NOD December 2023

Hoi!

Gefeliciteerd voor alle zwangeren deze maand/ronde :) Leuk om mee te kunnen lezen.

Zelf zit ik nu in m’n eerste ronde voor derde kindje. Bij m’n oudste 2 duurde het beide 10 maanden, dus ben benieuwd!

Vanaf 8 dpo had ik een heel weeïg en moe gevoel. Eigenlijk zoals ik me herinner van de vorige zwangerschappen. Nu ben ik 13 dpo. Dat weeïge gevoel is minder, maar nog wel super moe. Sinds vanochtend ook wat krampjes dus ik vrees dat ik wellicht ongesteld ga worden morgen of overmorgen (zaterdag 16 dec is nod).

Heb al 2 vroege testen gedaan begin deze week maar die waren allebei super wit.

Gek, dat lijf… Geduld hebben is dan ineens ook zo moeilijk!

ik had vandaag met afvegen wat rozig bloed ( zeker geen vers) en daarna later met afvegen oud bruinig bloed een beetje... 4 dagen te vroeg zou pas 18de normaal gesproken mn Nod hebben... zit op ong 9 Dpo nu als ik t goed heb ( had 5 dec ovulatie wss) dus nu maar afwachte of het doorzet.. baal wel een beetje ..
Ik wil geen valse hoop geven maar er is ook altijd nog een kans dat het een innestelingsbloeding is geweest. Ik had dat bij mijn dochter met 9DPO en nu weer op 8DPO.
Het gemene is dat je dat op dit moment gewoon niet zeker weet. Het kan letterlijk 2 kanten op met zo’n signaal.
Als het bloeden helemaal stopt en niet doorzet dan zou ik rond 12 of 13 DPO misschien testen met een early.

Ik wil geen valse hoop geven maar er is ook altijd nog een kans dat het een innestelingsbloeding is geweest. Ik had dat bij mijn dochter met 9DPO en nu weer op 8DPO.
Het gemene is dat je dat op dit moment gewoon niet zeker weet. Het kan letterlijk 2 kanten op met zo’n signaal.
Als het bloeden helemaal stopt en niet doorzet dan zou ik rond 12 of 13 DPO misschien testen met een early.
Ja ik w8 idd gewoon af.. miss dat het morgen wel doorzet.. zo niet ga ik toch niet eerder testen dan mn nod op aankomende maandag..

Hi allemaal,

Al lange tijd meegelezen met alle berichten en nu toch ook zelf maar een berichtje. Ik en mijn partner zijn al ruim anderhalf jaar bezig en dit is de laatste ronde voordat we in januari gaan beginnen met IUI. Mijn NOD is maandag aanstaande (18e) en ik hoop zo dat het is gelukt. Op 3 december had ik een mooie positieve ovulatietest. Normaal gesproken veel last van PMS gerelateerde klachten maar deze week alleen heel emotioneel, gisteravond lichtroze afscheiding en dat zorgde alweer voor verlies van vertrouwen omdat ik bang ben dat dat niet van een innesteling is maar van een aanstaande ongesteldheid. Het wachten is telkens zo’n uitdaging.. fijn om hier m’n verhaal te kunnen doen :)

Hi allemaal,

Al lange tijd meegelezen met alle berichten en nu toch ook zelf maar een berichtje. Ik en mijn partner zijn al ruim anderhalf jaar bezig en dit is de laatste ronde voordat we in januari gaan beginnen met IUI. Mijn NOD is maandag aanstaande (18e) en ik hoop zo dat het is gelukt. Op 3 december had ik een mooie positieve ovulatietest. Normaal gesproken veel last van PMS gerelateerde klachten maar deze week alleen heel emotioneel, gisteravond lichtroze afscheiding en dat zorgde alweer voor verlies van vertrouwen omdat ik bang ben dat dat niet van een innesteling is maar van een aanstaande ongesteldheid. Het wachten is telkens zo’n uitdaging.. fijn om hier m’n verhaal te kunnen doen :)
Welkom! Is inderdaad fijn om hier wat steun en medeleven te krijgen en soms het goede nieuws te kunnen delen.

Geduld wordt inderdaad steeds weer flink op de proef gesteld. En helaas stopt dat ook niet na een positieve test want dan krijg je weer allemaal andere mijlpalen waar je op moet wachten (echo, nipt etc)

Ha allemaal,

Mijn NOD was afgelopen zaterdag, maar vooralsnog geen positieve testen en ook nog niet echt ongesteld. Sinds gisteravond is er wat rozeverlies, maar nagenoeg niks eigenlijk. Vanmorgen 1 druppel oud bloed verloren, en hierna ook nagenoeg niks.. heel af en toe wat rozige afscheiding.. maar minimaal...

Ondertussen is dit cyclusdag 41, en ben ik 6 dagen overtijd... ondanks dat ik met ovutesten mijn piek had gevonden (23 nov), weet ik nog altijd niet waar ik aan toe ben...

Iemand die dit herkend? Iemand ervaring met een langere luteale fase? Ergens hoop ik natuurlijk nu dat dit een innestelingsbloeding is, maar nu de cyclus al zo lang duurt geloof ik dat niet echt meer... hopelijk breekt morgen gewoon eindelijk de menstruatie door... dan kan ik aan de nieuwe cyclus beginnen,, deze heeft lang genoeg geduurd...

Ha allemaal,

Mijn NOD was afgelopen zaterdag, maar vooralsnog geen positieve testen en ook nog niet echt ongesteld. Sinds gisteravond is er wat rozeverlies, maar nagenoeg niks eigenlijk. Vanmorgen 1 druppel oud bloed verloren, en hierna ook nagenoeg niks.. heel af en toe wat rozige afscheiding.. maar minimaal...

Ondertussen is dit cyclusdag 41, en ben ik 6 dagen overtijd... ondanks dat ik met ovutesten mijn piek had gevonden (23 nov), weet ik nog altijd niet waar ik aan toe ben...

Iemand die dit herkend? Iemand ervaring met een langere luteale fase? Ergens hoop ik natuurlijk nu dat dit een innestelingsbloeding is, maar nu de cyclus al zo lang duurt geloof ik dat niet echt meer... hopelijk breekt morgen gewoon eindelijk de menstruatie door... dan kan ik aan de nieuwe cyclus beginnen,, deze heeft lang genoeg geduurd...
Je zou het beste even met een (huis)arts kunnen overleggen maar die optie die ik eerder noemde van het persisterende follikel is een mogelijk scenario. Daarbij kun je ook een LH piek meten, maar als het eitje dan niet springt en langer blijft zitten dan gaat de rest van de kettingreactie niet in werking.

Ze zeggen ook dat bij een cyclus van 35+ dagen de kans groot is dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden.

Iets anders zou ik ook niet kunnen bedenken. Als je nu een menstruatie krijgt kun je er wel op rekenen dat deze heftiger is dan normaal.
Ik heb dit een keertje gehad in 2018 en toen ook onderzocht in het ziekenhuis door de gyn en die kwam toen met deze uitleg bij mij.

Terug
Bovenaan