Demuis als mijn NOD er aan komt denk ik uit zelfbescherming 'gaat m niet worden meis, duurt meestal bij een eerste lang en je bent al wat ouder!'. Ik heb mij voorgenomen pas te testen als ik niet ongesteld ben geworden op de geplande datum. Ik wil al jaren een kindje, maar ik hou er uit pure zelfbescherming rekening mee dat t misschien niet zo snel gaat lukken. Als ik heel erg denk aan 'misschien deze maand wel!' dan ben ik bang dat ik gek word. Los laten is iets wat ik heel moeilijk vind (in meerdere aspecten van mijn leven) en ook echt heb moeten leren.Ik probeer daarom heel veel ontspanning te vinden in andere zaken. Dus ik kruip achter de naaimachine, lees een boek, ga sporten..etc. Ik temperatuur niet, ik gebruik geen ovulatietesten. Ik kan dat niet, want dan word ik gek en ben ik te gespannen richting mijn vriend. Ik kijk echt vol bewondering naar dames die het wel consequent bijhouden en berekenen, heel knap! Ik kijk alleen een beetje naar de kalender, geef bij mijn vriend aan welke 1,5 a 2 weken er echt serieus geklust moet worden en dat is het. Maar wie zit ik er over 4 rondes anders in hahaha.