NOD februari 2020

@hetmeisje ja toch altijd weer afwachten op welke dag het exact komt he? Delen jullie de uitslag van die ovulatie testen met je vriend? 

@anneanne en @lott spannend voor jullie allebei! Die 2 weken na de eisprong vind ik altijd het ergste. Hopelijk gaan ze een beetje snel voorbij!
@idk irritant zeg, hopelijk komt het idd snel! En dan die vreselijke wachtweken in!  
 
 
Ik had een vraagje en vroeg me af of jullie even met mij mee konden denken! We zijn nu bezig met de 1e ronde, dus veel dingen zijn nog nieuw! Nu vroeg ik mij af op hoeveel dpo ik nu zit. Ik had zondag 19/1 een 's ochtends een positieve ovulatietest en ik denk dat ik mijn eisprong voelde in de nacht van zondag op maandag. Zit ik dan vandaag op 6dpo, 7dpo of 8dpo? Tellen jullie vanaf het moment dat je een positieve ovulatietest had, of vanaf het moment dat je de ovulatie echt had? 

En verder, wanneer gaan jullie testen? Testen jullie altijd pas op de dag dat je ongesteld moet worden? Of daarvoor al? Ik merk dat het wachten zo lastig is! 
 
DaantjeK, hee! Ik zit pas in mijn tweede ronde maar had de eerste ronde ook last van een stuk ongeduld zijn. Mijn lichaam hield me ook goed voor de gek maar ik werd eerder ongesteld dan ik dacht, dus heb niet meer echt kunnen testen. Mijn idee nu is om twee weken te wachten na mn eisprong, maar ben benieuwd of ik me in kan houden. Als ie daarvoor positief is kan het namelijk alsnog mis gaan met innestelen en dan ben ik helemaal blij voor niks. Aan de andere kant zou ik t ook graag willen weten dat we wel goed zijn in de bevruchting maar dus niet in het innestelen dus ik weet het niet zo goed.
 
De dames hier testen over het algemeen wel vroeg wat ik zo voorbij zie komen. 
 
@daantjek, ik houd altijd de test aan en dan 14 dagen verder. Maar bij de één is die lf ook weer korter dan de ander. Ik heb altijd precies 14 dagen.
En ja het is beter te testen na je nod.. Maar daar heeft iedereen wel moeite mee ?
 
@Lott & SuusX
Zoo vervelend dat wachten! Maar moet zeggen dat ik me er nu nog wel redelijk relaxt onder voel (ten opzichte van vorige week, toen was ik er zooo veel mee bezig). Merk wel dat mijn darmen erg rommelen en wat van slag zijn, en ik voel wat steekjes soms ten hoogte van mijn baarmoeder. Maar probeer het voor mijzelf wat te relativeren, want hoeft helemaal niks te betekenen.
Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat we zaterdagochtend evt een test gaan doen samen, tenzij ik denk nog te kunnen wachten tot maandag. Denk dat mijn NOD op de maandag dan is.
 
 
Houden jullie rekening met alcohol in de fase tot je nod? Ben net door schoonouders uitgenodigd om te komen kaasfonduen, die eten dat uit een pakje maar weet niet of er alcohol in zit. En mn schoonouders weten nog van niks en dat wil ik graag zo houden ?
 
@Lott, ik houd er zelf rekening mee maar alcohol wat in gerechten zit ben ik dan wel wat minder streng! Ik eet nog wel risotto waar ook wijn in zit. Ik heb nu in deze week geen alcohol gedronken. 
Weet echter wel van veel mensen dat zij gewoon alcohol drinken tot de NOD. Dus doe vooral waar jij je zelf goed bij voelt! Denk zelf dat het allemaal niet zo kwaad kan die ene keer. 
 
Ik drink zelf ook ook niet. Maar ben er helemaal mee gestopt. Alle beetjes helpen denk ik dan maar. Maar in warme gerechten is het grootste gedeelte al verdampt dus kan dan geen kwaad hoor! 
 
Terug
Bovenaan