NOD januari 2019

Hoi dames, Ik lees al een tijdje mee met jullie en wil graag iets aan jullie voorleggen!Sinds juni 2018 ben ik gestopt met de pil. Sindsdien een onregelmatige cyclus van 35 tot 45 dagen. Afgelopen maand een cyclus van 30 dagen. Sinds deze maand serieus bezig met een poging te wagen met behulp van ovulatietesten.. Op 23, 24 en 25 december heb ik positieve ovulatietesten gehad, dit was op dag 10/11/12 van de cyclus dus dacht ik eindelijk weer een korte cyclus te krijgen van 24 of 25 dagen.. Maar nu heb ik op 31 december en 01 januari weer positieve ovulatietesten, zie foto's. Zou ik dus op 23, 24 en 25 december geen eisprong hebben gehad en dus weer een late eisprong op dag 17 gehad hebben? Of...?Ook heb ik al 2 vroege zwangerschapstesten gedaan omdat ik dus dacht op dag 10 mijn eisprong te hebben en dus mijn nod op 5 of 6 januari te hebben. Maar als ik net mijn eisprong heb gehad dan is mijn nod pas 15 januari maar wat is dat op 24/24/25 december dan geweest? Graag jullie advies, bah onzekerheid. ?

Wat vreemd zeg. Je zou bijna denken dat ze nu positief uitslaan dan omdat je zwanger bent. Maar de testen zijn neem ik aan wit. Heel apart lees graag mee wat andere hiervoor ervRingen hebben

Bedankt voor je reactie Anemoontje! De zw-testen zijn inderdaad spierwit en daardoor ben ik nu wat gefrustreerd omdat ik niet weet welke datum ik moet aanhouden. ;-) 

Een ovulatie test is GEEN zwangerschapstest. Ee ovulatie test meet je LH waarde en een zwangerschapstest je HCG, niet beide en ook niet andersom!  Het kan zijn dat je een langere fase hebt tot je eisprong en dat hij daarom nog steeds aanslaat. Was de testlijn echt donkerder? En mijn temperatuur is vandaag weer omhoog gegaan en nog geen menstruatie, maar ook een spierwitte zwangerschapstest. Wordt er echt gek van. Nu maar ontspanning zoeken met mijn man en dan hopen dat het of positief is of de menstruatie komt want deze onzekerheid is echt heel vervelend. 

I know, maar op 23, 24 en 25 december waren de lijnen echt goed donker. Vervolgens 5 dagen een negatieve test en nu vanaf 31 december weer ontzettend positief.. Ik vind het nu erg lastig om in te schatten wanneer ik nu wel of niet mijn eisprong heb en of mijn nod datum komend weekend is of wel pas over 14 dagen.. Nee, niet met ochtendurine, de ovulatietesten doe ik omstreeks 11.30 uur. Voor jou ook ontzettend vervelend en frustrerend Rosly. Ik hoop dat je wat afleiding en ontspanning kan vinden en jij ook snel duidelijkheid krijgt!

Hmm, dat is lastig dan inderdaad. Heb je naar je afscheiding/slijm gekeken?  Daaruit kan je ook erg veel halen omtrend eisprong etc. Heb je gekeken wat andere meiden/vrouwen zeiden die meerdere keren positieve ovulatie testen hebben gehad?

Terug
Bovenaan