NOD en negatieve test

Hoi Babymama,

Met mijn zoontje gaat het nu heel goed. Vorig jaar (hij was toen 2,5) is hij nog wel geopereerd aan zijn arm/schouder omdat ze bang waren dat zijn schouder aan het vergroeien was..heeft toen spierverlegging gehad en bot in schouder afgezaagd en opnieuw gezet en heeft toen 10 weken gips gehad in de 'hallo'stand..maar nu gaat het echt heel goed en heeft al een paar maanden geen therapie gehad, toevallig is de fysio gisteren geweest maar die was echt heel tevreden.

De tweede zwangerschap heb ik wel heel erg geprobeerd te genieten maar juist toen kwam de operatie van mijn oudste ertussen en dan wordt je elke dag er meer mee geconfronteerd en dat vond ik wel erg moeilijk, maar gelukkig had ik echt een goede vk (bij ons in het z'huis) en die namen mijn verhaal heel serieus. Heb een aantal gesprekken met gynaecologen gehad en iedere 4 weken groeiecho's...maar voor mezelf had ik al heel gauw de keuze klaar, ik durfde geen normale bevalling aan en met 32 weken hebben we in samenspraak met de gyn. een ks gepland en toe viel er een hele last van mijn schouders....

Mij werd wel verteld dat inleiden grotere risico's geeft op kunstverlossingen en aangezien mijn zoontje met vaccuumpomp is geboren en daar het letsel mee heeft opgelopen heeft ons dat doen beslissen voor ks..
Sorry, heel lang verhaal, maar hoe is het met jouw zoontje?
Groetjes Inge

Hoi Inge,

ik vind het prettig om ook verhalen van anderen te lezen, juist omdat het niet vaak gebeurt en je er in de omgeving dus weinig herkenning in vind.
Ik merk wel dat een aantal mensen vaak vraagt hoe het nu is, maar dat het lastig uit te leggen is hoe het precies gaat. Vaak vragen ze: maar nu gaat het toch goed en dat blijft toch zo? Ja en nee dus.
Het gaat wel goed hoor. Hij is nu 9 maanden en zou met 5 maanden geopereerd worden omdat hij nog geen biceps activiteit vertoonde. (zijn vingers heeft hij al vanaf het begin wel kunnen bewegen). Toen we kwamen voor de voorbereidende onderzoeken op de operatie, hebben ze toch activiteit gemeten en de operatie afgeblazen. Afgelopen september misschien weer een operatie omdat hij zijn arm niet goed naar buiten kon draaien, deed hij in september weer precies genoeg om toch niet geopereerd te hoeven worden. Nu weer in april, we zullen zien.
Ik vroeg me af of jou zoontje ook zo vaak viel en dan ook meteen altijd op zijn hoofd. Dat valt ons echt op. Hij heeft gewoon minder evenwicht en kan zich met links niet opvangen, dus dan weer een bult of tand door de lip.
Ook heeft hij niet gekropen, was hij laat met gaan zitten, heeft hij nu nog vaak moeite met overeind komen, kan hij niet de draai beweging maken om uit een beker te drinken, kan hij zijn arm niet zo ver omhoog doen als de andere en nog meer kleine dingen. Zo waren we laatst in het zwembad en valt me meteen op dat zijn schouder zo anders is.
In het begin ben ook ook heel bang geweest voor een hersenbeschadiging omdat hij zoveel druk op zijn hoofd heeft gehad. Maar hij is een bijdehandje dus daar zijn we niet meer bang voor.

Jij wist dus toen je zwanger was van de tweede pas laat dat het een keizersnee zou worden. Zou ik ook erg onrustig van worden. Ik wil dit risico gewoon niet meer nemen met een kindje. Ben ook bang dat ze zeggen we kijken hoe zwaar het wordt en beslissen dan. Maar bij de jongste zaten ze er 1,5 pond naast! Dus daar vertrouw ik niet zo op.

Hoe gaat dat met een geplande keizersnee? Wachten ze tot je weeen krijgt of plannen ze van te voren een datum? Ben namelijk bang dat als de weeen eenmaal beginnen ze geen tijd meer hebben een ks te doen. De vorige was er nl ookal binnen 2 uur na de eerste wee. Helemaal in de weekenden en 's nacht ben ik bang dat ze te laat bellen ofzo.

Maar goed, ook weer een heel verhaal en erg prettig zoveel herkenning te vinden.

Liefs babymama

Hoihoi,

Hier ff een kort berichtje van een nog steeds koortsig typje. Sjee wat voel ik me belabberd zeg, heb continu rond de 40 graden koorts. Het lijkt erop dat er bij ons deze maand sprake is van natuurlijke anti-conceptie, maar ja daar doe je niks aan. Kan me voorstellen dat jullie het fijn vinden om ervaringen uit te wisselen mbt jullie kids. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord had. Wel van een gebroken sleutelbeentje. Inge ben jij momenteel zwanger of bezig zwanger te worden van een 3e? Nou ik ga maar weer eens ff plat. Oh ja Diedoes, ik moet nog wel ff wennen aan je nieuwe naam.

Liefs,

mij

Hoi,

Mijn zoontje was best wel snel met veel dingen, hij tijgerde met een maand of acht de hele kamer door (wel gestimuleerd door de fysio) en ging met 13 maanden los lopen.
Ik kan me niet herinneren dat hij veel viel, lijkt juist momenteel meer dan toe ie kleiner was..hij is nu trouwens 3,5..Dat draaien met de hand herken ik wel met het drinken, en dat zijn schouder er heel anders uitziet herken ik ook zeker en dat de arm veel minder omhoog kan en waarschijnlijk alleen in gebogen stand dat herken ik ook.
Mijn zoontje was er ook zo een hoor, dan moesten we weer vvoor controle en dan was het net weer goed genoeg dat we weer een paar maanden weg konden blijven..hij glipte er steeds tussendoor met de operaties, behalve dan vorig jaar voor zijn schouder, helaas, maar het heeft wel echt resultaat gehad!
Mij zoontje is wel echt een doorbijter en heeft nooit een dag geklaagd over zijn gips of over zijn arm..hij is er helemaal aan gewend en weet niet anders..

