NOD December 2023

Ik had ook onregelmatige cyclus en inmiddels gediagnosticeerd met pcos maar het beste is om te beginnen met testen rond dag 10 ongeveer en let evt op je slijm afscheiding... Als het draderig wordt dan komt het eraan.. hoe meer cyclus je doet hoe meer je door krijgt wanneer je het beste kunt starten..

Vandaag helaas ongesteld na de eerste IUI .. op naar de volgende.. succes allemaal deze maand
Oh wat vervelend jouw diagnose. Hopelijk mag je snel zwanger worden, ik duim voor je.

Bedoel je met testen ovulatie test? Mijn cyclus heeft een variatie tussen 32 en 42 dagen, dus weet niet zo goed of ik uit moet gaan van de langste of kortste cyclus.

Oh wat vervelend jouw diagnose. Hopelijk mag je snel zwanger worden, ik duim voor je.

Bedoel je met testen ovulatie test? Mijn cyclus heeft een variatie tussen 32 en 42 dagen, dus weet niet zo goed of ik uit moet gaan van de langste of kortste cyclus.
Je moet altijd uitgaan van je langste cyclus. Maar volgens mij is het ook goed om met een cyclus van meer dan 35 dagen te gaan controleren of je wel een eisprong hebt gehad. Zou je zelf kunnen gaan doen door te temperaturen. Elke ochtend, ongeveer rond dezelfde tijd met een thermometer met 2 decimalen. Als je na je LH-piek een stijging ziet van ong 0,3 graden heb je een eisprong gehad.

Voorzichtige gefeliciteerd!

@Daniëlle Q
Bijzonder. Misschien opeens een langere luteale fase?
Met temperaturen krijg je wat meer duidelijkheid OF je een ovulatie hebt gehad. Sommige cycli rijpt het follikel wel, maar springt hij niet. Dat noemen ze een persisterend follikel. Heb ik ooit gehad. Daar volgt dat vaak een heftigere menstruatie op. Is niks ernstigs, maar gebeurt soms.
Jaa,, geen idee,, ik weet eigenlijk niet of een langere luteale fase echt bestaat?

Temperaturen zie ik niet zo zitten met wisselende diensten en al 2 kleine kinderen thuis, een zelfde tijdstip is daarmee haast niet haalbaar.

Ik moet het maar gewoon afwachten, ik denk dat ik stop met testen tot zaterdag/zondag.. ik geloof niet echt meer dat ik zwanger zou zijn nu.. gewoon maar wachten op de menstruatie..

Hoi allemaal, wat mooi om te lezen hoe iedereen hier met elkaar meeleeft.

Wij hebben deze maand besloten ook voor ons eerste kindje te willen gaan. De wens was er al langer, ik ben in mei dan ook gestopt met de pil, maar het moment dat we er echt klaar voor zijn is er nu dan ook echt. Mijn cyclus kwam na het stoppen met de pil direct opgang, maar is wel ongerelmatig. Hierdoor is mijn eisprong ook wat lastiger te voorspellen. Afgelopen week heb ik mijn menstruatie gehad dus nu zal de eerste keer eraan komen dat wij het kunnen gaan proberen. Ik ben al bij de huisarts geweest die me de nodige tips heeft gegeven. Maar ik vroeg me af of er meiden zijn met ervaring van een onregelmatige cyclus, hoe is jullie ervaring met het vinden van de dag waarop de ovulatie plaatsvindt?

Ik wens jullie allemaal veel succes, ik zal vast niet de enige zijn die dit een heel spannende fase vindt
Ik heb ook onregelmatige cyclus, tussen de 30 en 39 dagen...
Ik houd nu zoveel mogelijk signalen bij in een app. Die geeft ook een voorspelling van een mogelijke eisprong aan. En ik heb al paar keer ingevuld tijdens de cyclus hoe mijn afscheiding is. Daar krijg ik ook inzicht in. Ik zit nu in 3e ronde voor 2e kindje. En ik gebruik verder nog geen ovulatie testen. Ik heb zoiets eerst ontspannen ermee bezig zijn. Ovulatie testen kunnen altijd nog.

Ik heb ook onregelmatige cyclus, tussen de 30 en 39 dagen...
Ik houd nu zoveel mogelijk signalen bij in een app. Die geeft ook een voorspelling van een mogelijke eisprong aan. En ik heb al paar keer ingevuld tijdens de cyclus hoe mijn afscheiding is. Daar krijg ik ook inzicht in. Ik zit nu in 3e ronde voor 2e kindje. En ik gebruik verder nog geen ovulatie testen. Ik heb zoiets eerst ontspannen ermee bezig zijn. Ovulatie testen kunnen altijd nog.
Daar ben ik inderdaad ook mee bezig sinds ik gestopt ben met de pil, bijhouden van mijn cyclus in een app, oa ook de afscheiding goed in de gaten houden. Dat geeft me al wel wat inzichten.

Ik wil ook het ook in eerst instantie zonder ovulatietesten proberen. Snap heel goed als mensen het wel gebruiken hoor, maar voor mij geeft dat voor nu nog iets teveel "druk". Probeer er inderdaad ook ontspannen in te gaan de eerste rondes.

Ps. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn gebruikersnaam kan aanpassen haha? Ik krijg het maar niet gevonden.

Jaa,, geen idee,, ik weet eigenlijk niet of een langere luteale fase echt bestaat?

Temperaturen zie ik niet zo zitten met wisselende diensten en al 2 kleine kinderen thuis, een zelfde tijdstip is daarmee haast niet haalbaar.

Ik moet het maar gewoon afwachten, ik denk dat ik stop met testen tot zaterdag/zondag.. ik geloof niet echt meer dat ik zwanger zou zijn nu.. gewoon maar wachten op de menstruatie..
Volgens mij is de variatie in folliculaire fase groter. Luteale fase wordt soort van standaard op 14 dagen gezet, maar er zijn best wel wat vrouwen waarbij dat korter is. Langer dan 17 dagen komt bijna niet voor heb ik ergens weleens gelezen.

En temperaturen is zeker een gedoe. Ik was ook niet heel strikt en sloeg weleens een dag over, maar zag uiteindelijk wel die stijging na ovulatie heel duidelijk. En zelfs innestelingsdip!

Daar ben ik inderdaad ook mee bezig sinds ik gestopt ben met de pil, bijhouden van mijn cyclus in een app, oa ook de afscheiding goed in de gaten houden. Dat geeft me al wel wat inzichten.

Ik wil ook het ook in eerst instantie zonder ovulatietesten proberen. Snap heel goed als mensen het wel gebruiken hoor, maar voor mij geeft dat voor nu nog iets teveel "druk". Probeer er inderdaad ook ontspannen in te gaan de eerste rondes.

Ps. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn gebruikersnaam kan aanpassen haha? Ik krijg het maar niet gevonden.
Prima toch? Ik snap dat wel. Het kan inderdaad wel wat druk leggen op het moment en die ene dag.

Gebruikersnaam aanpassen kan als je op het bolletje bovenin klikt (naast inbox) en dan Account details.

Terug
Bovenaan