NOD begin december, ronde 3, eerst kindje

hallo jo en sylvia,

Ik herken heel erg wat jullie schrijven. vandaag had ik een dip en was erg depri en verdrietig omdat het weer niet gelukt is. We gaan voor de 5e ronde, soms lijkt het wel of iedereen binnen 3 maand zwanger is.
Aan de andere kant zie je hier op t forum ook wel regelmatig voorbeelden van meiden die er een half jaar tot een jaar over doen en dan toch gewoon zwanger worden. We moeten maar gewoon geduld hebben en ons best doen!
Dus we moeten hier allemaal zo rond 17-19 november aan t klussen! gezellig!

Groetjes Wietske

heej meiden,
Wat een gezellige boel is het hierzo. Vind het erg leuk om met zoveel mijn verhalen te delen, Wat een heerlijk gevoel dat je gewoon kan schrijven wat je denkt, want mijn vriend word ook wel eens een beetje gek van mijn baby verhalen.

Ook ik herken wel die jaloerse gevoelens hoor, en hoeveel ouders die ik wel niet op mijn werk (kinderdagverblijf) krijg met dat goede nieuws, van we krijgen een broertje of zusje. Heel leuk en blij ben ik dan maar wil het dan ook zo graag. Nou moet ik niet zeuren want ik ga nu pas de 3e ronde in, maar ik wilde het al zolang voordat mijn vriend ook wilde, dus ik heb het idee dat ik er al anderhalf jaar mee bezig ben, Alleen het is pas vanaf eind augustus.  Dus ik ga er maar met volle hoop flink tegen aandeze maand.

Ik gebruik geen ovulatie testen. Mocht het deze maand dus niet lukken dan ga ik ze daarna gebruiken, denk ik.

Ik denk dat ik mijn ei rond 20 november heb, als ik van 33 dagen cyclus uit gaat, want dat heb ik nu 2 keer gehad, 33 dagen. Ik verwacht mijn NOD rond 4 december.
Maar ik ga gewoon heel de maand flink aan de klus want ik heb geen idee of mijn cyclus echt standaard 33 dagen is nu of dat het nog steeds met ontpillen te maken heeft.

Ik vind het echt super spannend allemaal, want de teleurstelling word met de maand groter.
liefs hunnybun

Hallo allemaal,
Wij zitten nu in ronde 2, vorige maand klusten we om de dag in de klusperiode. Een vriendin van mij is gelijk zwanger geworden door elke dag te klussen, dus deze keer gaan we voor die techniek. Ik wil nog niet met ovulatietesten beginnen, ik wil het voor zover mogelijk spontaan houden. In een uitzending van babyboom werd ook gezegd, dat je het beste naar je lichaam kon luisteren en je krijgt vanzelf meer zin vlak voor je eisprong, maar ik heb makkelijk praten het is 'pas' de tweede echte poging en ik ben pas 25. Ik hoop ook echt dat het deze keer raak is, ik heb mijn NOD op de verjaardag van mijn moeder en dan is het ook nog sinterklaas 2 dagen erna, zou toch leuk zijn om in het nieuwe jaar goed nieuws te kunnen brengen aan je omgeving. Maar aan de andere kant, nieuw jaar nieuwe kansen als het nu niet lukt!
Succes allemaal!
Liefs Hanneke

heej meiden

Ik heb ze toch besteld, de ovulatie testen, Weet nog niet helemaal zeker of ik ze gaat gebruiken, maar denk het wel, Kon het in elk geval niet laten om ze te kopen.
De reden waarom ik ze zou gaan gebruiken is dat mijn vriend het op het moment zo ontzettend druk heeft en vooral savonds laat thuis komt en dat het om de avond klussen best wel eens heel moeilijk is. Als ik nou weet wanneer mijn eisprong ongeveer/precies is dan kunnen  we toch wat doel gerichter klussen.

En dan ook dat ik gewoon nog niet precies weet hoelang mijn cyclus is, daarom vind ik het ook wel prettig om uit te zoeken wanneer mijn eisprong is. Dan kan ik mijn lichaam ook wat meer in de gaten houden, zoals: wat voel ik als ik mijn ei heb, en heb ik dan misschien toch wat meer slijm,
Het is me nog niet echt op gevallen dat slijm, maar ik heb wel al 2 maanden een soort pijn onder in mijn buik gehad, en nu wil ik kijken of dat dan inderdaad de eisprong is.
Als ik mijn lichaam dan wat beter aanvoelt, kan ik misschien ook mijn eisprong aan voelen komen.

Ben benieuwd, ga toch ook al volgende week testen voor het geval dat mijn cyclus korter is dan 33 dagen.

