Nieuw spelletje

Nee, ik kijk er totaal niet naar uit!! Ik moet de 26ste weer, en van mij hoeft het echt nog lang niet. Ik hoop elke keer op een grote prijs in de Lotto, zodat we de middelen hebben om langer thuis te zijn. Maar afgelopen weekend helaas weer niks, dus het ziet er naar uit dat ik toch gewoon aan de bak moet. Ook weet ik hoe het is om te werken met een kindje, en dat is ook wel weer lekker hoor. Maar die middagen thuis zijn hier wel gehaast, laat thuis uit werk, kindjes geprikkeld van de drukte op KDV en te weinig slaap, zelf moe, nee, daar verheug ik me niet erg op!!

Zou jij zo'n hydrofiel lapje over je kindjes ogen leggen als hulpje bij t inslapen??

Nee dat zou ik niet durven!
Ben soms met het dekentje in bed al bang dat er iets gebeurd..
Gelukkig lukt het inslapen hier prima.. Maar ik zou naar andere oplossingen gaan zoeken denk ik!

Hoe ziet jou leven erover 10 jaar uit denk je?

Hopelijk heb ik dan nog een kindje en wonen we nog naar ons zin in ons nieuwe huis. Als het mee zit zou ik iets minder willen werken tegen die tijd en wat meer thuis zijn... Verder hoop ik dan 20 kilo lichter te zijn...hihi
Wel een raar idee hoor 10 jaar... Dan gaat Dewi al weer bijna naar de middelbare school!

Zou  je kiezen  voor een basisschool erg dichtbij of voor een die 15 minuten lopen is maar je wel meer aanspreekt?

Hopelijk heb ik dan nog een kindje en wonen we nog naar ons zin in ons nieuwe huis. Als het mee zit zou ik iets minder willen werken tegen die tijd en wat meer thuis zijn... Verder hoop ik dan 20 kilo lichter te zijn...hihi
Wel een raar idee hoor 10 jaar... Dan gaat Dewi al weer bijna naar de middelbare school!

Zou  je kiezen  voor een basisschool erg dichtbij of voor een die 15 minuten lopen is maar je wel meer aanspreekt?

Grappig, dit was voor ons echt een dilemma het afgelopen jaar!    Helaas staat er maar een basisschool dicht in de buurt, voor de anderen moet je een drukke weg over, en is ook niet te lopen. De basisschool dicht in de buurt is een christelijke school, en dat past niet echt bij ons. De school waar we het beste gevoel bij hebben is 15 met de auto hiervandaan.

Ja, en dan ga je wikken en wegen... Ik vond het een hele moeilijke keus, maar wat uiteindelijk de doorslag gaf was dat alle kindjes hier in de buurt naar de christelijke school gaan. En wat is dan leuker voor je kind? Samen met zijn vriendjes uit de buurt naar school, of als enige naar een andere? Vanuit Bor gezien hebben we hem toen toch opgegeven voor de christelijke school. Ook wel zo praktisch met Roef strakjes, ik ken veel buufies en mocht Roef slapen kan Bor altijd met iemand anders meewandelen. Bovendien kun je ook veel van elkaar opvangen, das wel leuk meegenomen!

Overigens hadden we een andere keuze gemaakt als er meer kindjes uit de buurt naar een andere school waren gegaan!

Hoe sta je tegenover borstvoeding geven in het openbaar??

ik zou kiezen voor de school die ons het meeste aanspreekt. ook al is die verder. wel wil ik er straks ook wel op letten waar de kinderen uit de buurt op school zitten. dat wordt uiteraard geen doorslaggevende factor maar we zullen er wel naar kijken. ivm vriendjes n spelen enzo.

maar gelukkig hebben we nog even voordat we een keuze moeten maken naar welke basisschool   ze moet straks. Gelukkig. Vrienden uit andere plaatsen hebben bij de geboorte al meteen een plek op een basisschool moeten bespreken. Heel bizar....

Als jezelf weggaat, laat je dan je kleine makkelijk aan papa over of komt er eerst een hele instructie voor papa voordat je weggaat??

Ik laat Shenaya met een gerust hart bij Papa achter!
Hij krijgt haar soieso al beter stil als mij :)

Die instructielijst weet hij zelf wel gelukkig!!

Er word wel eens geklaagd over onze partners.. Hoe is jou Partner met de kleine? Zijn er nu al typische dingen die hij bij de kleine doet??

Halli-Hallo!

In het begin wist hij echt niet wat hij met Iris aanmoest. Het was allemaal zo klein en teer en ze "doet nog niks". Nu Iris steeds meer op haar omgeving reageert vindt Daniël haar steeds "leuker" worden. Sinds ik een paar keer een goed gesprek met 'm heb gehad en lichtelijk pissig werd omdat ik alles alleen moest doen, pakt hij ook meer over in huis en in de verzorging van Iris.

Hij haalt haar nu zelf uit de box als ze begint te jengelen. Hij neemt haar van me over als hij 's avonds uit zijn werk komt, geeft haar dan de fles en gaat uitgebreid met haar "tutten" (knuffelen &  tegen haar aan kletsen). Ze is dan  "papa's lekker ding" of "papa's knuffelkindje".

En hij is opeens heel beschermend en verdedigend. Als ze negatief doen over mij of dat ik straks weer fulltime werk, de PPD bagatelliseren en zich teveel bemoeien met de verzorging en opvoeding van Iris.

Gister waren we bij zijn ouders om Iris aan Oma van Daniël te showen. En natuurlijk wilde Oma haar ook even vasthouden.. Daniël bleef de hele tijd eromheen hangen. Hield Oma in de gaten of ze Iris wel goed vasthad, wel goed t koppie steunde.  

Even later lag Iris in de box en toen "betrapte" ik hem erop dat hij ook over de box  hing en  Iris hem heel bewust gericht aankeek en 'm een stralende brede grijns gaf. Toen was hij de hele dag vrolijk, was  het Iris voor en Iris na. Aandoenlijk hè?  
Eén glimlach en ze smelten...

Typische dingen die hij doet? Ja hoor!
"Neuzen" (eskimo-kusjes - met de neuzen langs elkaar) en kiekeboe spelen.
En als "papa" weggaat naar zijn werk (of zelfs alleen even naar buiten) dan krijg ik een zoen en iris ook een kus en aai over haar bolletje. Dan zegt ie altijd "tot vanmiddag lekker ding, mama niet teveel plagen he?"

Al met al gaat het steeds beter.. Ik denk dat hij ook gewoon erg heeft moeten wennen aan de nieuwe rol van ons allebei (ineens niet alleen man en vrouw maar ook ouders).
Dus nog maar een rondje:
Hoe is jou Partner met de kleine? Zijn er nu al typische dingen die hij bij de kleine doet??

Kuzz,
Esther

Terug
Bovenaan