Net zwanger en veel vragen en onzekerheden

Haha ernstig hé,allemaal van google.komt omdat je darmen plaats moeten maken voor je baarmoeder,ik voel ze ook heel gek gezegd hoger zitten tenminste dat idee heb ik heel erg. ik voel ook van die soort belletjes regelmatig knappen jij ook? ik heb het bij wat vetter en zouter eten maar dit had ik altijd al wel hoor ik heb van mezelf al gevoelige darmen en maag. Mischien kun je ook is bijhouden wanneer je last hebt van een opgezet gevoel dat je dat extra in de gaten kan houden? Of mischien drink je soms wat meer? En kop op we worden allemaal een rollade als we zwanger zijn hihi ;)

Ja moet eraan wennen dat ik dikker word. Heb al minimaal 10 jaar dezelfde kledingmaat dus zal binnenkort moeten gaan shoppen.

Waar voel je die belletjes? ik heb weleens, en sorry het is niet zo'n sexy verhaal, dat ik een soort lucht in mijn vagina voel. Soort belletjes ook. In mijn buik voel ik non-stop van alles gebeuren, zo vreemd en bijzonder!

Hey allemaal :) Ik heb precies dit weekend redelijk veel gemist :-D Wat fijn dat het met jullie goed gaat!

Wat bedoelen jullie eigenlijk met dat intakegesprek??? Wij zijn gewoon voor een eerste echo gegaan, geen gesprek voorgaand.

Dames, maak jullie geen zorgen om een groeiend buikje... :-D Het is inderdaad zo dat er in je buik ruimte moet worden gemaakt voor het kleintje. Onze Vlok heeft z'n plekje al opgeëist :) Alles moet dus met andere woorden omhoog geraken om het kindje een plek te geven. De alom bekende 'plopjes' komen inderdaad veel voor, het verschilt van vrouw tot vrouw wanneer je die voor de eerste keer voelt.

Mijn borsten zijn van zichzelf al groot, maar nu zijn ze gewoon extra gevoelig. Soms doen ze heel veel pijn, vooral als ik op het werk veel heb moeten rondlopen. Dan ben ik zooooo blij wanneer ik 's avonds mijn bh kan uit doen.

Je maakt je als vrouw zorgen om de kleinste dingen die je voelt, uit angst dat er iets mis is. Laat jullie hierdoor niet misleiden :) Dat is niet altijd een teken dat er iets fout loopt hoor. Wij hebben in november een miskraam gehad, en ik ben het nu echt beu om me zorgen te maken. Ik moet positief kijken naar de toekomst, voor onze Vlok! :-D

Ha Caro!

Ja je hebt veel gemist hihi hoe is het met jou?

Bij sommige praktijken krijg je eerst een gesprek of eerst een echo dat verschilt nog wel eens. Ik krijg ook beiden tegelijk gelukkig.

Mischien voor jou ook een stip een sportbh aan te trekken? Ik heb er nog geen last van maar ik ben kortgeleden flink afgevallen waaronder dus ook me borsten dus mischien dat het nu bij mij allemaal minder snel gaat. En ach iedereen is weer anders :)

De plopjes voelde ik al heel snel,tis net of iet iemand in de darmen bellen aan het blazen is haha. Voor de rest gaat t prima  moe vandaag dat wel en was een beetje misselijk,geen zin in eten een kokhals neiging maar goed hopelijk trekt dat straks weg. Ook heb ik last van me rug dus word een pittige dag vandaag ben ik bang.

Fijn dat je zo positief bent ingesteld Caro! Echt respect voor jou! En ik weet stiekem ook wel dat er niet gelijk wat mis is hoor maar je wilt gewoon eerst die zekerheid dat er überhaupt wel wat in je groeit. Tenminste die bevestiging heb ik gewoon heel erg nodig.

Hey Desiree, ik kan geen sportbh dragen, daarvoor zijn ze echt te groot en te lomp. Ik heb dat geprobeerd, maar de pijn is 's avonds dan nog veel heviger :(

Dat systeem van het gesprek ken ik hier nergens in de buurt.

Ik wilde dat ik ook kon afvallen :-D helaas, ik eet veel te graag. De plopjes voel ik ook al even, dat geeft een heel kriebelend gevoel bij mij. Ik heb redelijk wat last, ik houd bijna niks van eten of drinken binnen, ik moet alles met siroop doen (wat ik echt niet graag doe). Ik probeer zoveel mogelijk medicatie te vermijden.

