Nieuw spelletje

Ik geef nu nog volledige bv, en heb begrepen dat ik dan pas met fruit mag beginnen vanaf 6 maanden, omdat anders de voeding terug kan lopen. Ik zal dan zeker starten met een potje en niet met vers fruit. eerst maar even wennen aan een lepel in zijn mond, aan de nieuwe vreemde smaak, vaak vinden ze het na drie happen wel genoeg in t begin. Gaat het goed dan vaker vers!

ben jij een stads mens of een dorpsmens?

Ik ben een dorpsmens. Ik hou van rust en ruimte om me heen en veel groen.
Ik ben geboren in Emmeloord, wat een klein polderstadje is en heb goede herinneringen aan de tijd dat ik als klein meisje aan een buitenweg woonde (tot ik 5,5 was) en de tijd dat ik in een dorp woonde (tot mijn 21e in twee verschillende dorpen, de latere iets groter dan de eerste, maar nog steeds een dorp).   Ik heb wel een tijdje in de stad gewoond (1,5 jr Utrecht en 1 jaar Gouda) maar ben uiteindelijk weer terug gekomen naar de Flevopolder. Woon vanaf begin 2001 in Lelystad, heb hier mijn man leren kennen en woon sinds Juli 2006 in een rustige, groene wijk aan de rand van de stad.

Lelystad heet dan wel ....stad maar is eigenlijk in het echt een groot dorp, hoewel het steeds stadser begint te worden. We zijn in het gelukkige bezit van een eigen theater, bioscoop, vliegveld  en een treinstation (waar het spoor dus ook begint ri het westen). We hebben sinds kort stoplichten bij het treinstation  (het wordt idd stads haha). En hoewel ik graag de gemakken van de stad heb met de betere OVverbindingen en het grotere aanbod in de bioscoop, ben ik  erg gehecht aan het dorpse.  Dus ik ben blij dat ik aan de rand van Lelystad woon, dichtbij het bos en de boeren-buitenwegen.

Mijn vraag: Auto, Fiets of OV?? en waarom?

Bij mij: Auto voor langere afstanden en vakantie, Fiets voor binnen de stad en OV voor naar mijn werk (anders sta ik elke dag uren in de file)

hallo

ik probeer zoveel mogelijk op de fiets te stappen. we hebben dan ook maar
1 auto. een oude koekblik maarc hij brengt ons van A naar B en daar
gaat het om! Mijn man gaat meestal met de auto naar zijn werk en als ik
de auto nodig heb gaat hij op de fiets, ik zelf ga altijd op de fiets naar me
werk. ik werk danook lekker dichtbij huis. ik ben op de fiets sneller dan met
de auto. en nu vooral veel lopend boodschappen doen. lekker met de kinderwagen.
openbaar vervoer wat is dat?!

wassen op 30 40 of 90 graden?

als je de reclame moet geloven, moet je op 30 graden wassen en
dan wordt het brandschoon en is beter voor het milieu.
nou mijn beddengoed en handdoeken en dwijltjes gaan dus mooi
op 90 graden. want ik geloof nooit dat het echt schoon wordt op
30 graden. en ik heb geen droger dus dat bespaart ook veel energie
en is ook beter voor het milieu!

groetjes Cindy

90 graden vind ik wel erg hoog! Ik was op 30 graden of op 60 graden. Op 30 wordt namelijk inderdaad niet alles schoon. Verder heb ik wel een wasdroger, maar daar gaat niet alles in...

Om nog even in de was stijl te blijven... gebruik je al wasverzachter als er ook baby spul in de machine bij zit? (ik soms wel een beetje...)

Ik ook! De helft van het dopje ipv een volle, ruikt alles weer fris en lekker zacht. Tot dusver nog geen "parfum-vergiftiging" gezien en ook geen allergische reactie, of zou hij daardoor zo rustig zijn???

ben jij een dame in het verkeer??

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

ik werd really martine genoemd
ik reed een rode peugeot die iedereen kende
ik reed als een achterlijke, veel te hard
en vaak net optijd remmen.
nu overal toegestanesnelheid
en heel rustig
toen nog nissan patrol reed vaak door bos en blubber wedstrijdjerijden

met sneeuw was ik helemaal erg
maar nu niets meer van dat alles.

gaan we nog 700 wjds plaatsen?

zekersteweten gaan we nog 700 WJDjes plaatsen....
Wel balen dat een topic niet meer reacties aankan, maar beter dat er een WJD2 is aangemaakt.

Vind het erg fijn om alle alledaagse dingetjes te lezen waar iedereen zich mee bezig houdt enzo en hoe alles bij de andere dames reilt en zeilt. Wel fijn om te lezen dat iedereen zo'n beetje dezelfde dingen tegenkomt en ook hoe zij die dan oplossen.

Dus, ja, vooral door blijven gaan met WJDjes plaatsen!!!

Mijn vraag: Ga je na zwangerschapsverlof weer aan het werk? Ga je dan minder werken of andere urenindeling?

Ik ga straks wel weer terug aan het werk, fulltime - dus 40 uur- maar met andere urenindeling (ipv 5 dagen kantoor, maar 3 dagen naar Amsterdam en 2 dg thuis werken via VPN). Aan de ene kant zie ik er best wel tegenop, vooral nu ik langzaamaan eraan gewend raak hele dagen bij Iris te zijn, aan de andere kant weet ik dat het voor mij heel prettig gaat zijn om weer meer onder de mensen te komen en terug aan t werk te zijn... Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Hoi hoi,

Ik blijf 3 dagen werken, maar heb in de eerste maand al 4 vrije dagen opgenomen. Begin ik lekker rustig. Dus alleen dinsdag en donderdag werken. Maar als het financieel zou kunnen zou ik of ouderschapsverlof opnemen of stoppen met werken (tijdelijk denk ik)
Maar die luxe positie heb ik niet, dus dan maar werken....

Wanneer beginnen met opvoeden? Daarmee bedoel ik ook "straf"geven.

Ik begin ermee zodra ze uit de box gaan komen, dus als ze kunnen kruipen oid.
Bij Thoon ben ik er toen ook mee begonnen en het heeft  zn vruchten echt al afgeworpen. Hoefde nooit spullen aan de kant te zetten en ook de koffie/thee en koekjestrommel kunnen gewoon op tafel. Hij hoeft overigens maar heel weinig op de "stip" (een strafmatje van de ikea hahahaha, ook makkelijk mee te nemen)

Terug
Bovenaan