NOD januari 2024

Wij zijn ook begonnen met het grote avontuur om proberen zwanger te worden en zitten nu in de eerste ronde.

Ik heb onregelmatige cyclussen, met de afgelopen maanden (sinds het stoppen met de pil eind mei) cyclussen van 32-42-34-36-42 dagen. Het is dus echt nog een beetje uitvogelen voor ons. Ik probeer het allemaal een beetje los te laten, maar merk al in deze eerste ronde dat het met die onduidelijkheid in cyclus niet altijd makkelijk is. Ik gebruik ook (nog) geen ovulatietesten. Voor mij is dat wel een zekere druk die het minder prettig maakt dus proberen het eerst nog door in de periode waarin de ovulatie plaatsvindt geregeld het bed in duiken. Nu vinden we dat nog leuk haha!

Met een variatie van 10 dagen in de cyclussen ga ik nu dus wel een spannende periode tegemoet. Waarin ik een ruime week heel hard hoop dat mijn menstruatie uitblijft. Dus ik doe mee in deze ronde en uitgaande van mijn langste cyclus tot nu toe is mijn NOD 18 januari.
 
Ik begon pas weer met ovulatietesten als ik mijn menstruatie had gehad.

@Ing123 dat moetje is inderdaad niet fijn. Hopelijk komt er duidelijkheid in je cyclus. Welke ronde zit je nu?
Heb jij ook weleens gehad dat jij een menstruatie oversloeg? Ik ben in augustus gestopt met de pil en eigenlijk vanaf oktober pas echt bewust ermee begonnen. Dit is dus ronde nummer 3
 
Hoi
Ik had dinsdagavond heel licht bloedverlies maar wel echt heel weinig
Gister en vandaag iets meer maar dat stopte weer met wat bruine afscheiding dus waarschijnlijk wel een ongesteldheid geweest dus weer naar een volgende ronde ergens in februari voor de damesmet een positieve test gefeliciteerd en degene op het wachtbankje succes met wachten. Ik ga duimen voor jullie
 
Wij zijn ook begonnen met het grote avontuur om proberen zwanger te worden en zitten nu in de eerste ronde.

Ik heb onregelmatige cyclussen, met de afgelopen maanden (sinds het stoppen met de pil eind mei) cyclussen van 32-42-34-36-42 dagen. Het is dus echt nog een beetje uitvogelen voor ons. Ik probeer het allemaal een beetje los te laten, maar merk al in deze eerste ronde dat het met die onduidelijkheid in cyclus niet altijd makkelijk is. Ik gebruik ook (nog) geen ovulatietesten. Voor mij is dat wel een zekere druk die het minder prettig maakt dus proberen het eerst nog door in de periode waarin de ovulatie plaatsvindt geregeld het bed in duiken. Nu vinden we dat nog leuk haha!

Met een variatie van 10 dagen in de cyclussen ga ik nu dus wel een spannende periode tegemoet. Waarin ik een ruime week heel hard hoop dat mijn menstruatie uitblijft. Dus ik doe mee in deze ronde en uitgaande van mijn langste cyclus tot nu toe is mijn NOD 18 januari.
He dames, eerder deze week berichtte ik bovenstaande. Het is onze eerste ronde en ik ben nog een beetje zoekende. Dus wellicht heeft iemand hier ervaring met mijn volgende vraag.

Vandaag is voor mij dag 31 van mijn cyclus. Ik heb variatie in mijn cyclus gehad tot 42 dagen, dus vandaar dat ik bij mijn NOD ook uit ga van de langste cyclus, wat nu dus 18 januari is.

Nou vroeg ik me af: heeft het met een normale zwangerschapstest al "zin" om eerder dan die 42ste dag te testen? Ik ben me bewust dat je in deze periode van alles voelt in je lichaam omdat je er zo bewust mee bezig bent, maar ik heb een paar symptomen (misselijkheid en gevoelige borsten) die ik normaal rond mijn menstruatie niet heb. Zoals gezegd het is de eerste ronde dus nog aan het uitvogelen allemaal
 
Heb jij ook weleens gehad dat jij een menstruatie oversloeg? Ik ben in augustus gestopt met de pil en eigenlijk vanaf oktober pas echt bewust ermee begonnen. Dit is dus ronde nummer 3
Heb ik 1x gehad dat ik zeker weet (in 2.5 jaar). Maar dus wel cyclussen die erg varieerden. En bij sommige kon ik met ovulatietesten wel een ovulatie ontdekken. Niet bij alle.
 
Terug
Bovenaan