Nieuw spelletje

Ik denk inderdaad dat ik ermee begin als ze gaat kruipen..
Dus als ze op ontdekkingsreis gaat dan begin ik met nee en licht straf geven..

Ze zeggen dat ze dat op die leeftijd nog niet snappen maar er zijn kinderen die het wel weten hoor!

De kleine van mijn beste vriendin is nu 11 Maanden oud.. Hij staat al vanaf een maand of 6 en begint nu langzaam ook los te lopen..
Kruipen kan ie al heel goed natuurlijk.. Als hij iets doet wat niet mag zeggen ze NEE.. Dan trekt ie een koppie en probeerd die het alsnog heel stiekem..
Hij weet dondersgoed dat het niet mag :p

Zijn er tips van opvoedprogramma's die je wil gaan gebruiken? Zijn er dingen die je heel erg hard vind enzo??

ik wil wel het stoeltje / strafhoekje gaan gebruiken. het lijkt me een goed middel. wij moesten vroeger ook op de trap. ik hoop wel dat het lukt. want ik hoor ook wel eens dat kinderen de strafhoek / stoel / stip bijvoorbeeld heel leuk vinden. maar goed dat zien we straks wel weer.
ook het hebben van regelmaat en echt even tijd voor je kindje, dus telefoon uit en niet ondertussen de post doen ofzo, maar echt enkel met je kleine bezig zijn dat willen we ook zeker gaan doen.

tja heb niet zoiets waarvan ik zeg dat vind ik te hard, maar moet ook eerlijk zeggen dat ik me er nog niet heel erg veel in verdiept heb.

Geloven jullie in de babyfluisteraar, wat vind je ervan?

Ik vond het eerst een hele hysterische man, maar na wat uitzendingen te hebben gekeken ben ik toch wel van hem onder de indruk. Vooral de reading met een autistische jongen vond ik heel fascinerend. Ik werk zelf met oa autistische jongeren en vraag me vaak af hoe hun denkwereld is, en daar gaf hij toch even inzicht in. De resultaten die hij in sommige gezinnen haalde waren ook opvallend, al zaten er ook adviezen bij die je kunt geven zonder dat je daar nu een medium voor hoeft te zijn. Hij vindt de communicatie naar kinderen toe heel belanrijk, en daar kan ik me wel in vinden!
Wij hebben onze oudste dan ook vaak verteld dat er een baby kwam, waaron die er kwam, en dat we hem, ook als de baby er was, voor altijd een hele lieve jongen vinden.

Als je een reading met Char mocht weggeven, aan wie zou je die dan geven en warom?

tip:
Neem als "strafplek"iets waar je later geen spijt van krijgt. Eerst hadden wij de trap, dat vond hij later een leuk plekje om te spelen. En op een stoeltje was ook geen succes. Toen hij later gewoon op het stoeltje mocht zitten, dacht hij dat hij straf had.

Maar dat even tussendoor hihihihi

Dan antw op de vraag:
Aan mijn moeder. Wat ik begrepen heb heeft zij een k.... jeugd gehad. Een moeder die zeer rare beslissingen nam en erg egocentrisch was. Ik zou wel willen weten wat er dan uit zo'n reading naar voren zou komen.

Indien het opvoeden niet zou lukken of gewoon als check, zou jij de opvoedpolitie uitnodigen (kan dus ook als bevestiging zijn..)??

Nee... ik ben niet iemand die graag in de belangstelling staat, dus aan een tv programma zal ik niet meedoen.
Maar als ik het idee heb dat het niet gaat lukken dan zal ik zeker wel hulp in roepen! Ik denk dat ik het eerst mijn ouders zou vragen. Op de een af andere manier hebben mijn zusje en ik altijd wel naar mijn ouders geluisterd en hebben we altijd veel respect voor ze gehad. Ik denk dat zij het dus wel goed hebben gedaan. Pas in de pubertijd werden we opstandig en wilde ik veel doen of (uit)proberen wat niet mocht. Maar dat hoort er denk ik ook wel een beetje bij :)

De tip van de stip vind ik wel leuk, ik denk dat ik het daar ook mee ga uitproberen!

Je kind wel of niet straffen als je ergens anders bent of als je vrienden/familie op visite hebt? Zoja hoe?

Wel straffen, regels zijn regels, en als je hier te soepel in bent bij visite oid weten ze dat binnen no time en gaan ze dan heerlijk over de grenzen heen. Maar, eerlijk is eerlijk, lang niet altijd makkelijk! Zit vanmorgen nog met collega's op de koffie, Roef aan de borst en dan een uitdagende peuter erbij...

Hoe vind je het dat JG ons even liet weten dat het dec forum verplaatst werd... (dus niet)???

HAHAHA

ik zat er toevallig optewachten omdat ik het wist
dat het ging gebeuren, maar de topics zijn hierheen verhuisd.
het komt opde mensen zelfaan of ze het vinden.
maar vind het dom dat ze niet zeggen.

X MARTINE

VRAAG
HETHUISHOUDEN IS NIET LEUK, MAAR WAT DOE JE HET LIEFST.
:: IK DWEIL HETLIEFST

Terug
Bovenaan