Nieuwe mama's voor derde kindje deel 3!!

Hoi Marjan,

Hij bleek dus een zeldzame ziekte te hebben (weten we nu) maar hij werd geboren moet moedervlekken (dat gebeurt niet zoveel)
Met 8 maanden kreeg hij een waterhoofdje (drain erin en nergens geen last meer van)
Artsen hadden geen verklaring voor het opeens opkomen van een waterhoofdje.
(Ik dacht altijd dat je daarmee geboren werd maar het kan zo gezegd iedereen overkomen als er iets blokkeerd)
Een maand voor z'n tweede verjaardag kreeg hij een herseninfarct (ik ben nog nooit zo bang geweest, hij werd blind en was verlamd aan de linkerkant) na 2 dagen waren deze symptomen weer weg, dus uit het ziekenhuis naar huis met een bloedverdunner en toen een maand na z'n tweede verjaardag kreeg hij een hersenbloeding
(nou dat is dus iets wat eigelijk niet kan want je krijgt als je het al krijgt of het 1 of het ander)
Toen zijn de artsen in een medische encyclopidie gaan zoeken naar wat het kon zijn.
Daar kwam dus een zeer zeldzame ziekte uit, om het zeker te weten hebben ze een biopt uit z'n hersenen moeten nemen die door een anatoom pathaloog werd nagekeken en daar kwam dus uit dat het die zeldzame ziekte was.
Dat kregen we op 21 november te horen, ze konden niet vertellen hoe z'n ziekte zou verlopen omdat hij dus geval 3 was in Nederland sinds 1960 (geval ± 35 over de hele wereld sinds 1960)
Maar ze zeiden wel dat hij geen jaar meer zou leven maar wel maanden.
Helaas ging het 30 november mis, 1 december fietste hij nog en 7 december was hij overleden door de medicijnen die we hebben laten toe dienen omdat het mensonterend was hoeveel pijn hij had.
Nu weten we dat die moedervlekken bij de geboorte al de ziekte in luiden.
Want de zeldzame ziekte was dus een melanoom (kwaadaardig moedervlek) in z'n hersenen en die heeft z'n hoofdje van binnen opgegeten, vandaar dus het waterhoofdje, herseninfarct en bloeding (weten we nu)
Pigment cellen als ze goedaardig zijn zijn niet te zien op een scan of MRI dus vandaar dat ze de oorzaak van het waterhoofdje en infarct, bloeding niet konden vinden.
En pigmentcellen zijn de snelst delende cellen, ze gaan van 2 naar 4 naar 8 naar 16 naar 32, ze vermenigvuldigen met elkaar.
Dit is even een kort verhaal over z'n ziekte ik hoop dat jullie het snappen.

hoi bobbian,
alle symptomen ken ik wel.maar die zeldzaam ziekte natuurlijk niet.
wat erg zeg.
als ik iemand tegen kom met verschijnselen van bloeding of herseninfarct nou dan sta ik ook even o ja en nu !!
dan is het niet eens eigen.logisch dat je bang wordt.
maar wel goed dat je weet wat het nou is i.v.m volgende zwangerschap.

maar wat erg zeg.die klusdagen.ja sorry hoor moet het even kwijt.moet je die knop omzetten.verplicht je bed in.
ben kapot,gister avond gewerkt.die dag ervoor nog eens daarna een mug elke keer rond me kop te zoemen.
en dat bedoel ik.bij mij al heel snel dingen op te merken.me man het dus ook door.
het is net of je het met tegenzin doet.
denk je nou hup het is voor goede doel en het is maar een paar dagen.dat het moet !! makkelijk gezegd als gedaan.
hierna komt er toch een pauze.daarna gewoon wanneer het ervan komt.dan maar meer geduld gaan op brengen.
dan ben ik zo moe dat ik wil slapen.
gr marjan

Ik snap wel wat je bedoelt hoor Marjan ondanks dat ik elke keer tegen mijn man zei, kom op we gaan het doen en ik hem verleidde dacht ik stiekem ook, bah heb eigelijk geen zin maar ja inderdaad het is voor het goede doel.
Nu ik zwanger ben is de sex gewoon weer leuk en tenminste geen moetje meer.

hoi,
ja ze zeggen ook de vrouw moet niks aan haar hoofd hebben en niet moe.anders hebben ze geen zin.nou idd klopt helemaal.mannen kunnen makkelijker hun knop omdraaien.
me man weet precies hoe ik daarin ben.
ben echt ook niet iemand die de kroeg in gaat en hup sla even vent aan de haak voor een genot.ik kan dat echt niet.ik kan het jammer vinden,maar ben zo niet kan het me niet veranderen.nu hoef dat ook niet meer.natuurlijk!!!!
gisteren toch echt even gekozen voor me kussen,was helemaal kapot.me man zegt ook het is voor goede doel,maar als je het niet kan opbrengen moet je niet doen.
laat staan dat je zo meer als een jaar zo bezig bent,wordt je toch gek.sorry ik dat niet vol kunnen houden.
gelukkig wij toen besloten niet op het laatste moment te wachten.misschien is de druk een stukje vanaf omdat ik al 2 kids heb.ik nu steeds meer krijgen van nou alleen als ik zin heb,en als het in die periode raak is is dat geweldig.
ook met positief eisprong en sex.is het niet gelukt.
ben 29 dus echt haast heeft het niet.
wilde wel graag dat de jongste richting school zou gaan,maar niet te lang,want je krijgt dan onwijs je vrijheid terug,dan ben je gevecht,vrijheid/kleintje.
nu zit je nog in de luiers en in het ritme.sommige kiezen bewust voor een nakomer,kan het best begrijpen.ik zit nog steeds in het ritme van 2x per nacht me bed uit.ja die jongste komt nog steeds 2x per nacht,ligt ie te huilen,doe even licht aan laat me gezicht zien en hij gaat weer slapen.soms komt ie niet en dan nog wordt ik wakker.
heb gewoon dromen.we gaan verbouwen in november,slaapkamer maken op zolder,droom gewoon dat het niet lukt om zwanger te worden.
gewoon een teken dat je te veel mee bezig bent.
nou ik dit schrijf is het idd geen gek idee om een pauze in het lassen.
even op adem komen.storten op de verbouwen.
sorry hoor moest even kwijt.om dit soort dingen neer te gooien bij een vriendin!!! lijkt ook zo zeikerig
gr marjan

