wachten. Een nicht van mij was tegelijk met mij uitgerekend, maar is gisteren bevallen, ben toch wel een beetje jaloers hoor... al was dat echt een kleintje, maar 41 cm, bij 38 weken is niet echt veel toch??
fijn dat alles goed was!! lijkt me inderdaad wel leuk om te zien op zo'n grafiek.

ja als ik die informatie van jou hoor dan ga ik toch weer twijfelen, wat betreft de vaccinatie. Ga ook maar eens even de huisarts bellen... Wacht daarmee wel even tot donderdag geweest is, 1 ding tegelijk :)
lastig vind ik dat hoor!!

nou ik ga eens even ontbijten, daarna lekker op de bank liggen... Wil ook nog even enveloppen schrijven alvast..
nou spreek je snel weer...

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Ohh je hebt het over enveloppen schrijven....ik moet de drukker nog bellen. Ze zouden mij bellen als ze een proefdruk klaar hadden maar al die tijd heb ik nog niets van ze gehoord. Goed dat je het zegt!
Vandaag heb ik daar tijd voor omdat Jarno de hele dag naar de kinderopvang is.

Ik heb vanmorgen lekker uitgeslapen, toen Jarno en mijn mannetje weg waren om half 8 ben ik er weer ingekropen. Ben lekker blijven liggen tot half elf!!
Heerlijk hoor.....dat is lang geleden.
Nu ga ik straks boodschappen doen en dan meteen de drukker even bellen.
Ik heb ook wel zin om even over de markt te lopen want het is hier mooi weer. Het zijn maar een paar kraampjes hier in het dorp maar toch wel gezellig. Als ik werk kom ik daar nooit aan toe.

Tja, dat verschil in de bloeddruk is wel behoorlijk bij jou, dan is het logisch dat ze er even naar kijken.
Ik heb mijn bloeddruk meestal rond deze hoogte dus voor mij is dat normaal.
Ik hoop echt dat alles goed is en dat je nog even kunt genieten van je zwangerschap. Je krijgt het straks druk genoeg en dan verlang je nog wel eens naar de zwangerschap terug, zeker weten!

Maar 41 cm bij 38 weken is inderdaad klein zeg!
Zijn ze zelf ook klein of heeft ze gerookt tijdens haar zwangerschap?
Het kan zoveel redenen hebben, te weinig voedingsstoffen door de placenta is ook nog een mogelijkheid.
Nou ja, als het kindje verder maar gezond is toch?
Onze tijd komt al heel snel meid!

Doe het lekker rustig aan en laat je verwennen, ik kom net achter mijn hete kop warme chocolademelk met slagroom vandaan en hij was heerlijk!

liefs mamajb

hey mamajb,

ben ik al weer, ja je moet toch wat he als je rustig aan moet doen...
En de drukker al gebeld? wij hebben de proefdruk al gehad en deze was goed, vanmorgen de meeste enveloppen al geschreven, dus dat is ook mooi klaar..

ja over de markt lopen is inderdaad wel leuk, ook al zijn het maar een paar kraampjes, helemaal omdat je daar normaal ook niet aan toe komt..

Ik zal vast nog wel eens terug verlangen naar de zwangerschap en dan met name de rust... dat is dan toch wel voorbij...
En idd net wat je zegt, onze tijd is het ook zo... voor je het weet. Wat zijn nu nog maar een paar weken...

Ja zij heeft zelf steeds nog gerookt tijdens de zwangerschap en mocht vanaf 26 weken niet meer werken, ook omdat ze toen zagen dat het kindje achter lag in de groei..
Ik weet van m'n moeder dat ik zelf ook zo groot was, alleen ik ben twee maanden te vroeg geboren, dus dat is dan weer een ander verhaal..

geniet jij ook lekker van je vrije dag, Jarno naar kdv dus je hebt lekker het huis voor je alleen. Lekker hoor!!!

Nou ik kruip weer even op de bank, mmmm die warme chocolademelk klinkt erg goed, dat maak ik vanmiddag ook maar eens...

liefs, leentje

Hey meiden!!

Eindelijk ben ik hier ook weer een keer. En ondertussen bevallen van een gezonde zoon: Jesper! Hij is geboren op 5 augustus, 3570 gram en 53 cm lang.

Uiteindelijk ben ik dus 1 dag overtijd bevallen. Het is erg zwaar geweest met de nodige ellende. Ik ben er behoorlijk slecht aan toe geweest, lichamelijk en emotioneel. Ben nu na 13 weken lichamelijk nog steeds niet helemaal de oude, maar dat komt wel. Jesper heeft een slechte start gehad en dat heeft het allemaal niet bevordert. Maar nu kan ik zeggen dat het erg goed gaat met ons beide. Ik geniet volop van hem, hij is zo mooi en lief!! Ben sinds twee weken ook weer aan het werk.

Ik wil jullie best het verhaal een keer vertellen hoor. Maar denk dat jullie je eerst maar eens gaan richten op jullie aanstaande bevallingen! Wat ontzettend spannend zeg!

@Connie, hoe lang moet je nog? Hoop dat je het niet erg vindt dat ik het niet meer weet. Heb geen tijd gehad om alles bij te lezen, maar weet wel dat je al lekker verlof hebt. Het zal wel zwaar worden nu of niet? Hoe is het met je?

@Leentje, voor jou ook niet lang meer of wel? Al goed gegroeid? En al zenuwachtig? Hoop dat het goed met je gaat!

@Binnenvaartschipper, gefeliciteerd met jullie zoon! Wauw, wat een droombevalling heb je gehad, super! Hoop dat het goed gaat! Wat een verandering he?!

Verder lijkt het erop dat er niemand meer schrijft hier. Misschien kon niet iedereen het meer vinden?

Het feit dat ik me zo slecht heb gevoeld en dat het de eerste tijd na de bevalling niet lekker liep, is dus de reden dat ik hier niet eerder langs ben geweest. Sorry daarvoor!

Liefs, MissX

hey missx,

wat leuk om weer eens even wat van je te horen, kan me voorstellen dat je even geen puf hebt om te kijken/reageren als je een moeizame start hebt gehad, daar hoef je dan ook echt geen sorry voor te zeggen hoor!!
Fijn dat het nu weer wat beter gaat met jullie beiden..
Mooie naam ook jesper...ohja en alsnog gefeliciteerd natuurlijk!

Voor mij is de uitgerekende datum over ongeveer twee weken, vind het erg spannend inderdaad!!
Ben in totaal nu 9 kilo aangekomen, erg netjes al zeg ik het zelf. Heb wel een flinke buik en omdat de baby nog niet is ingedaald, vrij veel last van m'n ribben... ach ja nog even.. geniet wel ontzettend van alle bewegingen in m'n buik, denk dat ik dat nog wel zal gaan missen..

Nou ik wens je alle goeds toe, hoop dat het steeds maar beter mag gaan met jullie.. Wil zeker nog wel eens je hele verhaal horen, maar dat is aan jou of je dat ook wilt delen.
Laat in ieder geval nog eens iets van je horen, zoals je zelf al opmerkte, zoveel schrijven er hier niet meer jammer genoeg!!

Liefs, leentje

Terug
Bovenaan