Ik wist al wel eerder hoor dat als ik een ks wilde het goed was, maar definitief doorgegeven met 32 weken. Maar met 17 weken heb ik een orienternd gesprek gehad met de gyn. van ons ziekenhuis en kreeg van hem te horen dat als ik een ks wilde het goed was maar hij wilde wel de groei bijhouden dat als het kindje eventueel heel klein zou zijn ik het wel zelf zou mogen proberen.
Ons ziekenhuis heeft ons gewoon heel goed begeleid en zagen de ernst van het letsel van de oudste zeker in.....(weet niet waar je woont, maar ons ziekehuis is echt een aanrader, Antonius Nieuwegein). Trouwens lopen jullie in Heerlen, wij nl. wel.
espritfreak: ik ben niet zwanger en voorlopig ook niet meer van plan maar zag een oproepje van diedoes staan over keizersnedes en heb daarop gereageerd en zodoende kwamen we erachter dat onze kindjes hetzelfde hebben en het komt gewoon zo weinig voor dat het fijn is om eens iets van herkenning te lezen..het gevoel dat je niet de enige bent.....en jij? bezig zwanger te proberen worden?

Jeetje, weer een lang verhaal......
groetjes Inge

Hoi dames,

Espritfreak: jeetje nog steeds zo ziek. Je hebt het aardig te pakken. Maar misschie had je je eisprong al gehad en is het deze maand nog mogelijk. Onze kindjes hebben inderdaad iets dat niet zoveel voor komt en het gevolg van zo'n bevalling kan idd ook een gebroken sleutelbeen zijn, maar de gevolgen daarvan zijn gelukkig veel minder. Dat geneest vrij snel. Onze jongetjes hebben kapotte zenuwen en dat herstelt of niet of heel moeilijk. De eerste paar maanden kunnen ze nog aan elkaar groeien en dan niet meer, vandaar de blijvende problemen.
Moet ook nog even wennen hoor aan babymama, maar vond het wel toepasselijk. Doe lekker rustig aan en beterschap.

Inge: merk je nu nog veel van zijn arm of wordt dat minder (of juist meer)? Het is zo onvoorspelbaar hoe het over een paar jaar zou zijn, dat vraag ik me wel vaak af.
Wij gaan naar amsterdam, en zijn daar ook erg tevreden over. In april moeten we weer. De fysio is sinds december ook niet meer wekelijks, maar af en toe dat is dus al een vooruitgang. Ze zegt ook dat hij nu zoveel zelf doet dat ze niet echt wat toe kan voegen ook omdat hij nog te jong is om gericht oefeningen te doen.
Ben jij lid van de ep nederland? Ik nog niet maar zit er wel over na te denken.

groetjes babymama

Hey ladies!

Vandaag de dag eindelijk zonder koorts begonnen dus ik hoop dat 't zo blijft.

Inge, wij zitten op dit moment in ronde 2 voor ons 3e kindje, wij hebben al 2 meiden van 4 en 1 1/2.

Babymama, jouw klusdagen zitten er weer aan te komen, je bent weer fit genoeg om aan de klus te gaan ?

Vandaag is m'n dag begonnen met tussentijds?? bloedverlies. Had ik vorige maand ook al last van, nog nooit geen last van gehad en nu 2 maanden achter elkaar??  Is voor mij wel weer een teken dat een lichaam maar raar in elkaar zit. Vorige maand had ik het bloedverlies op dag 30 en werd op dag 50 ongi. Nu dus op dag 25 bloedverlies, ben dus benieuwd hoe m'n cyclus deze keer weer gaat lopen.

Groetjes en alvast een fijn weekend!

Hoihoi

Tuurlijk merk ik elke dag dat zijn linker arm anders functioneert dan zijn rechter, maar we zijn al zo blij met hoe het nu gaat, mensen die het niet weten zien het ook niet aan hem..maar hij heeft natuurlijk die ingewikkelde operatie gehad en daarvoor had ik wel het gevoel dat het slechter ging maar nu gaat het echt super!
Wij hebben dat ook gehad met de fysio..wat je kunt doen en heel goed is, is  zwemmen en naar peutergym, dan worden ze op een leuke manier uitgedaagd om hun arm te gebruiken..maar ik weet dat wij echt niet mogen klagen met het resultaat dat wij hebben en dat deze operatie ook nog weleens andere resultaten geeft.

Wij zijn niet lid van de verening. In de eerste twee jaar na de bevalling heb ik er wel aan gedacht en ben lid geweest van een msn groep, maar dat is niets voor mij...ik ben heel positief ingesteld en sommige mensen stelden zichzelf als slachtoffer van de situatie op en zo ben ik niet..Iedereen gaat natuurlijk anders met deze dingen om, maar ik vind contacten als dit leuker. Maar hoe de vereniging is weet ik dus niet, mss is het wel heel fijn hoor om daar antwoorden op sommige vragen te vinden.

Nou, dames ik hoop dat jullie je weer wat beter voelen en mss wel zwanger zijn/worden deze maand, want dat zou natuurlijk wel geweldig zijn!
Wel drukke gezinnen gaan dat worden voor jullie, allebei voor de derde...Soms denk ik ook nog weleens mss nog een kindje en dan mss een meisje na twee boys!
Ach ja, wie weet....
Groetjes inge

Terug
Bovenaan