Najaarsstoppers waar zijn jullie?

Hey Leentje,

De cursus was leuk maar wel zwaar. We hebben eerst op muziek wat aerobicspassen gedaan. Niet springen of zo maar meer marcheren en gewone pasjes, dit tot we warm waren.
Daarna op een skippybal bekkenoefeningen gedaan. Wel leerzaam en ook wel nuttig volgens mij.
Daarna nog wat grondoefeningen voor het bekken en de benen. Het duurde een uur en volgende week een half uur langer omdat er dan ook een half uur theorie bij zit. Er was nog een vrouw die net zo ver was als ik, dat is wel leuk!

Je zal het vast wel hebben gezegd maar doe jij nu nog wat aan sport of zwemmen?

Ik zwem ook nog steeds elke woensdagavond, echt heerlijk!
Als ik daar weg kom dan voel ik me helemaal lekker loom en slaap ik als een roosje

Ik heb nu ook last van mijn rug omdat ik vandaag de hele benedenverdieping heb gezogen en gedweild, de trap schoon heb gemaakt, bovenop de kasten alles schoon heb gemaakt. Echt te veel van het goede maar ik heb ook zoiets: ik voel me nu nog goed dus doe ik maar wat extra dingen mbt het huis zodat ik dat straks niet allemaal in mijn verlof moet doen.

Zo nu ga ik ook genieten van mijn avondje thuis, Jarno gaat zo naar bedje toe en dan hebben we de avond lekker voor ons twee.

groetjes Mamajb

hoi mamajb;

pff dat klinkt ook inderdaad best zwaar.
Ik ga naar het zwemmen, al kan ik niet altijd in verband met m'n werk en volgende week maandag begin ik met zwangerschapsbegeleiding..
het zwemmen vind ik ook heerlijk, even lekker helemaal ontspannen.
verder herken ik het erg dat van het schoonmaken, ik wil nu ook alles nog doen omdat ik niet weet hoe ik me over een paar weken voel. Toch hebben wij het op dit moment zo druk met allerlei verplichtingen en werken dat ik soms echt niet weet waar ik de tijd weg moet halen, heb dan ook echt even een dip en dan zie ik het even helemaal niet meer zitten... Maar ook dat zal wel weer minder worden.
Mijn man en ik hebben elkaar afgelopen week alleen nog maar vanaf 22:30 's avonds gezien omdat of ik moet werken of hij heeft andere dingen, niet echt leuk, maar we hopen op verandering

nou ga me maar weer eens klaarmaken voor het werk, hoef gelukkig maar tot 17:00 dus dat scheelt...

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Wat betreft de tijd, het meeste doe ik als Jarno ligt te slapen maar soms heb ik daar geen zin in. Ik kan niet gaan stofzuigen boven als hij in bed ligt want dan wordt hij wakker. Wel kan ik veel beneden doen in die uurtjes.
Deze week moet ik 3 hele dagen werken dus doe ik niet veel als ik op dinsdag en donderdag thuis ben.
Vanmorgen moesten we trouwens naar de kinderarts met Jarno omdat hij nog steeds last heeft van obstipatie. Nu moeten wij daar over 6 weken weer heen om te bespreken of er al vorderingen zijn.

Ik merk aan mezelf dat ik het nu echt zwaar begin te vinden, ik ben nu in 2 weken tijd alweer een kilo aangekomen en mijn benen doen echt pijn als ik wat langer sta. Afgelopen zondag hebben we een wandeling gemaakt en toen was ik blij dat ik even ergens kon gaan zitten want mijn rug doet dan echt pijn. Ik probeer zo recht mogelijk te lopen en trek mijn buik in (heb ik geleerd bij zwangerfit) maar dat houd ik niet zo lang vol. Dan waggel ik maar weer verder hahaha!
Ach, voor ons begint nu het aftellen ook,want we hoeven in principe nog maar 10 weken toch??

Binnenvaartschipper, hoe gaat het met jou, houdt je het nog vol of .......
Spannend hoor, ben zo benieuwd hoe je kleintje gaat heten!

groetjes mamajb

hoi mamajb

wat vervelend dat jarno zo'n last heeft van obstipatie!! krijgt hij nu medicatie daarvoor, of moet je zijn voeding aanpassen? hoop dat het snel weer beter gaat, want last hebben van obstipatie is helemaal niks....

ik merk toch ook wel dat ik het zwaarder begin te vinden, heb regelmatig last van m'n rug als ik die dag te veel heb gedaan, idd nog 10 weken, schiet op.... duurt me eigenlijk nog veel te lang..
ook ik ben in de afgelopen week een kilo aangekomen, ging wel erg snel.. waar ik ook zo van baal is dat mijn schoonouders standaard vragen hoe het met m'n gewicht is. Gisteren kreeg ik de vraag of ik nog wel alles mocht eten..grr baal daar zo van, alsof dat het belangrijkste is van de zwangerschap en ik ben nog niet eens zo heel veel aangekomen vind ik zelf, zit nu op 6 kilo ongeveer.. nou dat valt nog mee toch??
moet zeggen dat ik er wel depri van word alleen maar de vragen over m'n gewicht. Vroegen ze maar eens hoe het met de kleine ging, of ik hem veel voelde bewegen of wat dan ook, maar ja het is niet anders..
toch wel lekker dan hoor zo'n forum waar je dat allemaal even kunt zeggen (al is het dan geen geweldig forum) ben wel blij dat je nog regelmatig reageert. :)

binnenvaartschipper; hoe gaat het met jou?? ben ook zo benieuwd!!

nou dames allemaal een fijne avond!

liefs, leentje

Hoi Leentje,

Ik ben ook blij dat jij nog reageert, we lopen toch samen op en dat vind ik wel leuk!

