NOD november 2018

Lizzje, en de anderen. Weet je wat het ook is waardoor het lijkt alsof iedereen om je heen zomaar zwanger is en eerste maand? Omdat je diegene die al langer bezig zijn en de andere nog niet zwangere er niet over hoort. Je hoort uiteraard alleen. "Joehoeee ik ben zwanger" en nooit " balen, weer niet zwanger" (alleen anoniem hier op het forum) en nooit in je directe omgeving. 
Zouden eigenlijk meer moeten doen, ik denk dat als wij zwanger zijn en het van de daken afroepen, we dan onbewust ook een aantal in onze omgeving verdrietig maken, gewoon omdat je het niet weet. Ik hoop dat dit het ook een beetje verzacht, je hoort alleen de succes verhalen. 
Wij gaan voor een 3de, na 2 zoons van 11 en 6, en ik wil ook weer een eerlijke kans, zonder te hoeven en moeten denken...wees blij, hebt er al 2. Ik begrijp je wel, voelt niet compleet en als het echt niet lukt, kijk dan kan ik zeggen dat ik er in ieder geval alles ASN heb gedaan. 
Succes Lizzy. Hou ons op de hoogte! Hoe waren je waardes? X

Even alles teruggelezen 
RVis avh nee balen meid ? hopelijk in december meer geluk!
Eikeltje, WR nu echt een vette gefeliciteerd ?
Lizzje ik snap je helemaal. Ik heb een stiefdochter van bijna 4 dus me man heeft vanuit zijn vorige relayie een kindje. Wij zijn nu pas 3 maanden bezig maar vorige maand was het "al" raak. Iets wat ik totaal niet haf verwacht gezien de voorgeschiedenis bij mezelf(paar jaar terug had ik dik een jaar geen cyclus) en me zussen. Maar helaas is het ook een vroege miskraam geworden (ongeveer 5 weken) en heb het er af en toe nog moeilijk mee. Zijn meer de gedachtes van hoelang gaat het nu duren we waren in de buurt maar straks duurt het nu een jaar... en dan de stomme jaloerze gedachtes me man heeft een kind met een echte bitch van een vrouw en ik zit hier dan kindloos. En dat is niks tegen de kleine want houd van haar alsof ze van mezelf is maar dat is ze natuurlijk niet. Ik hoop gewoon dat het mag lukken en niet dat het nu jaren duurt ook ivm de leeftijd van me stiefdochter, maja daar kunnrn we hrlaad niet meer aan doen wat we nu doen.
Dus maak je geen zorgen dat het eruit floepte mensen moeten eens logisch nadenken en dat zwanger worden echt niet vanzelfsprekend is.
Hier verder vandaag nog lage temp 36.7 en bmm is nog hoog en heb waterige afacheiding. Ik ga er dus vanuit dat me ovulatie nog niet is geweest. Straks maar een testjs doen en dan weet later op de middag. Ben benieuwd

Heel herkenbaar wat jullie schrijven. Wij zitten op het wachtbankje voor ins eerste kleintje en zitten in een vruchtbaarheidsbehandelingstraject. Dus ik snap dat je een drempel over moet, Lizzje. Er zijn weinig mensen eerlijk over een vruchtbaarheidstraject in mijn omgeving. Dus dat voelt voor mij wel eens eenzaam. Ik hou het doel voor ogen en dat helpt meestal. Om wachtkamersituaties te voorkomen zoals jij hebt meegemaakt zijn wij naar een vruchtbaarheidskliniek over gestapt. Iedereen daar in de wachtkamer heeft dezelfde wens en zit in hetzelfde schuitje. Voor mij scheelde dat toch wel.