Hoi Marjan. Ik herken het wel. Ik zit op dit moment te balen dat ik nu al ongesteld ben geworden. Had het erg gehoopt dat het wel eens gelukt zou kunnen zijn, maar weer niet. Ik baal gewoon enorm. Ik wil het heel graag, maar kennelijk moet ik eerst op de proef worden gesteld en mag ik niet eens gezellig zwanger worden .... Ik zei gisteren tegen mijn man dat ik zwanger worden geen moer aan vind. Ik ben nu ook chagerijnig ervan.
Kijk, mijn man vind het ook erg jammer, maar hij wordt er niet een hele week geconfronteerd met een toiletbezoek. Ik wel, grrrrr!
Het enige voordeel is, dat mijn nod 3 dagen eerder kwam. Hoera,... snif. En ik weet het wel. Ik moet niet klagen. Ik heb 2 hele mooie dochters, terwijl sommigen er geen of 1 krijgen, maar toch. Als je zo af en toe leest: Ik ben nu al zwanger en we hadden het nog niet eens verwacht, al in de 2e ronde. JA dat wil ik ook. Ik gun het ze, maar dat zinnetje.. Ik had het nog niet verwacht, hoezo???

En inderdaad, het liefst klaag ik vandaag even tegen iedereen aan, maar ja dat doe je ook weer niet. Dus meiden, ik ben blij dat jullie er zijn.

Helaas weer op naar de volgende ronde.
Gr. mamajo.

hoi mamajo,
nou idd dat had ik ook.
dit is geen hol aan.
ben je nog aan het klussen met een positief test en dan nog is het niet raak.
bij de 2 kids was ik zo zwanger,nu krijg je het eens van de andere kant te zien.
ja als je even tegen iemand wilt afreageren is het ja joh normaal staat er 1 jaar voor hoor!!! nee daar heb ik nu wat aan zeg.dank u !!!
dus dat doe ik maar niet meer.gooi alles maar jullie neer.haha gemeen he.maar gelukkig is het wederzijds.
hup schelden maar.
maar ben weer begonnen met ovulatie testen,eigenlijk zou ik het niet doen.zo vandaag positief moeten zijn,maar nee!!! heb er nog 2 liggen misschien morgen.maar wordt er onderhand depri van.kom op met die eitjes.
gr marjan

Hai!

Ja natuurlijk moeten jullie het er hier uitgooien, daar zijn we toch voor! En ik snap het heel goed, ik werd er ook chagrijnig van!
Wonderlijk, die reacties die je soms kunt krijgen hè, zoals 'er staat een jaar voor, dus heb maar geduld'. Officieel, heel algemeen, is het misschien wel zo, maar dat is gewoon niet wat je wilt horen. Je wordt iedere dag geconfronteerd met je rode duivels, met je 'nog steeds geen eisprong', met je 'nog zoveel dagen wachten'.... soms word je daar toch gewoon gek van. En ik had soms ook totaal geen zin. Ik kreeg weleens een opmerking dat ik toch vooral blij moet zijn met mijn twee jongens. Alsof ik dat niet ben!!!!! Ook als je al kinderen hebt kun je toch een enorme kinderwens hebben!!!!
Nou ja, en dan heb je het eruit gegooid, en dan ben je het weer kwijt. Dan zucht je maar eens en dan ga je maar weer braaf wachten hè......
En ondertussen blijf ik lekker onverstoorbaar voor jullie duimen - nou maar hopen dat het helpt!

Janneke, hoe gaat het met jou en hoe gaat het met Jelle? Hoe is het gegaan maandag? Ik denk veel aan jullie.

Bobbian, ik kende je verhaal al, maar word toch weer koud bij het opnieuw lezen ervan. Wat mooi dat je dat rozenhart gemaakt hebt! Dat zal er vast supermooi uitzien! Fijn is het om op deze manier dan toch weer iets voor hem te kunnen doen hè, ik vind het heel mooi wat je schrijft over hoe jullie met hem bezig zijn en hoe hij nog steeds onderdeel uitmaakt van jullie gezin. Het is misschien wel heel vanzelfsprekend, maar ik vind het toch heel mooi....

Och meiden wat erg! Ik heb helemaal niet verteld dat ik vorige week bij de gyn zowaar een hartje heb zien kloppen! Zóóó verschrikkelijk klein - de gyn twijfelde eerst even, maar merkte toch dat het sneller ging dan míjn hartslag. Was helemaal blij het te zien!

Groetjes,
Tess

hoi tess,
wat leuk zeg,dat is geruststellend nieuws zeg.
voel je verder wel goed ???

je wordt onzeker,laat maar denk je dan,maar vanmorgen kwam weer de test met 2 strepen,dus krijg weer moed om te gaan klussen.
dat is ieder geval al iets.als dat ook niet het geval is dan wordt je helemaal onzeker.

wat zo gek ik weet niet of jullie de eisprong voelen,maar als het aan de rechterkant zit barst ik van de pijn en nu zit die pijn aan de linkerkant en dit valt reuze mee.

gr marjan

Terug
Bovenaan