Jarno's obstipatie ligt volgens de kinderarts aan het bang zijn om te poepen. Er blijken heel veel kids te zijn die rond de tijd van het zindelijk maken dit probleem ontwikkelen. Het poepen heeft een paar keer pijn gedaan en nu durft hij niet meer.
Een bijkomende factor is mijn zwangerschap. De kinderarts vroeg aan mij of Jarno het er wel eens over heeft, toen ik aangaf dat hij het er weinig over heeft (heel soms ineens een opmerking) maar wel heel erg naar mama toe trekt op het moment. Toen zei de kinderarts dat hij er blijkbaar toch erg mee bezig is. Er gaat blijkbaar heel wat in dat kleine koppie om.
We moeten zijn gedrag rondom het poepen (en tegenhouden) nu gaan negeren. Dus als hij op zijn teentjes loopt of loopt te drentelen om mij heen, niet meer reageren. Wel heel moeilijk hoor!

Maar wat een raar verhaal van jouw schoonouders, wat hebben ze nu te maken met jouw gewicht??
Is je schoonmoeder zich aan het vergelijken met jou of zo??
Wat maakt je gewicht toch uit?!!
Ik zou zeggen tegen haar dat dat bij elke vrouw anders is, de één komt 30 kilo aan en de andere valt zelfs af!
Alles wat daartussenin zit is normaal!
en inderdaad, wat je al zegt, laat ze vragen naar de bewegingen in je buik of hoe jij je voelt. Of je bijvoorbeeld hulp nodig hebt thuis ;-)

Op mijn werk vragen ze me steeds of ik nog niet voorover val.
Naar hun maatstafen heb ik al een enorme buik.....nou ja, echt klein is hij ook niet maar zoals hun het brengen lijkt het wel of er een olifant in mij huist!
Ik laat die opmerkingen het ene oor in gaan en de andere weer uit. Mensen (vooral vrouwen) vergelijken toch graag en iedereen weet het beter.
Laatst vroeg een collega mij al voor de vierde keer,hoe lang moet je nog?
Ik zei tot half vijf, jij dan?

Zo, dat was alweer een heel verhaal, ik stop er maar eens mee want Jarno zal zo ook wel wakker worden.

Tot snel!

groetjes Conny

ps binnenvaartschipper, laat wat van je horen, ik ben zo benieuwd naar je!

hoi mamajb,

op mijn werk had ik een client die ook periodes had van niet durven poepen, erg vervelend... zij gaat nu naar een osteopaat en het lijkt haar iets te helpen, verder gebruikte zij veel middeltjes als movicolon e.d.
Maar goed kan me voorstellen dat het erg moeilijk is om het gedrag van jarno dan te negeren, je wilt je knul dan toch zo goed mogelijk helpen, tis toch lastig dat je op dat moment dan niks voor hem kunt doen, lijkt mij.

tja, ik denk idd dat mijn schoonmoeder zichzelf aan het vergelijken is met mij... zij was toendertijd maar 5 kilo aangekomen en vind dat toch wel erg geweldig.... ook zijn er wat (schoon) dochters van haar vriendinnen zwanger en onderling vergelijken ze ook alles!! erg irritant soms.
mij maakt het gewicht ook nog niet eens zoveel uit, zolang ik me maar goed voel vind ik het prima..
hulp in huis aanbieden heeft ze wel gedaan, maar dat wil ik zelf niet, dat wil ze alleen maar zodat de buitenwereld kan zien hoe goed ze is, daar heb ik geen belang bij...!
ach ja ze bedoelt het allemaal wel goed, tenminste daar ga ik van uit, maar het komt er allemaal zo beroerd uit.
Leuk hoe je gereageerd hebt op je collega "tot half 5, jij dan??` haha, zij ze toen nog wat verder?
vrouwen mogen idd graag vergelijken, misschien doe ik dat zelf ook wel, maar zeg echt niet alles wat dan in me opkomt..

binnenvaartschipper; ik ben ook heel benieuwd hoe het met jou is!!!!

liefs, leentje

ps. mamajb heb je al geboortekaartje uitgezocht??

Hoi Leentje,

Vandaag heeft Jarno weer een keer gepoept, gelukkig. Hij had helemaal geen harde keutel of zo maar deed van tevoren wel weer erg moeilijk.
Wanneer hij poept, reageer ik heel blij maar ik wil er ook weer niet teveel aandacht aan schenken omdat het heel normaal is dat je gewoon poept. Zo dubbel allemaal.

