nieuw en zwanger willen worden

Hoi meiden

Hier ook weer even een berichtje van mij.

Ben zowat de hele dag weg geweest (ja, dat heb je als je vakantie hebt, haha ) en heb vanmorgen vroeg alleen effe forum gelezen.

Gaan we al verder onder een andere naam? Of blijven we hier lekker verder babbelen?

Ik moet wel even kwijt dat ik het super knap vind van alle meiden die roken en die het weten te minderen of zelfs te stoppen!

Ik heb het zelf nooit gedaan (ja, toen ik 12 was ofzo, en toen ging ik bijna dood!!!!!!!!!!), maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Maaarrr…het is voor een super goed doel, dus HOU VOL!!!!!

Geldt trouwens ook voor alle mannetjes, want voor hen is het ook beter om te stoppen.

Welke foliumzuur-tabletten slikken jullie?

Ikke “Vitaal Zwanger” van het Kruidvat, zit naast foliumzuur ook nog een heleboel andere vitaminen in. Ik vraag me alleen af; ze zeggen start 4 weken van te voren (ik ben begonnen toen ik gestopt ben met de pil), maar stel nou dat het langer duurt voor je zwanger wordt??? Kan je die tabletten dan maar gewoon door blijven slikken??

(nu zit ik me dus alweer druk te maken over iets wat voor mij nog niet eens van toepassing is, nouja zeg!)

Ik merk dat ik de laatste paar dagen nogal emotioneel ben, eerst allemaal huilen en gisteren om de haverklap boos of blij of onzeker of….

Vanochtend was ik ineens helemaal misselijk toen ik mijn boterham met omeletje (vind ik normaal heerlijk!) voor me had staan. Maar goed, ik HOOP natuurlijk dat het snel raak is, maar ik denk niet echt dat ik al aangeteld zal zijn. Ik denk (mezelf kennende) dat dit meer psychisch is.

Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, het duuuuuuuuuuuuuuuuuuuurt zo lang voor het 30 maart is!

Groetjes, Mickje

hallo allemaal!

Ben ook hier nieuw!!

ooww wat een leuke verhalen allemaal!
wij zijn ook bezig om zwanger te raken!
mijn cyclus was altijd 28-30 dagen enne als alles hopelijk rond 30 dagen is is me kans op zwangerschap groot hopelijk word ik deze week en volgende week NIET ongesteld!!!
Ben benieuwd naar alle leuke verhalen!

Liefs

@ nathalie; jij gebruikt toch ook word om je bericht te typen om op het forum te zetten??
Doe ik dus ook, maar dan plak ik het in een berichtje, wil ik het plaatsen en dan krijg ik een foutmelding over data die niet correct is... ofzoiets!?!?!
Moet ik onder dat bolletje aanklikken van text editor, dan doet ie het wel, alleen dan kan ik weer geen smileys erin zetten!

Lastig!!!

Heb jij dat ook? Hoe heb je dat opgelost?

Groetjes, Mickje

P.S. Sorry dames, ff een berichtje wat niet over zwanger worden gaat!!

Hey Mickje, ik typ idd ook in Word. Kweet niet hoe dat zit met emoticons en dan verzenden, dat heb ik nog niet gehad. Ik zal er eens op lette. Ik zal nu Word ff openen en ff gaan lezen wat jullie vanavond allemaal getypt hebben. Tot strakkies dus!

Gr. Nathalie

@ Essel dank je voor het toevoegen aan NOD lijstje. Gezellig avond gehad? Weet die vriendin ook dat jullie bezig zijn met een kindje? Oh vandaag onze vruchtbaarste dag? Ik heb vanmorgen geklust, heb gelezen dat het zaad dan goede kwaliteit heeft, dus dat zit goed, hahah. En vrijdag nog dus is beetje voorraad, want donderdag ook al. Dus daar kan het niet aan liggen. Tenzij nog meer klussen, maar ja dan is het kwaliteit van het zaad ook minder hè. Ben benieuwd hoe het morgen zal gaan met ons eitje. Anders nemen we gewoon chocolade eitje

@ Joepie wil de hele dag al iets over je dieet zeggen, maar vergeet het steeds. Heftig zeg en wel heel streng. Hopelijk helpt het je. En mag je beetje bij beetje weer wat meer. Wel fijn dat je goede band heb met die behandelaar.
@ Mickje ik slik foliumzuur tabletjes van etos. En wil ook nog kijken voor omega 3 tabletjes omdat ik niet echt vis eet. Het maakt niet uit als je die een tijd slikt hoor. Zelfs als je zwanger bent moet je die nog een tijdje slikken heb ik gelezen. Ben ff vergeten hoelang, kweet niet zeker, maar kan zijn 8 tot 10 weken, moet je maar ff nalezen.
@ iedereen aangezien het al laat is en mijn oogjes steeds kleiner en mijn koppie niet helemaal meer helder wens ik jullie een hele fijne nacht en gezond weer op morgen.
Liefs Nathalie

Goedemorgen,

Welkom Klaartje!

@mickje, ik slik al wel een jaar foliumzuur en dan ook nog eens 5 mg ! Terwijl jullie waarschijnlijn 0,4 of 0,5 mg slikken.

Een jaar geleden heb ik bloed laten prikken om te testen of ik ook een verhoogd homocysteïne heb in mijn bloed.
Heel lastig en moeilijk medisch verhaal, maar dit speelt op als je in verwachting bent of in de overgang.
In mijn familie hebben meer vrouwen dit => gevolg: zwangerschapsvergiftiging.

Met foliumzuur kan ik dit gehalte dalen en dat is nu ook gelukkig gedaald naar normale waarde.

Verder slik ik nog Femme Fatal ofzo van Davitamon. Voor vrouwen die zwanger willen worden en zwanger zijn.

Ja, het duurt nu echt lang dat wachten.
Bolle, ga jij echt zondag gelijk testen als je niet ongi bent?

goedemorgen!

hoe is het met iedereen..
ik ben gewoon blij dat me onkie er nog niet is hahhaa.
maarre hopelijk blijft het zo, wat kan dit een obessie worden maar weet wel als ik wel Onkie ben heb ik ook wel vreden mee..

p.s welke dieet doe je btw als ik vragen mag?

liefs en fijne dag allemaal!

Goedemorgen, lekker geslapen iedereen? Jullie zijn ook al vroeg op. Ik heb me daar toch een partij spierpijn. Volgens mij wou mijn mannetje gisteravond laat ff laten zien hoeveel ie van me houd, allemachtig zeg, hahah.

Weten jullie hoelang het innestelen van een eitje duurt na de eisprong? Dat vroeg ik me af en nu ff geen tijd om dat na te lezen dus dacht ik vraag het gewoon ff hier.

En hoe het zit qua sporten/beweging. Ik heb namelijk nu fysio zwemmen. Moet ik de komende dagen rustig aan doen of kan ik gewoon zulke dingen doen? Haha tis wat allemaal, alles voor het goede doel!

Nou dames, fijne ochtend ik ga lekker ploeteren in het water. Tot strakkies!

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan