Nieuw spelletje

Ik zou het wel willen, puur om te horen of mijn kind tevreden is.

En wat mijn oudste kind (16maanden) er van vindt dat hij nu een zusje heeft.

Slaapt jouw baby in zijn/haar eigen kamer of nog bij jullie op de kamer?

Shenaya slaapt al vanaf het begin op haar eigen kamer..
Dit ook omdat er in onze kamer gewoon geen ruimte meer is!
Wij kunnen zelf ook maar aan een kant het bed in :p

Als ze wel bij ons op de kamer had gekund had ik haar na de eerste week op d'r eigen kamertje gelegd denk ik..

Ondanks dat ze misschien niks mee krijgt ben ik wel erg gesteld op mijn prive met mijn mannetje.. Lekker kletsen of andere zaken (sorry :eek:))

Hoe oud was je toen je je eerste kindje kreeg? Was dit een verrassing of een bewuste keus?

Ik was 27 (bijna 28) toen ik de eerste kreeg. Het was een heel bewuste keuze.
Ik ben 18-10-2004 getrouwd, en ben die dag gestopt met de pil. We hebben gewoon afgewacht.
En 12-12-2005 is Thoon geboren.

Hoeveel discussie heeft het bedenken van een naam opgeleverd?
En hoelang heb je erover gedaan?

Iris is ons eerste kindje, en ik ben nu 31. (in april word ik  32) Mijn man daarentegen is jonger dan ik en is nu 28 (wordt in maart 29). En ook bij ons was het een heel bewuste keus. We hebben het lang en breed met zijn ouders ook besproken, want die fungeren als vangnet voor ons en Daniël in het bijzonder (vanwege zijn Asperger).

Het bedenken van de naam heeft bij ons bijna 2 maanden geduurd. We hadden de jongensnaam al vrij snel, maar toen we met de 20 weken echo wisten dat het een meisje werd moesten we nog bedenken hoe ze moest gaan heten. We hebben best lang getwijfeld of we haar Marith of Iris zouden noemen, de tweede naam stond al vrij snel vast (Deborah). We hebben de namen ook heel lang geheim gehouden voor de familie, pas op het allerlaatst versprak Daniël zich een keer bij zijn ouders thuis, toen we het hadden over het geboortekaartje, en sindsdien wist zijn moeder dus hoe de kleine zou gaan heten. Maar ze heeft t verder aan niemand verteld hoor...

Volgende vraag:
hebben jullie huisdieren? En hoe gaan die om met de kleine? Is er veel veranderd in hoe jullie met de huisdieren omgaan?

Erg veel discussie! We zaten absoluut niet op 1 lijn!! We hadden allebei lijstjes gemaakt met wat we leuk vonden, maar daar zat niets tussen wat op elkaar leek, laat staan hetzelfde was. Martin had het al redelijk snel opgegeven om nog naar iets anders te zoeken en bleef vrolijk verder zoeken. Op een gegeven moment had ik nog 7 namen die ik erg leuk vond. Martin vond daar een paar echt niet leuk en de overige vond hij wel leuk. Uiteindelijk heeft hij van mijn lijstje een naam gekozen...
Je moet toch iets bedenken...

Hoe doe je de boodschappen? Alleen zonder baby, met de wandelwagen, met de auto en de maxicosi? En kom je wel eens armen en ruimte te kort voor alles wat je mee wilt nemen?

hmmm ik lag dwars...

Nee ik heb geen huisdieren. Nouja ik heb een aquarium en Dewi vind het leuk daranaar te kijken.

Mijn schoonouders hebben een herder. Deze is niet zo netjes opgevoed en bijt graag. Je snapt vast wel dat ik daar niet rustig zit zonder Dewi erg dichtbij.
Verder ben ik ook van mening dat een huisdier erg lief kan zijn, maar ik zou nooit mijn baby alleen laten met een hond of een kat die bij de baby kan. Als ze in de box ligt geeft het natuurlijk niet als de dieren er niet bij kunnen...

mijn vraag van hierboven blijft staan...

Ik doe de boodschappen als mijn man thuis is..
Dan heb ik de tijd en kan ik lekker alleen rondlopen en neuzen!

Tijdje terug hebben we het met de kleine gedaan maar we moeten met trappen naar 4hoog dus je wil alles in een keer mee hebben..
Kun je echt beter alleen gaan en dan twee tassen omhoog sjouwen!

Ben je veel met je uiterlijk bezig? Zo ja wat voor een dingen allemaal?

Nou, laten we zeggen: niet veel, maar ik zie er wel graag orgineel uit.
Mijn haar zit altijd ingevlochten met extensions, meestal dreads maar ook wel eens een verlenging of een bos nep-rode krullen. Zonder makeup de deur uit ga ik niet vaak, maar sinds nr 1 doe ik dat wel even vlug tussendoor. Dat geldt ook voor na het douchen. Voor de kinders kon ik mezelf heerlijk insmeren met allerlei lekkere troepjes. Nu gaat er, nog nat, even hups een olietje op en dan ben ik ook weer blij. Dus ik vindt het wel belanrijk maar dan op de easy-way!

Zijn er dingen over het moederschap waarvan je altijd zei: "dat zou ik nooit zo doen" waar je nu van teruggekomen bent?

Terug
Bovenaan