Je hebt gelijk dat je je schoonmoeder niet bij jou aan het werk wilt hebben, vooral niet als de motivatie hiervoor niet de juiste is.
Mijn schoonouders passen elke maandagmiddag op Jarno. Ze halen hem dan van de opvang en gaan naar ons huis. Daar stoppen ze Jarno in bed voor zijn middagslaapje en mijn schoonmoeder strijkt dan al mijn strijkgoed weg, lief hé?
Zij is ook heel lief en vergelijkt niemand met elkaar. Op maandagmiddag, als wij dan thuis komen van het werk dan heeft ze gekookt en gaan we met zn allen aan tafel.
Het enige nadeel is dat ze nogal een rommeltje maakt in de keuken. De aardappels koken haar bijna altijd over enz enz. Ik ben dus altijd wel even aan het poetsen in de keuken als ze weg zijn.
Ach, ze bedoelt het goed dus dat is niet erg.

Je vroeg naar hoe die collega reageerde op mijn cynische opmerking....Die collega begon te lachen en zei, ja, je zult die vraag wel honderd keer per dag horen hé??
Ze had het dus meteen door.

Tuurlijk vergelijk ik mezelf ook wel met andere zwangere vrouwen, ik ben alleen ook iemand die niet snel met een oordeel klaarstaat. Je hebt van die mensen die overal een andere mening over willen hebben, dan lijkt het wel of ze je uit de tent proberen te lokken met hun reactie. Meestal doe ik dan net of mijn neus bloedt en negeer die acties gewoon. Ik heb een hekel aan mensen die zo doen.

Je vroeg naar het geboortekaartje, die hebben wij al uitgezocht ja. We hebben 4 boeken in huis gehad en konden het eerst echt niet vinden. We hadden met geen enkel kaartje een moment van: JAAA dat is hem!
We hebben er nu eentje uitgezocht die we beiden mooi vonden, ach het is ook maar een kaartje.
Hij past ook goed in de lijn van het geboortekaartje van Jarno en hij past wel bij ons. Niet uitbundig dus hahaha!
Jullie hebben ook al een kaartje uitgezocht??

Hebben jullie de intake van de kraamzorg al gehad?
Ik heb hem vanmorgen gehad.
Krijg gewoon de standaard 49 uren kraamzorg en moet een eigen bijdrage betalen van 3,80 euro per uur. Zo'n kleine 200 euro dus.
Verder omdat ik in het ziekenhuis ga bevallen moet ik een eigen bijdrage betalen van meer dan 400 euro. Daar ben ik minder blij mee.....ik wist wel dat het me geld ging kosten maar zóveel!.
Ik heb nu besloten om af te wachten hoe het loopt. Ik weet al zeker dat ik een knip ga krijgen bij mijn bevalling dus uitscheuren zal dan niet meer gebeuren.
Ik zie het wel, nog maar even bespreken met mijn verloskundige vanmiddag.
Wat ga jij doen, thuis of in het ziekenhuis?

groetjes mamajb

hoi mamajb,

ach ja ze bedoelt het in ieder geval goed inderdaad, ik zou ook liever een aanrecht schoonmaken dan strijken dus wat dat betreft :)

Nee wij moeten nog een geboortekaartje uitzoeken, ga vanmiddag maar eens even boeken in huis halen. hoe gaat dat dan precies? Je zoekt een kaartje uit en dan?
ja inderdaad het is maar een kaartje, toch vind ik dat dan altijd wel weer belangrijk, terwijl de boodschap wat er op staat belangrijker is. we zullen zien.

Nee de intake van de thuiszorg ook nog niet gehad, zij komen as maandag langs, ben benieuwd. Vind het allemaal wel spannend, alles is nieuw en heb geen flauw idee wat ik kan verwachten. Vind het toch ook, aan de ene kant, nu wel erg snel gaan hoor en aan de andere kant wou ik dat het al november was.... Ben er wel veel meer mee bezig, droom ook veel over de baby...
gisteren weer bij de verloskundige geweest, geen bijzonderheden en de baby ligt op dit moment met z'n hoofdje naar beneden, was daar wel blij mee, want sinds de 20 weken echo lag hij steeds in een stuit, nu weet ik dat hij nog kan draaien, maar goed dat zien we dan wel weer.

Ik zou graag thuis willen bevallen, als dat mogelijk is tenminste, dat lijkt me toch wel het prettigst..
goh 400 euro eigen bijdrage omdat je in het ziekenhuis wilt bevallen, wist ook wel dat je dan een vergoeding moest betalen, maar zo veel!! pfff..

wat fijn trouwens dat jarno weer gepoept heeft, kan me voorstellen dat je dan even helemaal enthousiast bent, wel dubbel inderdaad. Sta je daar helemaal blij te zijn omdat je zoon gepoept heeft, maar je wilt toch je zoon de indruk geven dat wat hij doet heel normaal is... lastig!
succes ermee in ieder geval.

liefs, leentje

Terug
Bovenaan