nieuwe topic voor de meiden waarbij het niet vanzelf gaat.

Hoi meiden,

Als jullie het goed vinden, zou ik hier graag mee willen praten.  Al is de reden dat ik mee wil praten iets minder... Misschien dat sommige van jullie mij wel kennen van andere topics.

Januari 2013 heb ik mijn eerste mk gehad. Natuurlijk een vervelende ervaring, maar ik was gelukkig snel zwanger en heb toen een zoon gekregen. Na een jaar ging het bij ons toch weer kriebelen. In december 2014 bleek ik weer zwanger te zijn. Ons geluk kon niet op. De eerste echo's waren allemaal goed. Op naar een pretecho!! En daar werd onze grootste nachtmerrie werkelijkheid... Ons zoontje was overleden. De artsen zeiden tegen me dat het hoogstwaarschijnlijk een pech geval was geweest. Het chromosoom onderzoek bij mij en mijn man waren in orde. De artsen gaven ons groen licht om verder te gaan. We konden niet wachten en hadden weer hoop! Eind april deed ik een test en deze was weer positief! Heel blij natuurlijk, maar het was geen roze wolk waar we op zaten. Met 9 weken zwangerschap heb ik een flinke bloeding gehad, maar wonder boven wonder bleef alles goed gaan. Termijn echo, combinatietest en 16 weken echo waren allemaal goed. We zouden een zoon krijgen. Totdat ik 20 weken zwanger was en paar dagen geen leven meer voelde. We kregen de verschrikkelijke waarheid te horen dat wij weer een kindje waren verloren.  Het is nog steeds onwerkelijk wat er is gebeurd. En de hoop om nog een kindje te krijgen wordt steeds onzekerder.

We gaan nu de molen in van allerlei onderzoeken. Aanstaande donderdag de eerste afspraak met de gynaecoloogz We wachten nog wel even op alle uitslagen totdat we beslissen wat we gaan doen. Maar ik hoop dat ik hier mijn onzekerheid en angsten met jullie kan delen...

Hi meiden,

Wat fijn dat er forums als deze bestaan! Ik heb namelijk geen mensen in mijn omgeving die in zo'n zelfde situatie zitten maar lijkt me erg fijn hier elkaar te kunnen steunen!

Ik ben 25 jaar en probeer nu een jaar om zwanger te worden. Omdat ik 5 jaar geleden een hele heftige infectie heb gehad heb ik altijd het gevoel gehad dat het bij mij lastiger zou gaan.
Na bijna een jaar proberen ging ik naar de huisarts. Na veel aandringen toch een doorverwijzing gekregen naar gynaecoloog waar een kijkoperatie ingepland werd. Uit de kijkoperatie bleek dat mijn eileiders helemaal dicht zitten en niet meer doorgankelijk zijn.. Wat ik helaas al had verwacht!
Nu begonnen met IVF. Vind het erg spannend en een beetje eng tegelijk. Ik ben erg benieuwd hoe dit traject voor ons gaat lopen. Vorige week maandag ben ik begonnen met het prikken van decapeptyl. Nu is het wachten op mijn menstruatie. Ik heb nog nooit zo erg uitgekeken naar mijn menstruatie haha want dat betekend dat de punctie en vooral de terugplaatsing allemaal steeds dichterbij komen.

Heel veel succes en sterkte allemaal meiden! Ik lees graag mee met jullie verhalen en ervaringen. Ik hoop dat we allemaal snel zwanger worden!!

Hoihoi,

pffff, wat een verhalen.....t geeft mij wel t gevoel dat ik niet de enige ben, maar of ik daar nou van opbeur??

mijn verhaal so far:

Mijn naam is Susanne, ik ben 39 jaar.

ik heb een gezonde dochter van inmiddels alweer 9 jaar oud, geboren en verwekt op de natuurlijke(normale) manier samen met mijn ex-man.

relatie strandt en ik vind mijn grote liefde! Samen genieten we zo van mijn dochter dat we besluiten om er voor te gaan en samen een kindje te krijgen...

dat is nu inmiddels alweer 4jaar geleden. Ik heb altijd geroepen dat ik niet in de medische wil belanden......toch hebben we nu zo'n anderhalf jaar geleden hulp ingeroepen via huisarts, gynaecoloog en de fertiliteitspoli .

