Met een cyclus van rond de 28 dagen ging ik vanaf dag 9 of 10 testen. En dan vanaf dag 12 of 13 soms 2x per dag.Was negatief! Dus wel gewoon ongesteld. Het is niet anders, op naar ronde 3. Ik ga maandag (zal vast te vroeg zijn, maar ben liever te vroeg dan te laat) beginnen met ovulatietesten, wellicht dat ik daar de fout in ben gegaan de afgelopen keren en dan heb ik wat meer duidelijkheid voor mijzelf, wanneer mijn ovulatie is. Iemand nog tips wat ovulatietesten betreft? Tijdstip etc? Ik heb van die easy@home testen gekocht.
Soms was een piek echt minder dan 24u maar heb ook weleens een piek gemeten die 48 uur aanhield.
Als jouw cyclus meer dan 30 dagen is zou ik eigenlijk ook pas vanaf dag 10 starten. Kans is klein dat daarvoor al iets gebeurt.
Ik had ze in bulk besteld van Telano waarbij je dan ook meteen 10 early zwangerschapstesten kreeg. Ben daar tevreden over, werkt prima.
Je zou daarbij ook nog kunnen gaan temperaturen, maar met die info weet je dan alleen OF je een ovulatie hebt gehad en wanneer. Dat is dus geen handige om het te voorspellen.
Voor temperaturen heb je een digitale thermometer nodig met 2 decimalen (bijv sensitest) en dan elke ochtend voor het opstaan, liefst zelfde tijdstip, je temperatuur noteren (cyclus app of gezondheids gegevens in je iPhone, die zetten het in een grafiekje)
Wanneer je eisprong is geweest gaat je lijf progesteron aanmaken en daardoor stijgt je lichaamstemperatuur ong 0,3 graden. Als je geen temperatuur stijging waarneemt dan is er een grote kans dat je niet hebt geovuleerd.
Het is wel een taakje dat je elke dag moet uitvoeren dus daar moet je maar net zin in hebben.
Laatst bewerkt: