Nieuw spelletje

ja ik hoopte op nog een zoontje, maar we hebben een meisje gekregen, dus hebben nu jongen en meisje. We wisten het allang want heb een vlokkentest gedaan. En ik ben nu heel blij dat ze een meisje is al moest ik in het begin (na de uitslag) wel even wennen. Ik ben namelijk niet zo'n echte meisjes moeder (speelde zelf vroeger ook nooit met poppen, maar altijd buiten met de jongens, bomen klimmen etc.).

hoe oud ben je echt te oud voor nog een baby?

hoe oud ben je echt te oud voor nog een baby?

Nou, dit is nou typisch zo'n vraag waar ik al weken, zoniet maanden mee loop. Ik heb dan ook niet het antwoord. Ik ben nu 37 en heb 2 kinderen. Heel diep in mijn hart zou ik best nog een 3e willen, maarja,... 37, in april 38... Ben ik niet te oud, de kansen op complicatie worden groter, kan mijn lichaam het nog wel aan, .... ??? Ik geloof niet dat ik mijn kinderen te kort zal doen, maar ... tja, ik weet het niet,... ik geloof dat ik mijn vraag maar in een nieuwe topic zet, kijken wat de reacties zijn.    

Oh,... nu nog een vraag, ik moet zeggen, ik heb niet alle vragen gelezen,... dus misschien wel een al eerder gestelde vraag, ...

Liefs, Annette

Tot hoeveel weken/maanden doorgaan met borstvoeding?

ik wil proberen tot 4mnd borstvoeding te geven. als het nog steeds
goed gaat misschien wel langer. maar het moet wel leuk blijven.
bij mijn oudste heb ik het ook 4mnd vol gehouden en dat was soms
bloed zweet en tranen. ik ga nu niet meer tot het uiterste. wat ik bij de
oudste dus wel deed. het gaat nu gelukkig supergoed. geen kloofjes
dus ik zie wel waar het schip standt.

volgende vraag: je kinderen met de auto, fiets of lopend naar school brengen?

liefs cindy

In beginsel zolang als je wilt.... Maar daarbij moet ik zeggen dat ik zelf toch moeite heb met dreumessen die nog aan de borst drinken. Bij mij zit de "maxgrens" denk ik ergens rond 1 jaar.
Voor mijzelf heb ik zoiets van zolang als het lukt en zolang als ik het volhoud geef ik de borst en zo niet, dan stop ik. Of dat nou bij 2, 4 of 5 maanden is. Ik wil in ieder geval stoppen als Maaike een half jaar is want tegen die tijd wil ik mijn eigen lichaam wel weer terug en me niet meer gebonden willen voelen. Onze zoon heb ik trouwens 7 maanden borstvoeding gegeven: met 6 maanden gestopt en door de periode van afbouwen en diepvriesvoorraad opmaken kon ik net de 7 maanden volmaken.

Heeft jullie kindje de achternaam van jou of van je partner en waarom die keuze?

O, zie nu pas de reactie van Cindy. Dan maar haar vraag beantwoorden: liefst lopend naar school brengen maarja, dan moet er wel een goeie school op loopafstand zitten! Verder kijk ik ook naar de combi met mijn eigen werk, ik wil het liefst zo min mogelijk toestanden 's ochtends dus fietsen is in dat opzicht ook een goeie keus want dan kan ik daarna doorfietsen naar mijn werk.
Gelukkig komt voor mij naar school brengen pas over anderhalf jaar en heb ik nu de mazzel dat mijn man onze zoon naar het kinderdagverblijf brengt omdat het op de route naar zijn werk ligt...

Blijft mijn vraag van hierboven staan!

mijn man''s achternaam ook al waren we nog niet getrouwd bij onze eerste.   de reden omdat ik misschien toch een beetje ouderwets ben en ik vind dat het zo hoort. Tenzij je man poepjes ofzo heet, dan zou ik het niet doen (en ook zijn naam niet kiezen na het trouwen).

ehhhh

peuterspeelzaal of niet?

Dewi gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf...
Ik denk dat het wel goed is dat je kindje contact heeft met andere kinderen!

Vind je het moeilijk een ander voor je kindje te laten zorgen??
(ik zou het liefst overal de controle over willen houden en merk dat ik ook vaak een oogje in het zeil houdt als mijn man een middagje of avondje voor Dewi zorgt...laat staan een ander)

Ik vind het prima als mijn man het doet, en kan het dan ook goed loslaten. Maar ik ben nog wel erg verbonden met Roef, verder moet ik er nog niet aan denken dat anderen het doen met hem. Maar ja, met weer werken in het vooruitzicht moet ik toch wat gaan oefenen in het loslaten...

Ga je vaak op pad met de kleine? Hoe vaak, waarheen? Of niet zo vaak, en waarom dan niet?

Terug
Bovenaan