nieuwe topic voor de meiden waarbij het niet vanzelf gaat.

Hoi meiden en welkom Dionne.

Hoe is het eefje? Wat een rollercoaster zo zeg.

Gebruiker 89. Succes met de primolut. Bij mij deed het ook niet altijd wat het moest doen en heb weleens 2 kuren gehad de 2e met een dubbele dosis.

Dionne, ik heb ook Pcos. Heb 2 kindjes mede door het gebruik van clomid. Op dag 10 was er bij mij ook nooit iets te zien. Dag 14 of 15 begonnen ze een beetje. Bij de eerste keren had ik weinig of geen bijwerkingen, maar later werd dat steeds meer en zelfs zo heftig dat ik moest stoppen.

Hier zitten we in dubio. Naast de PCOS, verhoogde trombosekans heb ik diabetes 2. Dus als ik zwanger wil worden wordt het eerst slikken en spuiten voor een eisprong, mocht ht gelukt zijn, tabletten inbrengen 2x daags om de kans op weer een miskraam te verminderen. Dan vanaf 6 weken bloedverdunners tot 6 weken na de bevalling. En de medicijnen die ik nu voor de diabetes heb, mag ik niet gebruiken in de zwangerschap. Dus dat wordt dan insuline spuiten.

Aan de ene kant zou ik het zo graag willen, maar is het verstandig? En al dat gedoe eromheen. Heb er hier 2 rondlopen en ook daar moet ik ook aan denken. Binnenkort de gyn maar eens gaan lastigvallen. Hij zal me onderhand wel missen.

Welkom Dionne! Helaas heeft clomid bij mij niet geholpen,  ook hier op dag 10 nooit wat te zien ook pas rond dag 15.

Hey supertje wat een dilemma jow...ik begrijp je wel....ik ben ook blij met mijn twee spruiten en als dit allemaal te lang duurt dan ga ik me ook erbij neerleggen dat een derde er niet in zit. ...daar word ik natuurlijk verdrietig van dus ik kan me echt goed inleven in jou.

Gebruiker ik ga duimen voor je dan!  Dupasthon is ook zo'n middeltje misschien ook nog een optie haha

Maandag dag 10 we zullen zien op de echo hoe of wat. ..

Hallo meiden,

ik ben afgelopen november gecurriteerd vanwege een mola miskraam. Helaas daalden mijn hcg waardes niet en ben ik 2 maanden geleden gestart met chemo methotrexaat injecties. Als dit allemaal achter de rug is moet ik nog een jaar onder behandeling blijven eer mijn man en ik weergoden gaan "klussen"

zijn er meer meiden, die om welke reden dan ook, voorlopig nog niet zwanger mogen worden?

liefs

Hey mola

Jeetje wat erg voor jullie! !! Dat is nog best een tijd zeg en jaar pffff ik moet me eerlijk gezegd even verdiepen in een Mola zwangerschap. Snap niet zo goed wat dat precies inhoudt...

Succes!

Groetjes Annemarie

Misschien dat het voor mijn idee weinig bloedverlies is hoor! Veeel minder als met de pil. Baarmoederslijmvlies is op dag 3 altijd weer mooi dun.

Dionne ik heb alle doseringen clomid gebruikt zonder reactie dus na 3 x over op Gonal f. Eerste ronde gonal ook geen reactie. Vd clomid werd ik wat chagrijnig en moe. Maar vd Provera werd ik erg depressief met de Primolut nergens last van.

Supertje wat een lastige beslissing zeg! Idd maar eens gaan praten met de gyn!

Hee Annemarie,

bij een mola zwangerschap is er met de celdeling iets mis gegaan, waardoor er 2x de hoeveelheid DNA van de man is en niks van de vrouw. Hierdoor ontstaan er mola blaasjes, welke het lichaam normaal vanzelf opruimt. Bij mij is dit helaas niet zo, waardoor er een persisterend Trofoblast (soort kanker aan de placenta) waarvoor behandeling met de chemo injectie methotrexaat. Ik ben nu ruim 2 maanden bezig met de kuren. Dinsdag start ik met kuur 6. Het hcg hormoon moet onder de 2 komen. Zit nu op de 3.. Dus ben er bijna!!

Het jaar wachten is omdat het weefsel terug kan groeien, daardoor blijf ik het komende jAar ook maandelijks onder controle.

liefs

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">He Lieve Meiden, </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik volg jullie al een tijdje.. Vond het een hele stap om mee te gaan schrijven op een forum dat 'als het langer duurt' heet. Maar we kunnen dat niet meer ontkennen, we zijn precies een jaar geleden gestopt met anticonceptie. </span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik zal me even voorstellen. Ik ben Renee, 26 jaar en mijn vriend is 30. Wij zijn inmiddels een jaar verder en in de malle molen van de medische wereld terecht gekomen. Ik ben in februari doorgestuurd naar de gyn omdat ik vanaf april 2015 geen enkele menstruatie heb gehad. Daar is meteen pcos geconstateerd. De eerste ronde heb ik primolut gekregen en daardoor kreeg ik een bloeding daarna 5 dagen clomid 50. Vijf keer een echo gehad zonder groeiende eitjes. Alleen heeel veel eitjes, ongeveer 50 :O! Vorige week de tweede ronde gestart, deze keer met Provera en clomid 100. Hopelijk krijg ik hierdoor een eisprong en mijn eerste kans op een zwangerschap. We houden hoop dat het goed mag komen.</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hebben jullie ook zo'n ontzettende last van je tepels gehad met Provera?</span>

<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Meiden, ik vind het knap dat jullie zo positief kunnen blijven. Ik weet dat we geen keus hebben maar toch, ik vind het knap!</span>

Mola, wat heftig wat jullie meemaken. Heel veel sterkte!

Annemarie en supertje, hoop dat er voor jullie ook nog een prachtig kindje mag komen. Of het nu de eerste of de derde is, het lijkt me net zo pijnlijk als het niet lukt!

Liefs X

Terug
Bovenaan