Nieuw spelletje

ja, ik riep altijd dat sem gelijk naar zijn eigen bedje zou gaan als hij geboren was.
maar ik houd hem toch bij me.
waar ik ben is hij, en ik lig tussen de middag niet in bed

wel of niet s'nacht tegen je kleintje praten tijdens voeden?

Niet praten, ik probeer haar zelfs zo min mogelijk aan te kijken... Dit omdat ik ooit ergens heb gelezen dat dat ook weer helpt om hun te leren dat de nacht er is om te slapen en de dag om te spelen (en dus ook te praten en contact te maken).
Inmiddels slaapt Maaike al een week of 2 door maar bij de laatste voeding (23.00) praat ik ook nooit.

Babies voor de tv zetten ter vermaak?

Groet, Juul

de baby's niet, maar mijn peuterpuber wel.
Als ik even naar boven ga om de baby's in bad te doen, moet ik hem ongeveer een 3 kwartier alleen laten.
Dan is Dora/diego enz een heel goed alternatief. Als ik weer helemaal tot zijn beschiking sta gaan we met autootjes spelen enzo.

educatief speelgoed, of "gewoon" speelgoed??

Nou, gewoon educatief, met hier en daar lekker onzin speelgoed. Ik vond al dat houten spul vroeger prachtig, maar onze peuter vindt dat dus niet. Die vindt het plastic gekleurde keukentje veel leuker dan zo'n houten ding. Ook de garage fel gekleurd met stoere stickers is veel leuker dan zo'n houten geval. Hij heeft veel speeltjes waar hij zijn fantasie bij moet gebruiken, een boederij met dieren, de duplo, gereedschap. Maar ook de teletubbie computer die alleen maar leuk is vanwege de geluidjes, of zo'n electrische gitaar, vindt hij helemaal geweldig en leert hij echt niks van. Maar ja, als hij maar leert om lekker bezig te zijn en plezier te hebben in zijn spel, dat vind ik het belanrijkste.

Praat je (te) veel over zwanger, bevallen en baby's??

Tja wat is veel..
Praat er met mijn ouders en schoonouders geregeld over en met mijn beste vriendin die ook een kleintje heeft!

Met de andere vrienden praten we er weinig over omdat hun zelf ook geen kinderen nog hebben enzo..

Waar woon je? In wat voor een huis? Vertel eens iets over jou woonsituatie..

Ik woon in een dijkwoning. 2 slaapkamers. Hele grote badkamer met bad en stortdouche. Een tuin van 700 2m. Wij hebben een souterain omdat het een dijkwooning is een daar zit het washok badkamer en toilet.

Bij alles zit tegenwoordig een gebruiksaanwijzing, hou je je daar altijd aan?
(maxicosie na 5 jaar nieuwe kopen, kindje niet te lang er in.Wip stoeltje niet verplaatsen met je kindje er in etc etc)

Tja, bij de oudste hebben we een maxi-cosi gekocht die sinds dien nog steeds in gebruik is...........Heb het geld wel ergens anders voor nodig! De kinderen zitten overdag als ze klein zijn nooit erg veel en lang in de maxi-cosi of wipstoeltje, na een maand of drie vier wel wat meer, maar nooit te lang. Toen we nog in Barneveld woonden en naar Groningen moesten reizen, is twee uur, gingen we wel altijd in 1 keer het hele stuk rijden, dus dan duurde het wel eens langer dan 2 uur.
Voor de rest gebruik ik volgens mij wel een beetje de regels, mee op de fiets als ze kunnen zitten, wandelwagen ook zo ongeveer dan. Tja, wat nog meer??

Wat vind je voor een baby van een maand leuker, boxpakjes/babypakjes of stoere broeken, shirts en truien ? (spijkerjurkjes e.d. voor een meisje?)

Leuker vind ik een stoere spijkerbroek..
Zowel voor jongens als voor meisjes..
Ben niet zo heel erg fan van jurkjes enzo omdat kinderen er gewoon niet netjes bij kunnen zitten :p
En zelf draag ik alleen stoere spijkerrokken dus mijn meisje heeft ook niet echt jurkjes maar wel heel veel stoere meisjes spijkerbroeken!!

En na een maand mag het zeker wel!!!!! :eek:)

Ben jij iemand van de makkelijke maaltijd of lang in de de keuken staan? Wat maak je dan zoal??

Terug
Bovenaan