We zullen zien
liefs hunnybun

Hoi,

Ik heb mijn NOD  4 december en dit wordt de eerste maand dat we er weer voor gaan. We hebben een zoontje die in december drie jaar wordt.  Een erge druktemaker dus we hebben we flink wat tijd over gedaan om te beslissen of we wel voor een tweede wilden gaan. Vooral mijn man heeft heel lang (1 jaar ) na moeten denken. Ik was er een jaar geleden al uit. Maar het hoge woord is eruit. We gaan er weer voor! Bij mijn zoontje duurde het drie maanden voor ik zwanger was. Ik hoop dat het nu weer zo snel raak is.  Ik heb de pil een maand geleden aan de kant gegooid en ben gestart met foliumzuur. Ik ben afgelopen maandag ongesteld geworden. Ik heb  een cyclus gehad van 29 dagen. De vorige keer ben ik zwanger geworden op dag 14 van mijn cyclus. Ga dus deze maand rond deze dag er flink tegenaan.  Wanneer klussen jullie?

Groet

Lies

Hallo allemaal,

Daar was ik weer na een dagje hard en erg lang werken. ik wou eigenlijk op tijd naar bed maar was toch  even nieuwschierig naar het forum!  

Mama vanStijn: Wat fijn dat jullie nu allebei achter de keuze staan  te gaan voor een tweede kindje! ik hoop ook voor je dat het weer net zo snel lukt en goed gaat.

Ik begin ook volgende week al met de ovulatie testen en ook met de reden om mijn eigen lichaam wat beter te leren kennen. Dus wat ik lees is erg herkenbaar. Ik ben zeer benieuwd  ik had ze al in huis, besteld via het internet. Aan de ene kant vind ik het ook mooi om spontaan zwanger te worden maar andere kant wil ik ook zooooooooooooooooo graag zwanger worden. haha!!
Wat lastig toch allemaal ;)

Liefs

hoi allemaal,

mama van stijn, leuk dat je ook meekletst!

Ik vind ovulatietesten gewoon handig. Als je om de dag klust rond de tijd dat je denkt vruchtbaar te zijn is dat toch ook niet 100procent spontaan??
Nu kun je gewoon blijven vrijen wanneer je beide zin hebt en   1 of 2x per ronde 'verplicht'.
Dat wil ook weer niet zeggen dat het niet leuk kan zijn natuurlijk, wij proberen er altijd een feestje van te maken, dat is ook nogeens goed voor je relatie!

We zitten allemaal straks in spanning rond 3-5 december. Zou toch een mooi sinterklaaskadootje zijn om in deze ronde zwanger te worden!!

groetjes Wietske

Hallo Mama van Stijn: welkom !

Jo_85 & Hunnybun: ik ben heel erg benieuwd of het komende maand gaat lukken,nu jullie de testen gaan gebruiken. We hebben besloten nog een maand de testen te gebruiken: heb ze nu toch en maak ze dan maar op, maar daarna niet meer.
We hebben de afgelopen 4 keer getest en steeds wist ik wanneer ik mijn LH piek had ( steeds netjes halvewege mijn cycylus). In die periode klusde we dan iedere dag, maar helaas......nog steeds niet zwanger.
Ik hoor en lees zoveel verhalen betreft het klussen: de een zegt een maand lang om de dag, de andere weer iedere dag rondom de eisprong terwijl dit wel nadeliger is voor het mannelijk zaad dat toch wel 48 uur nodig heeft om weer voldoende aan te maken en krachtiger is als je eens in de 48 uur klust dan iedere dag.
Wel heb ik de vorige maand duidelijker mijn eisprong gemerkt door het baarmoederhalsslijm, maar ook dat heeft niet mogen baten.
Deze maand gaan we het gewoon om de dag doen en dan zien we wel weer.  Als ik komende maand ook weer na 27 dagen ongesteld wordt ( ik hoop het niet ) en mijn LH piek heb na 13 dagen, dan heb ik ze niet meer nodig: dan heb ik een regelmatige cyclus. Heb ook op internet gelezen dat het kan dat je bv maandag een LH peik hebt, maar de eisprong toch pas een week later kan zijn: kan door spanning, stress en vele andere oorzaken. Het lichaam maakt dan wel het hormoon aan maar het blaasje knapt later..........
Dus we gaan komende maand gewoon om de dag klussen en houden dit vol tot aan het einde: bij vrienden van ons is het toen ook gelukt en zij had een zeer onregelmatige cyclus en geen LH peikjes............
Maar zeker zijn de ovulatietesten wel handig voor als je inzicht wilt krijgen wanneer je verwacht ongesteld te moeten worden.

Nou, half november zal het wel wat rustiger zijn hier: dan zijn we allemaal druk aan het klussen:

Zou super zijn als we allemaal dit jaar iets leuks in de schoen krijgen........babysokjes !!!!

Liefs, Sylvia

Terug
Bovenaan