Nieuw spelletje

Lekker met de mannen naar het bos. Een eind lopen, langs de geitenboederij, daar lekker warme choco drinken. De buitenlucht doet goed, vind ik. Bij stress, maar ook na een onrustige nacht lekker naar buiten met z'n allen!

Wat is je grootste blunder?

grootste blunder wat betreft de zwangerschap is toch wel hoe ik dacht dat het zou zijn als ik bevallen was...
Ik dacht dat als ik die buik eenmaal kwijt zou zijn en mijn babytje zou hebben dat dan alles helemaal super zou zijn... dat viel erg tegen. Vooral de 1e weken voelde ik me niet goed. Ik heb de 1e week ook alle kraamvisite afgezegd! Gelukkig gaat het nu wel allemaal goed!

Wel/geen sex als de baby op de slaapkamer slaapt?

EYEY

ik ben en blijf de komende tijden sexloos, maar ik vind dat het gewoon kan hoor, je kindje heeft er geen enkel besef van.
en als je van plan bent de schreeuwen doe dan maar  niet niet :D

straks word ze wakker
hihi \

KAN JE EEN BABY VERWENNEN

Ja absoluut!!!!
Ik merk heel duidelijk het verschil met de eerste en met de 5e, ze hebben hetzelfde karaktertje, maar Joël hebben we veel meer verwend en was daardoor een hele lastige onrustige baby, Silas laat ik overdag gewoon even liggen huilen, en alleen 's avonds mag hij de hele avond op schoot. Nu merk ik het verschil gewoon dat hij dat nu ook wel neemt en het ritme oppakt.

Voor de mama's met meerdere kinderen:
Wat laat je toe wat je andere kind/kinderen doen bij de baby, en wat mogen ze allemaal?

Hoi hoi,

Wat heet een ouder kind...
Thoon mag ze aaien, knuffelen, kusjes geven, af en toe vast houden en luiers weggooien. En alleen als wij erbij zijn. Oh ja, ons de doekjes brengen als we die vergeten zijn, hij zet ook de flesjes in de keuken (uit zichzelf !).
Ik kan hem met gerust hart alleen bij ze laten. Natuurlijk doe ik dat niet te lang, want je weet maar nooit. T is toch maar een knulletje van 2, maar hij is echt gek op ze. En maar heel weinig jaloers.

Wel of geen potjes/prakjes fruit met 4 maanden???

Als het kindje er aan toe is wel. Onze oudste zat weleens in zijn wipstoel bij ons als we aan t eten waren, en toen hij 14 weken was deed hij telkens zijn mondje open als ik zelf een hapje nam. Hij was er zo door gefascineerd, en vond de eerste fruithap echt heerlijk!
Maar lang niet alle kindjes zijn er aan toe of vinden het lekker, zo'n lepel in je mond als je 4 maanden bent. Roef krijgt nog bv, en ik heb gelezen dat je dan niet moet bijvoeden voor de 6 maanden, dat de bv daar van terugloopt. Dus die moet dan nog even wachten, maar is ook niet zo'n hongerlap als zijn grote broer dus vindt dat ws wel best.

Op welke momenten ben je trots op jezelf?

Dat ben ik nu (de afgelopen tijd al)
Ik heb 3 kinderen (dat is al een ding om trots op te zijn...)
Ben gelukkig getrouwd
En kan het allemaal rooien.

Ben je sinds de bevalling anders geworden dan daarvoor??

Ik hoop het niet... maar ik denk toch van wel!
Volgens mij ben ik wat rustiger. Verder zie ik ook ineens andere dingen die van belang kunnen zijn waar ik nooit aan dacht. Ik denk meer na voordat ik iets doe en hou meer rekening met mezelf en met Dewi ipv dat ik het belang van een ander voorop stel!
Eigenlijk ben ik hier best trots op!

Zie je erg op tegen weer werken en de kleine aan een ander over te laten?

Terug
Bovenaan