NOD maart 2023

Spannend @ Elenaaa! Vandaag vermoedelijk je NOD dus? 

@ Elsaaxx qua timing zou het misschien ook innestelingspijn kunnen zijn? Maar in dat geval is het denk ik nog wat vroeg om te testen. Ik weet niet of je wat hulp krijgt voor je eisprong met medicatie of spuitjes, want in dat geval moet je opletten met te vroeg te testen. Dat had ik aan de hand, ik testte te vroeg en had een vals positieve test omdat mijn Ovitrelle spuit het resultaat nog beïnvloedde.

@PrinsesPanda: ja denk ik. Probleem is dat ik niet zeker ben of ik een eisprong gehad heb of niet. Ik ga er van uit dat die bloeding 2 weken na mijn miskraam, een ovulatiebloeding is. Ben na die bloeding voor de zekerheid begonnen met ovulatietesten, en voorlopig nog geen positieve test. Dus ik weet het niet. Misschien duurt het allemaal wat langer vooraleer mijn cyclus op gang komt na de miskraam? 

@Elsaaxx: ik zou voor de zekerheid ook nog een paar dagen afwachten, net zoals PrinsesPanda aangeeft. 

Hey allemaal, ik ben de afgelopen dagen helaas flink ziek geweest. Maar ik heb weer even bijgelezen en sluit weer aan. 

Welkom aan iedereen die aangesloten is en hopelijk meer succes aan iedereen die doorgaat naar de volgende ronde ?? ?

@PrinsesPanda @Elenaaa bedankt voor jullie reactie! Ik wacht het inderdaad even af. Ik durf sowieso niet meer voor mijn nod te testen, te vaak gedaan!?

[quote quote=10608045]Hi allemaal, ik ben nieuw hier! 13 maart is mijn nod. Ik heb alleen sinds afgelopen zondag (5/3) al echt ontzettend erge buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden ? het straalt ook helemaal uit naar mijn heupen en rug! meestal heb ik pas 2 dagen voor mijn menstruatie last van krampjes.. heeft iemand dit ook ooit gehad? Nu maar blijven afwachten![/quote]
Ik had deze klachten een paar dagen na mijn eisprong. Terwijl ik normaal dat ook pas 2 dagen voor mijn menstruatie heb. Ik werd helaas ongesteld 9 dagen na mijn eisprong.

@Elsaaxx: Spannend, ik ga voor je duimen!   
Ik heb afgelopen dinsdag mijn afspraak bij de gynaecoloog gehad. Eigenlijk vond ik het deze keer niet echt een fijne gynaecoloog. Ze zei in mijn ogen vreemde dingen. Ik vertelde haar dat ik met 7 dpo in de avond een zwangerschapstest had gedaan, maar dat deze negatief was. De dag erna op 8dpo werd ik ongesteld. Daar zei ze op dat ik dan op die 7dpo echt allang een positieve test had moeten hebben, als ik zwanger was geweest. Wat mij niet helemaal mogelijk lijkt? En ze zei dat ik er vanuit moest gaan dat mijn eisprong op het moment was dat ik de clearblue smiley had gemeten. Terwijl ik juist dacht dat ie 24-36 uur na de smiley springt. Als haar geval klopt, heb ik op 9 dpo een zwangerschapstest gedaan, maar zelfs dan hoef je nog geen positieve test te hebben? Daarnaast had ik met de vorige gynaecoloog overlegd dat ik na 3 rondes proberen een hsg onderzoek wilde doen. Nu zegt deze gynaecoloog dat dat pas na een halfjaar mag, omdat ik nu gewoon een goede cyclus heb en dus als het ware nu pas 'echt' begin en dat dit dus pas ronde 1 is. Ik vond dit zo neerbuigend overkomen, alsof ik pas net ben begonnen. We zijn al bijna 1,5 jaar bezig... Ik snap wat ze bedoelt. maar de manier waarop was niet prettig.Verder heb ik een echo gehad en zag alles er netjes uit. Ik ga nu op dag 21 van mij cyclus bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong heeft plaatsgevonden, of dat deze er nog aan komt.

@caramelx: oh wat naar dat de gynaecoloog zo onduidelijk was voor je ... hopelijk snel duidelijkheid over je eisprong. Misschien via de huisarts proberen toch een doorverwijzing te krijgen?

Hier voorlopig nog geen rode duivels. Ik heb maandag sowieso een afspraak bij de huisarts om mijn ijzerwaarden te controleren. Als ik dan nog geen menstruatie gehad heb, ga ik vragen of ze mijn hcg waarden wil testen ... ik voel niks, heb geen test meer durven doen uit angst voor de teleurstelling. Ovulatietesten tot gisteren ook nog altijd negatief (dus ofwel te laat begonnen met testen, ofwel nog geen eisprong gehad ...)
Toen ik stopte mer mijn pil in mei vorig jaar, heb ik mijn eerste menstruatie pas in september gehad. Toen een cyclus van 45 - 48 - 33 - miskraam. Ik heb schrik dat mijn eisprong gewoon weer uitblijft, net zoals toen ik stopte met de pil ...

Terug
Bovenaan