NOD januari 2019

Ik sluit me hier aan, spannend. Ik heb pas maandag 21/01 mijn NOD, maar ik heb veel last van rugpijn dat ik een zwangerschap eerst wilde uitsluiten voor ik een fysio op zou gaan zoeken (en natuurlijk ook omdat ik veel te nieuwsgierig ben). Zit nu met een - weliswaar zeer lichte - positieve zwangerschapstest in mijn handen. Hoop zo dat het positief blijft! Maar even afwachten nog ... 

Hoi Dames,
Ik vroeg mij wat af,
elke cyclus heb ik na de vruchtbare week wat trekkingen in mijn buik, soms gespannen borsten en lage rugpijn heb ik eigenlijk sowieso heel vaak. Deze dingen die ik voel heb ik dus altijd en dan denk ik dus.. geen ander gevoel in mijn lichaam na de vruchtbare week dus het zou wel niet raak zijn. (Zelfs voor de innesteltijd denk ik dit al) Geen andere gevoelens dus alles is daar zoals het altijd is. Ik heb dit al vaker gevoeld en ben nog nooit zwanger geweest dus dat kan het niet zijn en mijn menstruatie komt gewoon weer over een tijdje.
Dit vind ik best jammer, want mijn hoop is eigenlijk de 3e week van mijn cyclus al weg. Wat me gauw ook een teleurstelling geeft. Ik weet het die hoop kan killing zijn maar wat zijn we zonder hoop. Wat ik me afvroeg is, zijn er ook dames die zich gewoon hetzelfde hebben gevoeld en die zwanger zijn/waren? 
Dat je lichaam dus de dingen laat voelen die je altijd hebt en bv zelfs voor NOD menstruatie tekeken en dat het dan toch raak was? 

LisaMartine dankjewel voor je lieve reactie. Het was toch echt ongesteldheid! Voor ons begint ronde 8 dus nu. Of nou ja, misschien houden we het voorlopig even voor gezien. Ik mag/kan de komende week niet werken en heb tijd nodig om te herstellen. Ga dit inderdaad stapje voor stapje doen en die zwanger-willen-worden-stress gaat daar niet bij helpen. Ik snap nu wel dat mijn lijf geen kindje wil herbergen als ik mentaal in de kreukels ben.

Hey Eliesa wat jammer dat je zo snel de hoop verliest. Maar misschien ook een soort zelfbescherming? Ik moet zeggen dat ik in mei/juni een miskraam heb gehad en no way dacht dat het raak zou zijn überhaupt. Ik voelde niks anders. Althans, niks bewust. Pas later kreeg ik last van bijv gevoelige borsten en emotionele buien. Maar ik ben sowieso een gevoelig typje haha. Heb wel paar x gehad dat ik goede hoop had en dingen voelde die niks bleken te zijn. Ook ken ik dames die niks anders voelde dan anders in het begin en toch zwanger raken. Dus geef de hoop niet op ook als het niet anders voelt. Het hoeft niks te betekenen :) 

PippaLotta denk goed aan jezelf! Stress kan je inderdaad niet gebruiken nu en alleen maar super sterk en goed van je dat je eerst voor jezelf kiest! ?

LisaMartine Bedankt voor je berichtje. Ik denk idd ook een soort zelfbescherming. Ik heb me vorige rondes echt voor de gek gehouden en 1x 6 dagen over tijd geweest, toen hele erge pijn en ongesteld geworden. Ben ook zo emo mensje dus tja daar kan ik ook niks mee. Gewoon weer afwachten en afleiding zoeken, blijkbaar is dit nu mijn maniertje geworden. Het is niks, en als het wel zover is verras me maar :) Wat verdrietig van je miskraam, hoop dat je dit een plekje kan geven en het ook voor jou gauw raak is. 
Pippalotta Wat naar dat je je zo voelt. Ik wou je toch even zeggen dat ik het knap vind dat je naar jezelf luistert en langs de huisarts bent gegaan! Zelf heb ik een aantal jaaaaren terug een hele nare burn out gehad. Ik ben na de eerste paniek aanvallen gewoon door gegaan met alles. En daardoor heel lang uit de running geweest en nooit meer hersteld zoals het was (qua spanning dragen, prikkels verwerking concentratie enz). Nu was er ook wel meer aan de hand dan stress, dus schrik niet. Maar ik wou hiermee alleen zeggen dat het nu misschien heel naar voelt, maar hoe eerder je op de rem drukt hoe sneller je weer fijner gaat voelen. En geloof me, je gaat je echt weer fijner voelen :) Hoe naar je je ook voelt. Zie de huisarts/psycholoog als investering in jezelf, super knap van je dat je luistert naar je lichaam. Misschien ben je gauw weer jezelf nu je even tot rust gaat komen en valt dan alles op zijn plek. Zonder druk! Huil praat rust herstel. Veel sterkte en succes liefs! 

Goedemorgen dames, 
ik ben nieuw hier en wil graag wat aan jullie voorleggen. 
Mijn NOD is 26 januari, volgende week pas. Maar nu heb ik al een paar dagen ongesteldheidsgevoel en wat lage rugpijn.  
Het is nog maar de 1e ronde, maar ben we super veel mee bezig. Dat vind ik erg vervelend, maar ook lastig niet te doen. 
Iemand misschien tips? 

Terug
Bovenaan