Ik ben alleen maar zo positief om mijn eigen angsten onder controle te houden hoor... Die zekerheid komt wel, geloof mij :) Maar 't is even op je tanden bijten :)

hmm das balen zeg! en iets van een voedingsbh dan? heb ergens een keer gelezen dat dat ook nog wel eens fijn is?

gebeurt toch regelmatig dat het apart word gedaan bij sommige praktijken hebben ze geen echo apparaten of doen ze het gewoon in 2x omdat het anders misschien te lang gaat duren? en bij de ene verloskundige kan je ook al eerder terecht als bij de andere, bij mijne mag je namelijk pas vanaf 6 weken een afspraak maken en kan vanaf week 8 worden ingepland, bij andere praktijken is dit weer anders.

Ik eet ook graag maar vond het nadat ik gestopt was met de pil dat ik me bontjasje maar is af moest zien te krijgen, ook gelukt alleen niet van kunnen genieten want toen stond ik al met een positieve test in me handen haha! ga over 2 weken shoppen met n vriendin om nieuwe zomerkleding te kopen maar dat word ( als alles goed is op de echo) waarschijnlijk niet heel veel haha!

jij bent ook al verder he dus zou best kunnen dat jij je kleine al wel voelt? t zijn bij mij echt plopjes van me darmen.

die misselijkheid is wat hoor bah vooral als je niks kunt binnen houden. tips zijn er niet echt dus helaas is het uitzitten of medicatie maar dat doe jij dus liever niet. ik stond tussen het werk door even in de supermarkt boodschappen te doen en ik werd ineens overvallen door duizeligheid en misselijkheid, alles begon te draaien dus ik snel naar de kassa phoe ik zag me al gaan zeg! gelukkig nog steeds alles binnen gehouden, net 3 geroosterde broodjes gegeten en nu voel ik me redelijk t zijn echt van die vlagen zeg maar. zometeen weer naar t werk, hoop dat me het beter afgaat als vanmorgen haha

knap hoor! t scheelt wel dat jij ook al verder bent he, ik denk ook wel dat je dan zekerder moet worden van je zaak.

Ik denk nog altijd dat in België en Nederland grote verschillen bestaan omtrent opvolging van zwangerschap.

Hoe ben jij dan van je kilo's afgeraakt? Ik koop niks meer van 'gewone' kledij. Heb me wel een zwangerschapsbroek aangekocht, zit echt wel veel lekkerder :)

Ik ben nu iets verder dan 14w, maar ik voel Vlok nog niet hoor. Er wordt gezegd dat je ze ten vroegste op 17w kan voelen. Wat de misselijkheid betreft, dat is bij mij ook met vlagen hoor. De ene dag mag ik alles binnen houden, de andere dag komt er voor 2 dagen uit :p Ik heb echt al alle tips en trics geprobeerd, maar het is zo afhankelijk van dag tot dag.

Duizeligheid begint mij nu wel heel fel parten te spelen, maar dat is volgens mij wel normaal. Vlok neemt heel veel tot zich, waardoor ik zelf nog een beetje een evenwicht moet vinden.

Nu is het voor ons afwachten tot 1/06, dan mogen we terug naar de gynaecoloog :) Dan gaan we es kijken hoe veel ie al gegroeid is. Uitgerekende datum voorlopig: 13-11

Hoebedoel je verschillen? Woon jij in België dan?

Ik ben gezonder gaan leven,dit deed ik absoluut niet dus was nodig. suiker uit koffie en thee geschrapt chips en koekjes vervangen voor rauwkost tussendoor. Meer groente meer fruit. Geen sapjes of cola meer. En in het weekend mezelf wat gunnen dus gewoon een patatje,chocola of iets anders en door de weeks weer gezond. Oja en we hebben een airfryer die heeft ook ontzettend geholpen! Uiteindelijk 16 kilo afgevallen.

Nou gewone kleding kan ik waarschijnlijk nog weer aan wat me nu te groot is dus voorlopig hoeft dat niet  haha maar wat jurkjes etc vind ik wel leuk. Waar heb jij je broek vandaan?

Dan zijn het bij jou dus ook nog echt je darmen..gatsie ik hoop niet dat ik ook zo ga worden vind het zo erg als ik moet overgeven iiiee nog even en dan ben je er hopelijk vanaf Caro ook van je duizeligheid,dat is ook erg vervelend heb ik ondervonden,ben net een oma die rustig moet opstaan haha

Spannend caro! Dan zit jij aan de goeie kant van je zwangerschap! Wil je het geslacht ook weten met 20 weken?

Terug
Bovenaan