NOD januari 2019

Hier morgen NOD! Vroege testen doe ik niet aan - echt niet goed voor je. Veel beter even te wachten en dan echt zekerheid te hebben! Na maanden van teleurstelling (dan dacht ik aan de symptomen écht te merken zwanger te zijn - maar nee, dan werd het toch een menstruatie) heb ik met mezelf afgesproken geen waarde meer te hechten aan bepaalde symptomen. Opgeblazen gevoel? Komt waarschijnlijk door de oliebollen! En wat gerommel in mijn buik? Niet zo gek na de kerstkransjes en other stuff! Zoiets - proberen het nuchter te bekijken zeg maar ;). Niettemin toch wel weer spannend wat morgen zal gaan brengen.

Lindax.  Spannend zeg.Ik kom van Nod december af. Waar ik dus helemaal geen nod had, maar gewoon een lange cyclus. Zou volgens de ovulatietest als ik het mag geloven en mijn ei echt is gesprongen op 12 januari Nod moeten hebben. Dus wie weet.Temp is zeer wisselend.  Ene keer 36.4, dan 36.5, dan 36.1, 36.8, 36.6 en vanochtend weer 36.4. Heb na de ovulatietest 2 keer een dip gehad van 36,1. Dat lijkt mij ook niet goed toch? Had wel met de positieve test ook gespannen borsten en zere tepels. 

Rosly. Ach meis. Wat een drama. Heftig. Voor zowel jou als je man. Ik hoop dat je snel weer hersteld bent van de klapper die je hebt gemaakt.Heel veel sterkte en een spoedig herstel. 

Hi meiden!Ik hoop dat het bij iedereen snel mag lukken. Zelf zit ik nu in ronde 4 en heb sinds gisteren ineens allemaal velletjes op mn tepelhoven, zijn ze gevoelig en is zelfs wind vervelend.  Ik heb dit echt nog nooit eerder gehad maar uit eerdere rondes weet ik dat het niet altijd is wat het lijkt! 11 januari is mijn nod, even afwachten nog dus! Heeft toevallig iemand anders dit ook of gehad? Misschien is het nog wel van het ontpillen? Ik duim voor iedereen! 

Vanaf wanneer het verstandig om zwangerschapstest te doen? Ik heb een hele regelmatige cyclus. En dan beter zelf of bij de huisarts? Of misschien wel beide?ik heb zwangerschapstesten ingekocht ook ovulatie testen maar heb me er helemaal niet in verdiept. Ik vind het allemaal zo’n gedoe en ik ben bang dat het dan een obsessie wordt. Of dat ik het verkeerd interpreteer en het anders had moeten doen..  er is zoveel informatie..herkennen mensen dit? 

Hi Ladies,** sorry, lange persoonlijke post op komst **Momenteel heb ik het zwaar en ik wordt gek van mn lijf! Afgelopen zaterdag en zondag wat helder rood bloed verloren (innesteling denk ik) en sinds dien ook misselijk, emotioneel en voel me gewoon off... Nod is ergens tussen gister en zondag en heb nog niet durven testen...Ik heb 2 gezonde vrolijke meiden (4&6) en ben van de zomer zwanger geweest van een zoontje. Helaas heb ik met 15wk de zwangerschap moeten afbreken ivm een letale gen afwijking waarvan ik drager ben. Dat was zwaar, maar toen het weer goed met ons ging hebben we sinds november besloten om het weer te proberen... daarvoor steeds een cyclus gehad van 27d, maar november gaf 31 dagen met op d24 ook iets bloedverlies en toen pas weer op dag 31 bij echte menstruatie.Bij de eerdere zwangerschappen heb ik nooit innesteling bloed gehad, ik schrok er ook best wel van!Nu heb ik dat dus weer gehad en gisteravond, na het zwemmen, redelijk wat oud bloed & slijm bij afvegen, wat verder ook niet doorzet... herkent iemand dit?Het is ook allemaal erg emotioneel op het moment omdat ik as zondag uitgerekend zou zijn van ons zoontje*** nogmaals Sorry voor de lange post ***@rosly: wat erg voor je! Sterkte!

Jeetje wat veel berichten als je even 2 dagen niet kijkt haha. Ik kan niet iedereen meer volgen wat er gezegd is hierdoor helaas.Rosly wat heftig zeg, veel sterkte! :-(Ik herken echt zoveel dingen in die jullie zeggen, haha. Bij elk symptoom denken van "oh ja dat is ook een zwangerschapssymtoom"! Vreselijk haha. Ik probeer daar maar niet teveel mee bezig te zijn, want veel symptomen kunnen ook makkelijk iets anders zijn. Als ik nu kijk heb ik ook wel 4 symptomen: Niet fit, erg moe, brandende tepels en rommelige onderbuik. Maarja dat kan ook wat anders zijn ;-) Nog even afwachten helaas.. wel fijn dat iedereen een beetje hetzelfde heeft, het lijkt dus heel logisch.

Hee dames! Ik ben nieuw op dit forum en ik moet zeggen dat ik het echt heel fijn vind om verhalen te lezen van anderen die hetzelfde gevoel ervaren omdat ik soms het idee heb dat ik er in de ‘normale wereld’ niet zo goed over kan praten. Al mijn hele leven heb ik heel sterk het gevoel en de wens dat ik later mama zou willen worden. Inmiddels ben ik 25 en klaar met mijn studie en ook in een gelukkige relatie. Mijn vriend is iets ouder maar heeft deze wens eigenlijk minder sterk gehad, met name vanwege praktische bezwaren. Al maanden, sinds het afronden van mijn studie, denk ik bijna nergens anders aan. Begin december ben ik gestopt met de pil maar hebben we het nog wel een maandje veilig gedaan. Na 10 jaar aan de pil had ik wel het geluk van een normale cyclus (28 dagen). Gelukkig hebben we aan het eind van dit jaar dan besloten ervoor te gaan. Mijn NOD staat hiermee op 17 januari. Man, wat is dit een spannende tijd!Ik hoop dat we allemaal snel goed nieuws hebben, heel fijn dat we er zo toch over kunnen praten..

Terug
Bovenaan