Nieuw spelletje

Ja hoor! Een heerlijk ontspannen moment, zowel voor kind als papa en mama!!
teletubbies blijkt zo vernuftig gemaakt, dat onze oudste al moest schaterlachen om Lala toen hij net 6 maanden was! Ook Tic Tac was het eerste jaar al helemaal leuk voor hem om te kijken. Niet onbeperkt, eerst keek hij een half uurtje s'morgens en s'avonds na het eten, nu is dat wel wat langer, gemiddeld twee uur per dag.

Net als Sabje heb ik de regelmaat hoog in t vaandel, maar moet ik drie keer in de week vroeg op pad om peuter weg te brengen, en haal Roef daar dan voor uit bed. Hij valt dan weer in diepe slaap in de maxicosi. En bij thuiskomst heb ik tekens dit dilemma: "zal ik hem laten slapen in de maxicosi, raampje open, maar dus niet storen in zijn slaap?? Of zal ik hem overhevelen naar zijn bedje, met het risico dat hij wakker wordt en niet meer verder slaapt??" Wat zou jij doen?

hey hey,

ben ik weer...hihi ik zou mijn kind in haar bedje leggen. Maxi cosie is zo slecht voor de heupen en rug, en er komen steeds meer kinderen bij met klachten.Het is tenslotte ook een autostoeltje.  Bij hoge uitzondering zou ik haar er in laten liggen.
(dit is natuurlijk wel mijn mening dan)

Je hoort tegewoordig meer en meer over overgewicht bij kinderen.
Je kind verplicht op een sport (naar keuze)  of niet?

Ja, zeker weten!! Wel eerst de zwemdiploma's halen, en dan wordt het voor de oudste zeer waarschijnlijk voetbal. Die kan nu al verlangend naar Ajax kijken, en roepen dat ie zelf ook op zo'n groot "gras" wil spelen. En tot aan de zwemles lekker veel buiten, wandelen, naar speeltuintjes en natuurlijk ook vaak naar t zwembad!

En... Ook naar Peter R. de Vries gekeken? Wat vond je ervan?

Ja... samen met volgens mij half nederland...
vond het een beetje een herhaling van wat hij eerder al had uitgezonden, aangevuld met de verborgen-camera-actie...
en tja, ik dacht al de hele tijd dat die Joran meer wist dan hij losliet en dat hij het waarschijnlijk wel gedaan heeft. Maar ja, nu maar afwachten wat er bevestigd kan worden met onderzoek, want die gast kan zoveel vertellen...en heeft al zo vaak gelogen dat ik het met een korreltje zout neem. Ik geloof best dat hij het gedaan heeft en dat hij het lijk ergens gedumpt heeft, maar waar en hoe moet nog maar eens onderzocht worden.

mijn vraag:  
Twijfel je wel eens of je van je kind houdt?

Ik twijfel er absoluut niet aan dat ik van mijn kinderen houd. Wel zijn er af en toe van die momenten dat ik ze bij wijze van spreken achter het behang kan plakken of zou willen dat ik bijvoorbeeld weer eens een dagje zonder kinderen zou zijn, zoals vroeger. Maar volgens mij is dat wat anders dan dat  ik niet meer van ze zou houden... zou ze voor geen goud ter wereld willen missen!!

Corrigerende tik geven, mag/kan dat?

Nee. Ik ben echt tegen het gebruiken van wat van vorm van 'geweld' dan ook naar kinderen.
Je mag een kind niet slaan. Slaan is een vrom van onmacht van de ouders. Ik heb vroeger redelijk vaak een 'corrigerende tik' gekregen en dit heeft echt negatieve inpact op mij gehad. ook tov mijn gevoel naar mijn ouders. hoewel mijn moeder nooit sloeg, dat liet ze aan mijn vader over heb ik voor beiden wat dat betreft geen goed woord over.

slaan is geen manier van corrigeren.

Wat doe je met cadeuatjes die je krijgt die echt niet leuk zijn. Bijvoorbeeld kleeertjes die jezelf nooit zou uitzoeken en heeeeel lelijk vindt?

Even wat tussendoor.. mijn corrigerende tikken hebben bij mij niks achter gelaten.. Ik werd soms terrecht op mijn vingers of kont getikt!
Mijn band is nu alleen maar sterker met mijn ouders...

Goed, om de vraag te beantwoorden..

Ik bewaar alle cadeautjes die ik heb gehad zeker! Maar of ik ze ooit gebruikt geen idee.. Sommige kleding vind ik idd niet mooi maar ik bewaar het en zie wel..

Waar trek je de grens met de hoeveelheid voeding??

Ik probeer er zoveel mogelijk in te krijgen
Ik weet dat dit voor jou niet op gaat...

Dewi eet minder dan ze mag hebben (ze weegt nu bijna 5 kilo)  en soms eet ze nog erg weinig. Ze heeft bijvoorbeeld om 16.15 vandaag 145 ml gedronken. Daarna heeft ze even geslapen. Toen ze weer wakker was heeft ze bij ons gezeten tot ze om 20.15 eten wilde. Met veel moeite dronk ze toen 95 ml. Ik heb haar 2x laten boeren tussen door en nog een keer een pauze van 5 minuten gegeven, maar ze wilde echt niet meer drinken. Ik ben bijna 45 minuten bezig geweest. Nu is ze net naar bed en dan geven we haar pas weer te eten als ze er zelf om vraagt (meestal in de nacht na een uur of 6 a 7). Het is dan nog niet altijd duidelijk of ze dan wel meer wil drinken of niet, maar meestal drinkt ze dan wel weer wat meer.
Ook heeft ze wel goede eet momenten en dan eet ze makkelijk 165 ml in 10 minuten. Ik heb er alleen nog geen verband in kunnen brengen. Het hangt niet van de tijd af, of ze daarvoor geslapen heeft of niet, dus ik weet niet waar het aan ligt.

Ik heb begrepen dat jouw dochter wel al erg veel eet en eigenlijk meer eet dan ze zou moeten.  Ik denk dat ik dan zou kijken naar hoe vaak ze om eten vraagt. Als er 3 a 4 uur tussen een voeding zit en 's nachts meer tijd dan zou ik me nog geen zorgen maken over de hoeveelheid die ze nu drinkt. Pas als ze ontevreden blijft en elke 2,5 a 3 uur gaat komen en 's nachts ook elke 3 a 4 uur wil eten zou ik toch nog weer meer voeding geven. Het blijft gewoon erg moeilijk!!

Wanneer voor het eerst een fruithapje laten proeven en maak je die dan vers of uit een potje?

Terug
Bovenaan