Nieuw spelletje

ja en nee

ja, heb weer zin om te werken,  weer ook wat anders te doen en niet alleen moeder zijn

nee omdat ze nog zo jong is, bij mijn oudste had ik namelijk ouderschapsverlof opgenomen, hij was 6 maanden toen hij voor het eerst naar de creche ging, nu doe ik dat niet en is Fleur pas 16 weken oud, en dat is toch wel jong

zelf hapjes maken of potjes kopen?

ik roep nu zelf hapjes maken.
ik hou erg van koken en het lijkt me ook leuk om voor Renske hapjes te maken straks. maar ik kan me ook voorstellen dat op een gegeven moment de handigheid van een potje wel eens voorrang kan krijgen en ze dus gewoon een potje krijgt.

het schijnt dat zelf maken de smaak van je kind beter wordt dan met enkel potjes voeding. maar of dat echt zo is??

Dus de vraag:
Ontwikkelt de kleine een betere smaak bij potjes of zelfgemaakte hapjes?

Misschien, maar als ze twee worden willen ze toch opeens allemaal niks meer eten, dus is alle moeite voor niks geweest... Hahaha!
Ons zoontje at echt potjes veel beter, vers eten ging pas toen hij ruim een jaar was wat makkelijker. Enne, hij lustte wel olijfen, chorizo en pittige kaasjes. Het was dus niet zo dat hij daardoor niks bijzonders meer zou lusten.

Wat kijk je graag op tv?

Als het gaat om kleertjes,beddegoed, knuffels enzo doe mij maar nieuw. Als het gaat om praktische dingen als badje enzo is 2e hands prima. En lenen van vriendinnen natuurlijk!

"Professionele" kinderopvang of oppasoma/opa (etc)?

Heb gekozen voor een gastouder omdat ik geen vaste plek kon krijgen op 1 creche zodat ik Kelsey dan naar 3 verschillende zou moeten brengen en dat zag ik niet zitten.

Zou haar eigenlijk liever naar mijn moeder hebben gebracht. Maar die heeft er, heel begrijpelijk, voor gekozen om het niet te doen. Omdat ze ten eerste 17  kleinkinderen heeft en geen onderscheid wil maken en ten tweede ook liever  de verplichting  niet aan wil gaan.

Zou je als je uit eten gaat je kleine meenemen?

Nee, ik neem mijn kleintje niet mee naar een restaurant.
Ik kan dan zelf niet meer ontspannen, ben teveel met mijn kindje bezig.

Wanneer ga je weer een avondje met z'n tweeen er tussenuit?

Als je daarmee bedoeld reastaurant bezoek oid. Voorlopig niet. Wij zijn niet van die mensen die dat veel doen (sinds we hier op onze plek zitten, eerder gingen we wel 3x per week "uit")
Maar zo af en toe een paar uurtjes naar de ikea doet voor ons ook al "wonderen". Spulletjes kijken, dagdromen en een kopje koffie.
Verder kunnen we het thuis ook heel gezellig maken. Lekker eten koken, hapjes en drankjes voor 's avonds....

Heb je nog steeds babykoopdrang? En zo ja, wat koop je dan zoal?

Terug
Bovenaan