NOD februari 2020

@lott je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt! 
zelf ben ik niet zo streng met geen alcohol drinken. Het kan zo nog maanden duren voor een zwangerschap lukt en jezelf constant vanalles ontzeggen kan het dan heel zwaar maken. Dat vond ik in ieder geval. De eerste rondes vond ik het nog niet zo erg en zelf wel een beetje speciaal dat ik dan die dingen niet meer mocht. Voelde allemaal heel echt alsof ik al zwanger was. Maar nu drink ik wel af en toe een drankje, het maakt het voor mij echt wel wat makkelijker als ik mezelf niet constant alles ontzeg terwijl ik nog niet eens zwanger ben. 
 
Hoi allemaal! Ik meld mij ook graag aan. Ben in september gestopt met de pil. Toen cyclus van 36, toen 34 en laatste keer 41. Dus nog wel te lang en onregelmatig.
Dit wordt onze eerste ronde. Volgens de flow app zal de ovulatie zijn op 8 februari en NOD op 23 februari. 
 
Zo wat veel positieve ovulatie testen al!
@daantje als je je eisprong voelt is dat het meest betrouwbaar. De ovulatietest geeft namelijk alleen stijging van het hormoon aan. Het is dan iig in de 36 uur daarna. 
Ik wil deze ronde ook op anderen symptomen gaan letten zoals cervixslijm zodat ik niet elke keer die duren testen moet gebruiken voor een week lang. Iemand daar ervaring mee? 
Morgen mag ik naar de dokter, ik ben benieuwd of ze me kan helpen en of ik wat onderzoeken kan krijgen vanwege de heftige pms. ? 
 
En ik doe weer mee.. Wij gaan ronde 5 in.. heel gek dat het nu langer duurt, bij de eerste in de eerste rond raak. En dan verwacht je tegen beter weten in dat het weer zo gaat. Dus moet even schakelen wel merk ik. Was er afgelopen maand gelukkig wel iets minder ermee bezig. Succes allemaal! Duimen voor 2 streepjes! NOD is 26-2.
 
@Fleurbo ja ik deel de uitslag wel van de ovulatietesten. Dan doen we even extra ons best en anders kan er soms een week tussen zitten... En dan mis je wss net je moment 
@Lott lastig die alcohol maar in eten is dat wel verdampt en het is zo pril dan nog. Ik drink gewoon een wijntje oid tot mijn ovulatie. Daarna drink ik niet meer. Maar ik hoef maar 8 dagen te wachten... Verder blijf ik wel alles eten totdat ik een positieve test heb... Want tja ik ben ook nooit echt ziek geworden van gerookte zalm bijvoorbeeld.. Maar bij alcohol denk ik dat is sws niet goed voor je natuurlijk..
@Daantjek ik tel vanaf dat je de ovulatie echt voelde. Mijn Flo app doet ook altijd een dag later mijn ovulatie zetten als ik een positieve ovulatietest heb. 
 
@nalaa je zou kunnen tempen. Dan zie je ook duidelijk in tenp je eisprong . Ik let inderdaad op afscheiding.  Meestal als het wittiger word, kan je eisprong eraan komen. 
Aankomende zaterdag nod.vind het heel spannend. Deze maand veel meer mee bezig dan vorige maand. Iedere keer die steekjes in mijn borst en liezen.. so irritant.
Qua alcohol betreft. Het is heel lastig. Voorheen deed ik na eisprong niet drinken. Maar op den duur ding ik het wel weer doen. Je moet jezelf er prettig bij voelen
 
 
 
@Fleurbo, ja mijn vriend wil wel graag weten wanneer de smiley zichtbaar is dus ik vertel het wel.
Deze twee weken zijn inderdaad het ergste!! Na de afgelopen menstruatie had ik zoiets van wel even relaxen je kunt toch niks, rond de ovulatie doe je er alles aan dat het lukt. En nu kun je 2 weken helemaal niks en is het afwachten en hopen.... Maar ik ga wel alle "kwaaltjes" negeren. Dat heeft mij vorige maand zo genekt, dat wil ik niet.
Qua alcohol dat drink ik niet maar inderdaad in eten is het verdampt grotendeels. Maar zoals mensen al zeggen, kijk wat voor jou prettig voelt Lott! 
Qua tellen tel ik 14 dagen na mijn smiley. Wanneer ik test is afwachten. Afgelopen maanden al eerder getest omdat ik het niet kon laten. Ik ga proberen te wachten tot een dag na mijn NOD maar of mij dat lukt is de vraag. Ik merk dat mijn vriend mijn test gedrag soms wat frustrerend vind en mij doen die witte testen toch een beetje pijn.
 
Hallo dames,
wij zitten nu pas in de eerste ronde, en ik ben er dmv ovulatie testen achter gekomen dat rond 16 Jan mijn ovulatie was. Ik zou dus aankomende zaterdag mijn NOD hebben. 
maar op een of andere manier voelde ik al vanaf het begin dat het raak was.. ik dus, zo ongeduldig als ik ben, vanochtend een vroege test gedaan. Deze is vanaf 4 dagen vantevoren maar ik ben ook pas 5 dagen voor NOD nu.
maaar ik zie toch echt een hele vage 2e lijn!!!!??? Pfff ik geloof het gewoon bijna niet. 

ik weet ook dat t eigenlijk niet slim is want er kan nog zoveel mis gaan. Maar dit bewijst denk ik wel dat het klopte wat ik voelde.
We hebben overigens wel al een kindje, dus ik herkende wel een aantal symptomen!
nu toch maar weer afwachten, dus eigenlijk is er niet heel veel veranderd.
ik zou trouwens echt niet weten hoe ik een afbeelding hier toe kan voegen.. want hij is mega  groot dan.. is er iemand ie dat wel weet?   
 
Groetjes 
 
Terug
Bovenaan