NOD Juni 2018

Hi meiden!
Toch maar weer eens kijken op het forum. Kan het niet laten :) .
Vorig jaar november een miskraam gehad, we zijn er achter gekomen met 10 weken op de eerste echo. Wat een hel was dat. Nu vorige maand weer onze poging gewaagd voor de 2e keer, NOD was 1 juni. 29 mei voor het eerst een positieve test, 31 mei weer, 1 juni ook en 3 juni ook en 5 juni ook (met middag urine). Ik weet niet waarom ik zoveel testen heb gedaan, allemaal verschillende ook, maar vermoed toch enorme onzekerheid. Nu wachten op 4 juli, eerste echo, oh my wat een spanning... 
Heb lichte buikkrampjes, dagelijks waar ik erg onzeker van wordt, geen bloedverlies, wel zere borsten (voornamelijk tepels), niet echt misselijk - over de dag een paar vlagen van misselijkheid en erg moe, bekend bij jullie?
Liefs 
 
@Toetje: Gefeliciteerd!!  Ik wens je een hele fijne zwangerschap zonder al teveel kwaaltjes! 
 
Sinds vandaag ben ik er ineens ook veel mee bezig . Ik ruik sinds vanochtend alles heel sterk en vind allerlei geuren ineens vies. Dat is bij elke zwangerschap een duidelijk symptoom geweest...en dus houdt het me ineens weer bezig. Terwijl ik zo probeer het los te laten, grrr ?.
 
@joena, jouw ei was toch ook later dan je gedacht had? Een ovulatietest kan ook op HCG reageren...maar echt knalstreep zou nu dan wel heel snel zijn al...  hmmm  spannend! 
 
Gefeliciteerd @Buddie! Wat spannend en onzeker is die tijd toch ook he?
Ook mijn felicitaties voor @kelj en @toetje. Fantastisch!
 
Ik zal me ook even voorstellen: wij zijn eigenlijk net begonnen aan de 1e ronde voor een 2e kindje na een miskraam in februari. Tijdens de eerste echo met 8 wk kwamen we erachter dat het vruchtje rond 7,5 week gestopt was met groeien. Dat was best heftig, en besloten om het even te verwerken voordat we weer verder zouden gaan. In mei dacht ik misschien toch zwanger te zijn en was ik teleurgesteld toen de test negatief was. Daarom nu in Juni toch weer wat meer op mijn vruchtbare dagen gelet. Geen ovulatietesten oid gebruikt.
Mijn cyclus is sinds februari niet heel regelmatig (daarvoor ook niet trouwens want tot december had ik een spiraal): 28, 29 en 30 dagen. Als ik daarvan uit ga zou mijn NOD tussen de 13 en 15 juni zijn. Zit heel erg te twijfelen of ik vroeg ga testen of toch niet.
Heb een klein beetje last van een soort slapeloosheid, meer een soort wakker gevoel waar ik normaal een slaapkop ben, en dat was bij mijn vorige zwangerschappen ook zo. Morgen ben ik jarig, zou wel een mooi kadootje zijn :D.
 
@Pyamadag, heel erg spannend is het. En dat wachten duurt zó lang! Ik hoop voor je dat het zo is, en vooral niet bij een negatieve test denken dat het niet het geval kan zijn, ik had eerst ook een negatieve en de dag erna een positieve :)! Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, hoop je volgende week ook anders te mogen feliciteren..... 
Gefeliciteerd voor degenen die een positieve test hebben gehad vandaag :)
 
@Moami: meen je dat nou? Dat ging wel even door mn hoofd vandaag. Ik had (volgens de kalender) mn eisprong zaterdag moeten hebben. Woensdag, donderdag ovu testen gedaan en niet positief. Gister donkerder en vandaag nog donkerder. Dat zou betekenen een eisprong tussen nu en de komende 24 tot 36 uur. Wel heel laat he ? Dat zou 6 tot 8 dagen later zijn..

@Pyamadag: spannend zeg. Ik duim met je mee :D Naar van die miskraam, maar dat kan helaas de beste overkomen!
 
 
 
Ik lees het inderdaad. FYI voor alle meiden:


De uitkomst van een ovulatietest

Het moment van de waarheid: de uitkomst van de test! Als jouw ovulatietest positief is, bevindt het hormoon LH of hCG zich nu in je lichaam.
De valkuil: je denkt nu misschien dat je zwanger bent, terwijl er ook alleen sprake kan zijn van een late ovulatie. Met een zwangerschapstest kun je trouwens niet checken wanneer de ovulatie is.
Als je eerder al hebt vastgesteld dat de ovulatie heeft plaatsgevonden en de test toch positief is, ben je waarschijnlijk wel zwanger.

 
 
@Toetje en @Buddie gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Wat een goed nieuws! 
Voor mij ook prettig op te lezen dat je dus niet perse van alles hoeft te voelen om zwanger te zijn. We wachten af....
 
Terug
Bovenaan