NOD januari 2019

Hoi! Na een paar weken meelezen meld ik mij ook. Zit nu in ronde 1. Voor de kerst gestopt met de minipil en de 30e ongesteld geworden (4 dagen) . Geen idee hoe lang mijn cyclus is. Vanaf mijn 14e ongeveer aan de pil en tussendoor spiraal gehad. Ben vanaf de 10e ovulatietesten gaan doen en eigenlijk alleen de 12e een heel vaag streepje gezien. NOD zal rond de 27e liggen. Vind het allemaal zo spannend!
Heb niet het idee dat mijn lichaam moet ontpillen ofzo, gezien mijn menstruatie ook al zo terug snel kwam. 

mttm dankje ben ook super blij had het echt totaal niet verwacht zo onwerkelijk! 
Hoop dat jij ook snel positief mag testen! Als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent nog een testje wagen? Misschien maak je minder hcg aan? 

Vraagje voor de dames die temperaturen.. ik snap echt niks van mijn temperatuurkaartje. Na eisprong steeg mijn temperatuur mooi naar 36,9. Bleef 2 dagen zo en begon al meteen te zakken. Nu cd 24 (10dpo) en vammorgen weer 36,3. Kan wel janken, waarom blijft mijn lijf niet gewoon warm? Ik bedoel, het is toch normaal dat je lichaam wat warmte behoudt ik het 2e deel van je cyclus? Ongeacht of je nu zwanger bent ja of nee. Heb ook wel al slecht geslapen de laatste 2 nachten, en die hoge temp was alleen na 2 nachten goede slaap. Heeft dat zoveel invloed dan? Kan slechte slaap er op die manier voor zorgen dat je niet zwanger wordt? De temp van nu is zo laag, daar kan niks innestelen denk ik. Wat denken jullie?
2d7vkmp.jpg

Vannacht en tot nu toe nog geen menstruatie hier, ook geen menstruatieklachten. Mijn temp is ook nog hoger dan normaal (36,1), vanochtend weer 36,8.
Zo spannend nu 

Hoi mandareintje,
Wat naar dat je zo in zit over je temperatuur! Er zijn een paar basisregels die belangrijk zijn: elke dag om dezelfde tijd temperaturen (als ik twee uur later temp dan normaal, is hij 0.2 hoger dus dat heeft dan bijvoorbeeld geen goed beeld), elke dag op dezelfde manier (rectaal of oraal) temperaturen en gedurende minstens 3 minuten. Daarbij op een thermometer die op twee cijfers na de komma een resultaat geeft. Misschien doe je dit allemaal al wel hoor, dat weet ik natuurlijk niet ;) 
Je temperatuur kan door allerlei dingen van slag zijn: ruzie met je man, slecht slapen of juist heel goed slapen, laat naar bed, alcohol, stress enz. Alles waardoor het "gewone" wordt doorbroken. Bij elke vrouw is dit weer anders. Als je een paar maanden temperatuurt, weet je vanzelf wat voor jouw lichaam een storing geeft.
Het blijft altijd lastig. Ik temperatuur nu ongeveer 3 jaar (eerst als anticonceptie methode) en ik kwam deze maand weer iets tegen wat ik niet kon plaatsen. Tijdens mijn blaasontsteking was mijn temperatuur extreem laag. Ik kon en kan dat niet verklaren. Dat moet je een beetje kunnen accepteren: je ziet de grote lijnen maar kan niet alles precies plaatsen.

Nog gefeliciteerd voor alle zwangeren van deze ronde, ik heb het idee dat het er best veel zijn geweest! Volgens mijn 'reguliere' cyclus zou ik a.s. woensdag ongesteld moeten worden en dus eventueel (hopelijk) donderdag kunnen testen. 
Ik dacht afgelopen tijd steeds, ach dan wacht ik toch gewoon tot die donderdag.. maar nu het moment daar is? Man, wat vind ik dit spannend. Ik zit mezelf ook allerlei zwangerschapskwaaltjes aan te praten. Gister had ik licht rozige afscheiding, vanochtend duizelig (niet misselijk) toen ik opstond enzovoorts.
Ik weet dat ik nuchter moet zijn want dit is officieel pas rond 1, maar ik merk gewoon dat je er mentaal helemaal door geobsedeerd kan raken. Wat zouden jullie doen? Braaf donderdag afwachten of er toch eerder een testje tegen aan gooien (en zoja, welke dan)?

Meer mensen met NOD op korte termijn?

Terug
Bovenaan