NOD juni

Hallo, even niet meer mee gevolgd. Normaal mijn NOD 2 dagen geleden. Heb vanmorgen getest, maar negatief. Heb ovulatietesten gebruikt maar die waren enkele dagen na elkaar licht positief. Dus ben nu in de war of ik mijn Nod nog moet hebben, of dat ik toch zwanger zou zijn, maar binnen enkele dagen pas uitslag? 

Minimama het is mogelijk om een valse eerste LH-piek te krijgen waarbij je eitje uiteindelijk niet springt. Vaak krijg je dan een paar dagen tot een week later nog een keer een piek waarbij dan wel je eisprong plaats vindt. Het is dus mogelijk dat je eisprong later was dan je dacht. Een positieve ovulatietest is immers alleen een signaal dat het hormoon aanwezig is wat je eitje laat springen. Het is geen garantie dat je eisprong ook echt dan plaats vindt (hoewel dat meestal wel zo is natuurlijk).

@huismus. Voor mijn eerste zwangerschap wel 28 dagen. Vorige maand zat er 24 dagen tussen. Dus nu op tijd begonnen en met testen gecontroleerd. Maar nog steeds niets.
@dwaallichtje. Kan dan mijn sprong zoveel later dan vorige maand zijn?

Minimama Zelfs de meeste vrouwen die regelmatige cycli hebben hebben meestal wel 1 cyclus per jaar die een keer anders is of langer is. Je kan natuurlijk nog steeds zwanger zijn hoor. Maar je moet er gewoon even rekening mee houden dat je ook een keer een latere eisprong kan hebben. De variatie in de duur van je cyclus zit hem altijd in de fase van je menstruatie tot je eisprong (follicaire fase). De fase van je eisprong naar de menstruatie (luteale fase) is eigenlijk elke maand even lang. 
Naast zwanger zijn, maar nog te weinig HCG hebben of dus een latere eisprong is verder nog een mogelijkheid dat je wel een bevrucht eitje hebt, wat moeite heeft met innestelen of niet kan innestelen. Vrouwen met een vroege miskraam zijn vaak maar een paar dagen later "ongesteld" en hoewel de zwangerschapstesten van tegenwoordig heel gevoelig zijn, kan het zijn dat zo een prille zwangerschap onopgemerkt blijft.

@dwaallichtje: mijn vorige menstruatie had ik een korte maar heel felle bloeding. Wat ik normaal nooit heb. Mijn man denkt dat het misschien toen een vroege miskraam is geweest. 
Ik heb tijdens de ovulatie wel echt die typische pijn gehad die ik anders heb. En zelfs een dag van die witte slierten die je dan hebt. Dat vind ik dan raar dat het toen mijn eisprong niet geweest zou zijn? Nu ik zal nog enkele dagen wachten en dan maar op naar volgende ronde 

Ik ga de groep verlaten? Vandaag op mijn NOD een mooie streep op de test ?? 
Hoop zo voor jullie dat jullie het ook snel mogen hebben. 

test:
https://www.mupload.nl/img/bmtcpa.jpg

Terug
Bovenaan