NOD juni

Hoi allemaal,
ik sluit graag aan! Vandaag menstruatie doorgebroken, dus op voor de 6e ronde voor kan tweede kindje. 

Het duurde exact een jaar voordat we zwanger raakten van onze dochter (nu 15 maanden). We wilden vroeg beginnen omdat het destijds zo lang duurde en helaas lijkt het nu dus ook nog niet zo positief. Had het graag anders gezien!
Mijn cyclus is best onregelmatig, laatste maanden: 25, 24, 31, 27, 31 dagen. 
Gebruik liever geen ovulatietesten, omdat dat ook nog best onzeker is voor mijn gevoel.
Wel een vraag aan jullie: voor mijn vorige zwangerschap merkte ik heel goed de veranderingen in het slijm en was de afscheiding rondom de eisprong echt als rauw eiwit, zoals vruchtbaar slijm hoort te zijn. 
Nu heb ik dit helemaal niet.. het is juist heel nattig en kan er absoluut geen draden oid van trekken. 
Hoe is dit bij jullie?
En wat zijn ervaringen van mensen met een progesteron tekort?
Groetjes. 

Hi Momofone, ik heb hetzelfde! Had er eigenlijk niet zo over nagedacht. Heb bijv ook veel meer pukkels dan voor mijn eerste kindje en ik dacht die veranderde afscheiding is vast ook iets hormonaals dat verandert na een kind. En weet eerlijk gezegd ook niet meer precies hoe het was maar merk wel dat het nu veel natter is, zeker rond de eisprong loopt het er soms gewoon beetje uit (sorry voor de details). Maar jij maakt je er zorgen over?

Oh en welkom andere dames, veel meiden voor een 2e kindje in de groep, leuk!
En Ntsjah, kan me voorstellen dat het idd fijn is te merken dat je lichaam het weer "doet"! :)

@Rooos in ieder geval fijn te weten dat ik niet de enige ben. :)  
Nou ja, zorgen, zorgen.. niet echt. Maar als ik dan lees hoe de samenstelling ‘zou moeten zijn’, dan komt dat dus niet overeen met hoe ik het nu ervaar en dat is dus wel anders dan voor mijn vorige zwangerschap.. ben benieuwd naar andere ervaringen! 

Update van hier: vandaag een knaller van een ovulatietest. Dus aankomende tijd nog even aan de slag ?
Hopelijk blijft 2 juni mijn NOD uit.. 

Ah fijn! Dus binnenkort het wachtbankje op!
Ik heb vandaag ook getest, was nog wel negatief. Maar heb het sterke gevoel dat de eisprong deze maand wel eerder zal zijn. Vandaag is cd11. De tweede streep was al breed en een beetje roze, dus kijkend naar de testen van m'n vorige 2 rondes lijk ik al verder in m'n cyclus te zitten. 
Vorige maand had ik een knaltest op cd19 en op cd18 was hij ook al positief. Hoop nu dat hij al op dag 16 gaat knallen! Zou mooi zijn dan is m'n cyclus ook een stukje korter :) 

Ook ik had vanmorgen een smiley op mijn ovulatie test, dus ook wij gaan nog even door met gezellig maken, en dan het wacht bankje op spannend!! 

Wat gebruiken veel dames ovulatietesten. Ik zou er zelf heel onrustig van worden.
Hier wordt de misselijkheid met de dag erger. Een work out van een uurtje ging gepaard met kokhalzen. Mijn maag krimpt ineen bij bepaalde geuren. Ik heb dit zelfs bij de eerste keer ontpillen niet zo heftig gehad. De bandenpijn heeft een week aangehouden en was daarna weer verdwenen. Ik denk eigenlijk dat ik toen in m'n vruchtbare periode zat omdat ik ook heel veel zij had ? We houden nog steeds om de dag aan maar ik heb mijn man wel 2x extra besprongen ? Aan de andere kant vertrouw ik niet zo op m'n lichaam momenteel want het is erg goed in zwangerschapssymptomen vertonen blijkt maar weer. Ook een metaalsmaak in m'n mond en flinke pijn in m'n onderrug.
Echt geen idee wanneer ik mijn nod kan verwachten. Ik hoop in het Pinksterweekend want we gaan 5 juni naar Center Parcs en ongesteld worden is dan niet wenselijk ?

Terug
Bovenaan