NOD januari 2023

Hey allemaal, 
Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb tot nu toe nog nooit zelf iets geschreven. 
Wij proberen sinds maart 2022 voor ons eerste kindje maar tot hier dus zonder succes. Ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren en ik heb er soms helemaal geen vertrouwen meer in dat het ooit wel gaat lukken.
Ik heb een tijdje ovulatietesten gebruikt maar heb deze weer aan de kant gelegd omdat ik voelde dat ik er hierdoor te veel op gefocusd was.  
Mijn NOD ligt nu ongeveer op 4 januari. Ik heb nooit getest voor mijn NOD maar twijfel nu toch gelet op de feestdagen. 
Zou ik 31 december testen zodat ik weet of ik een glaasje kan drinken? Maar misschien ben ik dan weer zo teleurgesteld en ben ik helemaal niet in de sfeer om oud en nieuw te vieren...
Hoe doen jullie dit? 
 
Hier ook de kerstdagen goed doorgekomen. Wel met wat wijntjes hier en daar. Volgens de 28-dagen cyclus zou ik 19e mijn eisprong gehad moeten hebben. Ik het 18e een positieve OV test maar verder niet meer getest. Ik hoop stiekem dat mijn cyclus iets opschuift en dan mijn eisprong 1 óf 2 dagen later is geweest. We hebben pas op de 19e voor het eerst seks gehad. Dus eigenlijk verwacht ik er niet teveel van deze maand en is de kans dat het nu wel gelukt is nihil met zo weinig klussen..

Ik begrijp je struggles Sarac. Mijn NOD staat ook op 2/3 januari. Vooraf testen levert bij mij een te grote stress teleurstelling op. Ik ga dus gewoon afwachten. Wel/niet een glaasje drinken ga ik last-minute beslissen. Tot noch toe heb ik steeds 3 a 4 dagen voor nod wat spotting bloed. Als dit gewoon komt zoals normaal kies ik er denk ik voor het los te laten. Mocht er geen druppel bloed te bekennen zijn dan ga ik mezelf inhouden denk ik.
Deze maand sowieso geprobeerd het meer los te laten. Ik zit wat minder op het forum. Ben druk bezig met het boeken van een vakantie. In het kader van nog niet zwanger dan maar een verre reis boeken van het voorjaar en wat positiviteit behouden. En goede afleiding van de feestdagen. Mocht het binnen 2 maanden niet lukken zijn we een jaar op weg en willen we eerst op vakantie voor we naar de dokter stappen.. 
 
Hoi Allemaal,
Ook ik lees al een tijdje mee. En nu toch besloten om mee te praten.
Wij zijn sinds augustus gestopt met de pil.
Nu was het in oktober raak, hadden we nog niet zo snel verwacht.
Helaas is dit een vroege miskraam geworden. We geven niet op en hopen weer snel zwanger te worden. 
Helaas 1e kerstdag weer ongesteld geworden, terwijl ik allemaal symptonen had dus het was een lichte teleurstelling. Inmiddels al weer 2x ongesteld geworden na de miskraam. 
Mijn nieuwe NOD zal rond 22 janurai liggen. 
Ik had al wel voor de kerstdagen getest ook vanwege het feit of ik wel of geen wijntje zou drinken. Er zijn dus wel een paar wijntjes genutigd. 
 
Welkom Nici, wat vervelend van de miskraam maar wel fijn dat je cyclus zich snel weer hersteld zo te horen? 
Oh jongens ik ben zo misselijk vandaag. Ik weet 99% zeker dat het van het kerstdiner komt veelsteveel gegeten of zal het toch die ene procent..???
 
Hey @nici
Wat naar van de mk, ik heb er ook een gehad in november en sindsdien 1x ongesteld geweest. Zometeen op controle, benieuwd wat de eitjes doen .. of niet.. 
Succes de komende ronde! Hopelijk lukt het in januari wel bij iedereen.
Ik heb sinds de mk 1x gedronken, voel de behoefte ook niet meer. Een alcoholvrij speciaalbiertje smaakt me ook goed. Maar snap dat iedereen daar zijn eigen keuzes in maakt, bij mij is vooral de behoefte weg niet vanwege de grote wens.
 
Mijn nod schuift nog verder op. Helaas geen gewenste groei.. nu hogere dosering en hopen op het nieuwjaarsweekend. Even balen maar wie weet geeft dit de boost die het nodig heeft..
 
Hallo allemaal, ik sluit weer aan deze maand. Heb toevallig vandaag een positieve ovulatietest dus verwacht mijn menstruatie zo rond 11 januari, maar gezien het gerommel met mijn cyclus de laatste maanden geen idee of dat juist is?
 
Unwritten Ohh nee wat balen!! welkom Nici heel vervelend van de vk.. mijn nod kan naar 10 Januari maar heb niet echt veel hoop want door de drukke dagen amper tijd voor elkaar gehad ?
 
Terug
Bovenaan