@Elsaaxx: Spannend, ik ga voor je duimen!
Ik heb afgelopen dinsdag mijn afspraak bij de gynaecoloog gehad. Eigenlijk vond ik het deze keer niet echt een fijne gynaecoloog. Ze zei in mijn ogen vreemde dingen. Ik vertelde haar dat ik met 7 dpo in de avond een zwangerschapstest had gedaan, maar dat deze negatief was. De dag erna op 8dpo werd ik ongesteld. Daar zei ze op dat ik dan op die 7dpo echt allang een positieve test had moeten hebben, als ik zwanger was geweest. Wat mij niet helemaal mogelijk lijkt? En ze zei dat ik er vanuit moest gaan dat mijn eisprong op het moment was dat ik de clearblue smiley had gemeten. Terwijl ik juist dacht dat ie 24-36 uur na de smiley springt. Als haar geval klopt, heb ik op 9 dpo een zwangerschapstest gedaan, maar zelfs dan hoef je nog geen positieve test te hebben? Daarnaast had ik met de vorige gynaecoloog overlegd dat ik na 3 rondes proberen een hsg onderzoek wilde doen. Nu zegt deze gynaecoloog dat dat pas na een halfjaar mag, omdat ik nu gewoon een goede cyclus heb en dus als het ware nu pas 'echt' begin en dat dit dus pas ronde 1 is. Ik vond dit zo neerbuigend overkomen, alsof ik pas net ben begonnen. We zijn al bijna 1,5 jaar bezig... Ik snap wat ze bedoelt. maar de manier waarop was niet prettig.Verder heb ik een echo gehad en zag alles er netjes uit. Ik ga nu op dag 21 van mij cyclus bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden, of dat deze er nog aan komt.