Net zwanger en veel vragen en onzekerheden

Ik woon in België ja :) Ik drink al geen koffie, thee drink ik nu niet meer omwille van de gevaarlijke stoffen voor de baby. Rauwkost op het werk kan ik niet eten (geen immuniteit), dat eet ik enkel wanneer ik het zelf heb klaargemaakt. Koekjes en chocola zwiert Vlok er direct weer uit. Cola: 1 blik per dag... Dat kan ik me echt niet laten.

Ik heb m'n broek van bij Orchestra (14 euro voor een broek).

Wat het geslacht betreft: mijn partner gaat het weten, hij is super benieuwd. We konden het vorige week al zien, maar Vlok wilde het nog niet laten zien :) Ikzelf ga het niet weten tot de geboorte.

Mag ik vragen wat de verschillen daarmee zijn? Ben ik wel benieuwd naar! :)

Dit deed ik allemaal voor ik zwanger werd hoor. Al probeer ik wel zo goed mogelijk me eet patroon vol te houden. Koffie en thee drink ik nu ook niet elke dag meer,heb er een beetje afkeer van. op t werk drink ik nog af en toe wat maar meestal gewoon water. Rooibos thee mag je overigens gewoon onbeperkt en is niet schadelijk voor de baby als je behoefte aan thee hebt.

Is dat een merk of een winkel?Ik ken het niet hihi

Spannend! Denk je niet dat het lastig gaat worden met dingen kopen en je vriend/man is er bij?

Ik weet niet wat de verschillen zijn hoor, maar ik heb hier nog nooit gehoord van een intakegesprek...

Orchestra is een winkel (was vroeger de premaman). Waar je ook kan gaan, is Babydump. Dat heb je wel in Nederland, daar is mijn zus geweest.

Ik denk niet dat we problemen gaan hebben. Mijn broers en zus geven een deel van de kleertjes aan ons, zodat we van elk geslacht al wat hebben liggen :) Ik heb tegen hem gezegd dat hij moet zorgen voor een tutje voor het juiste geslacht, ben echt benieuwd hoe hij het ervan af gaat brengen :-D

maar jij hebt toch ook een gesprek gehad bij je eerste afspraak of niet? ze willen van alles van je weten bloedonderzoek etc..

oke nou zal t onthouden als ik tegen die tijd in de babydump kom hihi

spannend ja ik ben ook benieuwd,mannen kijken er toch vaak anders tegen aan he haha

Bij mij hebben ze het bloedonderzoek zelf gedaan (de gyn), waardoor ze alles wisten en ook gewoon aan ons verteld hebben. Wij hebben geen speciale vragen gekregen.

Goh ja, ik vertrouw hem wel in het kiezen van kleurtjes :) Ik ben enkel bang dat hij met een verkeerde maat van tutje afkomt (bijvoorbeeld een tutje voor 6-12m) :p

ah dat zal het verschil zijn, jij staat onder een gynaecoloog, is dit omdat je een miskraam hebt gehad of standaard in België?  ik ga naar de verloskundige ( volgens mij iedereen hier in nl die voor de eerste keer op een natuurlijke manier zwanger is geraakt)  ik moest van te voren een vragenlijst invullen over ziektes werk etc. deze gaan ze denk ik o.a. bespreken. bloed neemt mijn verloskundige als het goed is zelf ook af.

hahaha nouja ik vind het al heel wat dat ie zoveel wil uitzoeken.mijn vriend zou zeggen dat zoek jezelf allemaal uit. nou moet ik zeggen dat ik ook wel echt een duidelijke smaak heb en owee als het verkeerd zou zijn hihi

Wij gaan automatisch bij een gynaecoloog, zelfs al ben je van de eerste keer op natuurlijke wijze 'bezwangerd' :-D Die vragenlijst hebben wij niet moeten invullen.

Ik heb ook een heel uitgesproken smaak, maar ik ben idd blij dat hij zoveel voor mij wil doen en dat hij zo bezorgd is om Vlok en mij... :)

ah dus dat is het verschil! eindelijk ontdekt hihi :)

persoonlijk ik hou er niet van als mensen zich heel erg met mij gaan bemoeien en gelukkig weet mijn vriend dat ook, hij laat mij me gang gaan en hij weet dat ik zelf aangeef als het niet gaat. met shoppen net zo hij weet dat ik altijd voor a ga als hij b zegt haha ( en andersom ook ;) )

Terug
Bovenaan