Nieuw spelletje

Als martin thuis komt uit zijn werk en hij hoort een klein geluidje loopt hij gelijk naar Dewi toe. Meestal neemt hij haar dan ook gelijk mee, want ZE WAS WAKKER!! (vaak net met een half oog...)
Volgens mij zijn het ook altijd de papa's die "gek" doen met hun kinderen. Martin is daar in elk geval ook een stuk beter in dan ik, mijn fantasie is niet zo groot. Hij maakt altijd rare geluiden waardoor Dewi gaat lachen en blaast op haar buik of in haar nek en dat vind ze ook erg leuk.

Hoelang laat je je  baby alleen  spelen?

(Ik heb soms het idee dat ik haar te weinig aandacht geef)

Finn is zo makkelijk, als ik druk bezig ben in huis kan ik hem rustig een uur in de box laten liggen. Hij ligt dan heerlijk naar zijn mobiel te kijken en te brabbelen. Meestal laat ik hem niet langer dan een half uur in de box, dan haal ik hem er wel weer even uit. Maar ik heb ook nog een dochter van 2 rondlopen die de nodige aandacht vraagt, dus Finn moet zich af en toe echt zelf vermaken. Gelukkig gaat dat prima.

Hebben jullie al plannen om op vakantie te gaan met de kleine  en zo ja, waar gaan jullie naar toe?

Ja, we hebben wel plannen, maar zonder kinderen (ik weet t, er zijn een hoop mensen op tegen)
Lekker ff met zn tweeen weg. Dat is de afgelopen jaren niet gebeurd, dus ik vind het nu wel tijd worden. Maar echt niet lang of ver, want mijn man heeft ietwat last van heimwee, en dan niet alleen naar huis, maar ook naar de kinderen. Terwijl ik dat niet heb. Ik weet waar ze zijn, dat ze heeel veeel aandacht krijgen en als er echt iets is, dat er dan gebeld wordt.
Het wordt iets naar de zon met vleigtuig, of gewoon een waddeneiland, maar heb allang geen warme vakantie meer gehad......

Leuke vraag, dus nog een rondje.
Zijn jullie al een vakantie aan het plannen? Zo ja, met of zonder kleine???

ik kan me best voorstellen dat je even zonder kleine kinderen op vakantie wil hoor. ik heb het nu nog niet, maar onze kleine is nu net 7.5 week. Maar ik weet zeker dat we straks ook wel eens een weekendje met zijn 2-en zonder haar op pad gaan. Je bent niet enkel papa en mama. dus een weekendje met zijn 2-en is denk ik ook erg goed voor de relatie.

Maar dan de vakantie plannen. Die zijn dus nu wel met zijn 3-en. We willen straks een weekje naar de zon. Portugal of Turkeij of Griekenland. Maar mocht het in mei heel mooi weer in Nederlnad zijn dan blijven we lekker hier in NL.

We gaan altijd 1 keer per jaar een 'grote reis' maken. Dit jaar zal dat wel iets anders uitpakken qua invulling, maar we gaan in oktober naar Singapore met zijn 3-en.

Vanaf welke leeftijd maak je gebruik van een opas?

Echt een oppas thuis in de vorm van een jonge meid hebben wij nog nooit gedaan. De oudste sliep ook onrustig en dat hebben we nooit aangedurfd. Dus die ging altijd uit logeren bij een van de oma's als wij weggingen, konden wij ook lekker uitslapen.
Naar een verjaardag oid gaat altijd een van ons, niet echt gezellig, maar ach, voor die paar jaartjes. En ook nu vragen we in eerste instantie de oma's, en die kunnen meestal wel, wonen ook in de buurt dus das makkelijk. Volgende week vrijdag gaan we voor t eerst een avondje samen weg, mijn moeder is er dan. Ik zorg er dan wel voor dat ze al in bed liggen. Roef slaapt gelukkig heel goed, dus ik vind het   nu een stuk makkelijker. Die zou ik bv ook bij een vriendin achterlaten met een gerust gevoel. De oudste vindt het inmiddels erg intressant om uit logeren te gaan, dat is wel erg leuk aan ouder wordende kinderen! En handig bovendien!

Laat je je kindje wel eens in de auto zitten als het slaapt en je moet een winkel in?

Nee, absoluut niet!!
Daar ben ik heel stellig in. Ik ben niet echt bang dat ze in paniek zouden raken of te warm zou worden ed. Maar als er iemand in de auto inbreekt (ik weet dat dit wel een hele bizarre gedachte is), of als iemand de auto ramt. Ik denk dat ik mezelf dat nooit zou vergeven.

Doe jij vandaag nog iets aan valentijn? Of gaat dat onopgemerkt voorbij??

Normaal doen wij er eigenlijk niks aan..
Doen meestal wat leuks op de dag dat we wat hebben gekregen met elkaar..
Gister toen ik naar bed ging moest ik eerst nog een foto maken van Papa en Shenaya samen vond ik al wel apart op dat tijdstip..

Vanochtend toen ik Shenaya uit bed haalde en haar op het aankleedkussen wou leggen lag daar een hele mooie foto van Papa en Shenaya met de tekst: Voor onze valentijn, wij houden van jou, dikke kus!

Lief he?! :D

Ik was het natuurlijk helemaal vergeten, meestal doe ik wel een kaartje geven ofzo.. Ik heb nu allemaal post-it papiertje vol met teksten door de gang heen opgeplakt..
Als hij zo uit bed komt leest hij allemaal lieve zinnetjes zoals: De beste Papa ooit enz. :p

Leuk vraag!

Nogmaals.. Doe jij nog iets aan Valentijn of juist niet?!

Ik heb, heerlijk ouderwets, een prachtige bos rozen en een doos bonbons gekregen vanmorgen, heel lief! Voor mijn man had ik een ijskrabber met handschoen. Hij moet altijd vroeg naar zijn werk, en als er ijs op de ramen zit krabt hij dat dan vast van mijn auto af zodat ik dat zelf niet hoef te doen. Als dat geen echte liefde is....

Kan nog wel een rondje: Nog verwend vandaag?

Terug
Bovenaan