Nieuw spelletje

Hoi hoi,

Ik zou wel willen, maar het is zo'n onderneming.
Voordat het hele zooitje ingepakt enzo is, is de dag bijna voorbij (lichtelijk overdreven).
Maar als ze ouder zijn, en dus wat minder breekbaar, dan gaan we zeker er vaker op uit.
Naar de dierentuin, of gewoon bezoekjes. Als we nu op bezoek komen zonder, dan zit iedereen teleurgesteld te kijken.
Ik kan niet wachten dat ze met zn tweeen in de fietskar kunnen, lekker fietsen!!!!

Nog onzeker over kleine, of helemaal niet???

In iedergeval een stuk minder dan bij de 1e. Gaat allemaal een stuk relaxter.
Bij de 1e denk je bij alles: "doe ik het wel goed". Maar dat heb ik nu helemaal niet.
Ga echt niet meer bij elk piepje gelijk kijken en even huilen is ook niet erg (was bij de 1e wel anders). Ook ga ik er niet steeds 's nachts uit om te kijken "of hij het nog wel doet". Nee, heb bij Maik veel meer zelfvertrouwen als dat ik bij Koen had. Wat ik wel lastig vind is de rust en regelmaat. Dit vind ik erg belangrijk en ik merk dat Maik (net als Koen toen) dit nodig heeft. Alleen wil dat niet altijd lukken omdat ik ook met Koen rekening moet houden. Brengen of ophalen bij KDV of opa en oma en dan moet ik Maik toch uit bed halen en meenemen. Hier krijg ik wel een vervelend gevoel van, maar het is helaas niet ander.

Gaat jouw kleine straks naar een kinderdagverblijf? Waarom wel of waarom niet?

Nee, mijn schoonmoeder staat te springen om op te passen. ideaal voor mij omdat ik in de zorg werk en onregelmatige diensten draai.
Moet al om 7.15 beginnen en dan kan ik niet terecht op een dagverblijf. En ik werk maar 16 uur en als ik in het weekend werk heb ik bijna geen opppas nodig.

Weinig of veel leeftijds verschil tussen kinderen?

ja ze gaat naar de creche, net als haar grote broer. Ik werk 3 dagen in de week en ze gaan 3 dagen naar de creche toe (nog even en grote broer gaat naar school en dan naschoolse opvang). Waarom? Omdat ik wil en moet werken. Ik hoop dat Fleur het net zo leuk zal vinden  als haar  broer, die word verdrietig als hij niet kan gaan als hij ziek is (van de week bijvoorbeeld).

deze zomer op vakantie met het vliegtuig, of word het een vakantie dichtbij?

Hmm er staan maar liefst nog twee vragen open.. Zal ze die van EJ1983 wel even beatnwoorden...

Wij willen er graag een jaar of 3/4 tussen hebben, iets minder zorgen om de 1e en dan kunnen we meer tijd geven aan de tweede..
Dus het duurt nog een tijd voordat er een tweede komt!
En we zullen ook eerst moeten verhuizen dan.

Volgende vraag, zie bericht hier boven!

wat we van de zomer gaan doen weten we nog niet precies. ligt een beetje aan het weer in nederland. als het goed weer is gaan we wel een weekje in nederland weg, bij slecht weer even een weekje naar de zon.

onze echte vakantie is pas in oktober, dan vliegen we naar Singapore en gaan vanuit daar verder reizen. Met de kleine erbij. Eerst naar vrienden die een kindje hebben van dezelfde leeftijd en die daar wonen.

Hoe vaak je kleine wassen, dus in bad of onder de douche?

2 a 3 keer in de week vanwege   droge huid   en dan met olie

zou je niet een weekendje met een vriedin weg willen zonder kids en man

oh nee dat kan ik niet. wel een dagje hoor, maar langer niet. Ben erg gehecht aan man en kind. Zelfs aan de hond....hihi. Mocht ik om wat voor reden een nacht zonder man of kind moeten doorbrengen ben ik niet te genieten en denk ik steeds aan ze. Ik kan dan niet ontspannen.

Kind voor de tv? Zo ja hoe lang dan of onbeperkt?

Terug
Bovenaan