NOD januari 2024

Ik lees meestal gewoon mee, maar hier wil ik toch op reageren. Zelf heb ik ook altijd al een onregelmatige en vaak lange cyclus gehad. Natuurlijk kan je het altijd bespreken met de huisarts, maar het heeft mij zelf totaal niet in de weg gezeten bij zwanger worden, dus het hoeft geen probleem te zijn (zodat je je hopelijk niet onnodig zorgen gaat maken). Was 18 jaar aan de pil voor mijn eerste zwangerschap.
Goed om te horen en uiteraard ook belangrijk om te benoemen. Het was niet mijn intentie om mensen bezorgd te maken, maar meer iets om ook even aandacht voor te hebben.

Zelf helaas 2 jaar niet/nauwelijks een cyclus gehad na 7 jaar pil gebruik en zelfs een atrofie aan baarmoederslijmvlies opgelopen wat gelukkig met de tijd wel uit zichzelf hersteld is. Heb om me heen ook veel vriendinnen met cyclus issues gehad na hormonale ac. Uiteindelijk vaak wel goed gekomen maar er kan wel wat tijd overheen gaan. Ik vind persoonlijk dat hier vanuit de medische hoek niet altijd goed voorlichting over is.
 
Bij mij kwam de diagnose pcos om de hoek kijken na een jaar (bij het proberen voor onze eerste kindje) dus kan natuurlijk ook medische oorzaak hebben..

Denk dat je vooral moet letten op evt afscheiding die kan wijzen op ovulatie, als dat er mogelijk niet is tijdens je cyclus dan toch proberen te kijken bij een volgende cyclus of je een eisprong kunt vinden ...
 
Ik heb de afgelopen 3 nachten alleen maar gedroomd over positieve zwangerschapstesten. Mijn hemel, hoezo ik ben er teveel mee bezig en ik zou het op zn beloop laten. Haha lukt me niet...
 
Goed om te horen en uiteraard ook belangrijk om te benoemen. Het was niet mijn intentie om mensen bezorgd te maken, maar meer iets om ook even aandacht voor te hebben.

Zelf helaas 2 jaar niet/nauwelijks een cyclus gehad na 7 jaar pil gebruik en zelfs een atrofie aan baarmoederslijmvlies opgelopen wat gelukkig met de tijd wel uit zichzelf hersteld is. Heb om me heen ook veel vriendinnen met cyclus issues gehad na hormonale ac. Uiteindelijk vaak wel goed gekomen maar er kan wel wat tijd overheen gaan. Ik vind persoonlijk dat hier vanuit de medische hoek niet altijd goed voorlichting over is.
Ik ben het helemaal met je eens dat er weinig voorlichting over is. Wat ik eerder al schreef: ik had eigenlijk geen idee toen ik stopte met de pil, na daar als tiener mee te zijn begonnen. Ben bijvoorbeeld een boek gaan lezen over je hormoonhuishouding en cyclus. Heeft heel veel geholpen voor mij om meer duidelijkheid te krijgen.

Bij mij kwam de diagnose pcos om de hoek kijken na een jaar (bij het proberen voor onze eerste kindje) dus kan natuurlijk ook medische oorzaak hebben..

Denk dat je vooral moet letten op evt afscheiding die kan wijzen op ovulatie, als dat er mogelijk niet is tijdens je cyclus dan toch proberen te kijken bij een volgende cyclus of je een eisprong kunt vinden ...
Ik ga nu inderdaad uit van mijn afscheiding om te zien wanneer mijn ovulatie plaats zou kunnen vinden. Wil het op deze manier wat "rustiger" voor mezelf beginnen (onze eerste ronde nu). Vanuit daar kan ik altijd nog met testen gaan werken.
 
Ik heb de afgelopen 3 nachten alleen maar gedroomd over positieve zwangerschapstesten. Mijn hemel, hoezo ik ben er teveel mee bezig en ik zou het op zn beloop laten. Haha lukt me niet...
Haha ja dat is wel herkenbaar hoor. Ik weet van mezelf dat ik altijd hard roep dat ik het los ga laten maar stiekem heel goed weet dat ik daar heel slecht in ben

Ik merk ook dat mijn vriend er zoveel minder mee bezig is. Had het er mer hem over dit weekend, het is ook wel logisch want ik let op alles wat er in m'n lichaam gebeurt nu. Dat heeft hij natuurlijk niet. Daarom wel fijn om af en toe hier wat te delen!
 
Na ruim 2 jaar moet ik nog steeds delen wat mijn nod is.. ondanks IUI traject.. die zijn daar toch echt minder in hun hoofd mee bezig.. wat ook wel prettig is deels natuurlijk.. bij mij gaat het prima tot een paar dagen voor nod.. zoals nu... Dan houdt t mij wat meer bezig
 
Terug
Bovenaan