@regendruppel wat een uitspraak van je oom! Is niet even zomaar iets om te roepen inderdaad. Dat maakt je dan alleen maar meer onzeker. Gelukkig zijn bij jou de cystes weg dus ik zie niet in waarom jij niet net zoveel kans hebt om zwanger te raken dan andere gezonde vrouwen. Wordt je regelmatig gecontroleerd op cystes of alleen wanneer je klachten hebt? Als het jou rust geeft kun je natuurlijk altijd vragen om een echo bij de gynaecoloog. Welke symptomen heb je nog meer naast misselijkheid? Wanneer is je NOD? Ik zie je naam niet in het lijstje staan.
@Citrus, heb je helemaal gelijk in hoor! Is zeker iets om bij stil te staan. Toen ik net naar huis reed bedacht ik me dat die ene moeder in de wachtkamer misschien ook al wel heel lang bezig zou kunnen zijn en nu zo blij is dat het eindelijk is gelukt. Dat kan natuurlijk! Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen ook vol trots geroepen tegen iedereen hoeraaa ik ben zwanger! En alledrie keer in 1x. Ik besef me nu pas hoe ik andere vrouwen (en misschien ook mannen) waarschijnlijk gekwetst heb daarmee. Ik ben heel blij voor haar hoor, begrijp me niet verkeerd. Lastig is het wel. Even slikken en weer doorgaan. En net wat je zegt, als het echt niet lukt dan hebben we het geprobeerd. Hoe lang zijn jullie nu bezig Citrus? 
Ik krijg vanmiddag een telefoontje van de fertiliteitsarts met de uitslag van het bloedonderzoek en ook de uitslag van het zaadonderzoek van mijn partner. Deze was afgelopen vrijdag. Ook zoiets ? maar alles voor het goede doel. We hebben altijd gezegd we willen niet zo ver gaan dat IVF nodig is. De medische malle molen. Maar we gaan het zien. Misschien tzt denken we er heel anders over. En misschien (hopelijk) niet nodig. Ik zit nu 9 dagen na eisprong maar voel vrijwel niks. Heb er wederom een hard hoofd in..

Ik ben zwanger ?? 
Vanmorgen uitgeslapen tot 10 (vrije dag vandaag) omdat ik er maar niet door kon slapen en om 5u alweer klaar wakker was en mijn man had zn wekker n uur te vroeg gezet ??
Heb getest met senisitest er staat n streepje maar is knaller te noemen ? overmorgen ofzo nog n x testen maar ik geloof t wel ☺️

Aan alle zwangeren! GEFELICITEERD! Ik ben diep jaloers :p Dat wel. Maar ben ook blij voor jullie.

@lizzje Het is ook lastig. Jou gevoel is ook gewoon gerechtvaardigd. Je bent er immers zelf verantwoordelijk voor. En als je iets zo graag wilt, ook al heb je al een kindje. Dan volet dat gewoon rot. En dat mag. 
Al weet ik niet of het voor die anderen zo vanzelfsprekend is geweest. Misschien hebben zij er ook wel een jaar over gedaan. Mensen spreken eigenlijk heel weinig over dit soort zaken. Alles moet geheim blijven. Wij hebben het toch 2 mensen verteld dat we het gaan proberen. Omdat ik ook wil dat ik het kwijt kan als het niet lukt. Het zijn onze beste vrienden. En ik moet ergens kunnen zitten janken als er iets mis is buten mijn man om. Dus als ik over 6 maanden diep gefrustreerd ben geraakt wil ik niet alleen met mijn man hierover kunnen praten. 
Het blijft een lastig onderwerp. Als het niet lukt. Of lastiger gaat. Jammer is dat. Ik wou dat we er wat opener over konden zijn. Dan gaan mensen het misschien beter begrijpen.

Kershje gefeliciteerd! Wat heerlijk! Hoe voel je je? Geniet ervan! ?
@Feyre, ik snap je! Soms voelt het zo oneerlijk. En in jouw situatie begrijp ik dat maar al te goed. Een miskraam is altijd heftig. Ik heb afgelopen januari ook een miskraam gehad met 5 weken. We hadden nog maar net de knoop doorgehakt dus We waren stomverbaasd en ontzettend blij natuurlijk! Gelukkig nog niks verteld aan de kids want een paar dagen later begon het bloeden en op de echo was al niks meer te zien. Je hebt toch vaak van goh nu was hij of zij al geboren..of nu zou ik zoveel weken zwanger zijn..blijft een ding. Hoop voor jou dat je snel weer zwanger bent en het een plakkertje is!
@gebruiker10054554, wat goed dat jullie hebben gekozen voor zo'n kliniek. Daar hebben wij ook naar gekeken maar het viel niet binnen onze verzekering dus er zou een heel hoog prijskaartje aanzitten. Daarom onze keus om het toch gewoon (noujaaa gewoon ?) via de gynaecoloog en fertiliteitsarts in het ziekenhuis te doen. Mag ik vragen hoe lang jullie al bezig zijn? Wordt jouw eisprong ook in de gaten gehouden? Ben erg nieuwsgierig, misschien kunnen we onze ervaringen delen.

Terug
Bovenaan