begonnen met onderzoeken, inwendige echo's,vele vele ziekenhuisbezoeken, clomid, vervolgens overgestapt op gonal-f .

conclusie: alles perfect bij mijn partner, bij mij alles uitstekend!hooguit een wat onregelmatige cyclus.dus dan maar gaan voor iui. 1e poging had geen gewenst resultaat. 2e poging zwanger! Helaas met 7 weken en 2dagen een eug, geknapt in de rechter eileider, spoedoperatie van zes uur, bijna drie liter bloed verloren......heel veel geluk gehad, maar geen baby........daarna weer groen licht, maar na drie keer ophogen van de dosis gonal-f, afgebroken met provera. Doorgaan met poging 3, weer zwanger, maar na 6weken miskraam...nu, afgelopen zaterdag 4e poging iui........en zitten we weer in de wachtweken.......pffffff, zwanger worden lukt.....nu moet het nog op de juiste plek blijven Zitten....om moedeloos van te worden, aangezien ik ooit geroepen heb dat ik stop bij40 jaar......

Hoi dames,

Ik ben even weggeweest maar weer terug :)

Helaas gewoon steeds weer ongesteld geworden maar door vakantie drukte op het werk en daarna zelf op vakantie dus ook weer wat kansen gemist zo.

Maar weer vol goeie moed gestart wel met een hogere doseering gonal dan voorheen nu 125mg ipv 75mg.

Alles leek wel goed te gaan vandaag weer voor fm geweest en geen blije goed groeiende follikels maar een mooi opgebouwde baarmoeder en twee rustige eierstokken. Dus door voor bloed prikken en ja hoor ik heb al geovuleerd. Balen weer een maand verder voordat we weer wat kunnen doen en al die rot prikken voor niets gezet. Baal er behoorlijk van.

Maar goed we gaan op de menstruatie wachten en dan op naar ronde vier.......

Femke gefeliciteerd!  Harstikke fijn zeg!

Jemig caat wat ontzettend klote!!!! 😭 onwijs veel sterkte toegewenst...

@supertje hoe gaat het nu met je? Ik mag meteen weer beginnen met iui,  gelukkig zijn ze in dit ziekenhuis daar schappelijk in.

Welkom dames, ook al hadden jullie het graag anders gezien weet dat we elkaar kunnen steunen! Ik heb toen veel aan mijn 'lotgenoten' gehad hier en ook aan de succesverhalen...

Fijne avond!

Liefs

hoi meiden..

ondertussen weer in een nieuwe ronde met nieuwe medicatie..  afgelopen vrijdag een fm gehad op dag 9.. maar het eitje wat ze zagen was nog niet zo super en was er maar 1 morgen weer een fm meting dus maar zien wat er gebeurd.. we hebben nog 2 x iui.. maar heb er een hard hoofd in..

spreek jullie snel weer..

Welkom aan de nieuwe dames. Ben hier even minder actief geweest.

Caat wat een vreselijke tijd heb jij. Ik kan je niet anders dan heel veel sterkte wensen.

@annemarie. Ik moet deze cyclus even uit zitten uiteraard. Maar gaan de volgende cyclus wel volgen. En na de eisprong pregnyl bij spuiten. Als de gyn niet weer een keer van gedachte veranderd tenminste. Bij de vorige miskraam zei hij tenslotte ook dat we gelijk door mochten met IUI. Maar omdat ik nu snel zwanger was daarna, wil hij het op deze manier proberen. Ik moet 28 september op nacontrole.

@ angel hoop dat er snel wat mag gaan gebeuren voor je. Wil je na de IUI door met IVF/ICSI?

Hee meiden..

Mag ik hier meeschrijven?  Lees al een poosje mee..

Wij zijn nou ruim een jaar bezig en tot op heden nog niet zwanger geweest.

Wel worden mn cyclussen langer en langer. Heel frustrerend!

Hebben volgende week de 1e afspraak in het zh, vind het wel spannend.

Heb zelf al een dochter van 4 uit een eerdere relatie, dit word ons 1e kindje samen.

Liefs

Terug
Bovenaan